Beantwoord

Onduidelijkheid nummerbehoud

• 15 november 2016
  • 5 reacties
  • 543 Bekeken

Goedemiddag!

Ik heb gisteren samen met mijn moeder een abonnement voor haar aangevraagd online. Zij is doof en heeft een speciale smartphone voor slechthorenden aangeschaft bij de hoorwinkel.
We begrepen tijdens het aanvragen dat je nummerbehoud kunt aanvragen via de bevestigingsmail na aanvragen abonnement. Zij heeft nu prepaid, ook van T-Mobile. De nummerbehoud link in de mail werkte niet, dus ik heb voor haar gebeld met jullie. Toen bleek dat het via My T-Mobile moest worden aangevraagd. Dit hebben we gedaan, maar toen bleek dat je voor het aanvragen van nummerbehoud het nummer van de nieuwe simkaart moet hebben. Die krijgt ze echter pas donderdag. Er zijn ons nu twee dingen nog steeds onduidelijk na drie keer bellen:

1) Ze gaat van T-Mobile prepaid naar T-Mobile abonnement. Waarom moet het nummerbehoud dan zo omslachtig? Ze krijgt nu donderdag haar nieuwe simkaart, dan heeft ze dus 48 uur een ander telefoonnummer. Terwijl jullie als het goed is nu al weten welke simkaart je aan haar abonnement gaat 'koppelen', dus kunnen we dat nummer vast krijgen om het nummerbehoud aanvragen te bespoedigen?

2) Moet ze nou haar nieuwe simkaart direct in haar telefoon stoppen, of pas na 48 uur wanneer het nummerbehoud is omgezet? Want we hebben bij het aanvragen aangegeven dat het contract in moet gaan op de datum van afleveren, maar toen wisten we op dat moment nog niet dat het nummerbehoud 48 uur duurt.

HELP :-)
We kregen tijdens het bellen tegenstrijdige antwoorden, dus nu zijn we echt de draad even kwijt. Namens mijn moeder alvast hartelijk dank voor een antwoord!

Gr. Miranda
icon

Beste antwoord door KoenM 16 november 2016, 03:02

Hoi Miranda,

Welkom terug. Ik zal zo goed mogelijk je proberen te antwoorden. Later zullen medewerkers eventueel bevestigen of aanvullen, zij kunnen namelijk dieper in de klantgegevens kijken, dat kan ik niet.

Ze gaat van T-Mobile prepaid naar T-Mobile abonnement. Waarom moet het nummerbehoud dan zo omslachtig? Ze krijgt nu donderdag haar nieuwe simkaart, dan heeft ze dus 48 uur een ander telefoonnummer. Terwijl jullie als het goed is nu al weten welke simkaart je aan haar abonnement gaat 'koppelen', dus kunnen we dat nummer vast krijgen om het nummerbehoud aanvragen te bespoedigen?

Waarom je nummerbehoud dient aan te vragen wanneer je van Prepaid naar abonnement gaat durf ik niet te zeggen. Dat het omslachtig is ben ik met jullie eens, kan beter inderdaad.

In de tijd dat het nummerbehoud verwerkt wordt, heeft het abonnement inderdaad een ander nummer (tijdelijk) echter blijft de prepaid-aansluiting gewoon actief. Je kunt dus in de tussentijd gewoon haar eigen nummer blijven gebruiken.

Moet ze nou haar nieuwe simkaart direct in haar telefoon stoppen, of pas na 48 uur wanneer het nummerbehoud is omgezet? Want we hebben bij het aanvragen aangegeven dat het contract in moet gaan op de datum van afleveren, maar toen wisten we op dat moment nog niet dat het nummerbehoud 48 uur duurt.

Op de dag van het nummerbehoud stuurt T-mobile 30 minuten voordat je nummer wordt overgezet een sms. Hiermee informeren zij je dat je jouw nieuwe T-Mobile simkaart bijna kunt gebruiken. Je zult merken dat je oude simkaart plotseling geen bereik meer heeft. Op dat moment kun je de nieuwe T-Mobile simkaart in je toestel plaatsen. Zodra je nummerbehoud succesvol is afgerond, sturen ze je een welkomst-sms. Je bent nu bereikbaar op het T-Mobile netwerk met je eigen mobiele nummer.

Dus alles kort samengevat:

- Het eigen nummer blijft actief via de prepaid-aansluiting van je moeder, tot aan het moment dat het nummerbehoud verwerkt is.
- Je hoeft pas de nieuwe simkaart te gaan gebruiken op het moment dat T-mobile je een SMS stuurt en wanneer het bereik wegvalt met de Prepaid simkaart.

Was je trouwens op de hoogte dat wanneer je dit in de shop of telefonisch had geregeld dat het beltegoed (max €20,-) verrekend zou worden met je factuur? En tevens zou je dan geen aansluitkosten hoeven te betalen. Ik zal een medewerker lief aankijken, of zij wellicht iets voor je kunnen doen, maar ik kan het niet beloven.

Heb jezelf trouwens ook T-mobile? Wellicht kunnen jullie samen in een T-mobile Samen groep, zodat jij en je moeder nog meer korting (€2,50/maand) of andere cadeaus kunnen kiezen.

Hopelijk is het nu ietwat duidelijker en ben je iets meer gerustgesteld :)

Wanneer je toch nog vragen hebt, let us know!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Hoi Miranda,

Welkom terug. Ik zal zo goed mogelijk je proberen te antwoorden. Later zullen medewerkers eventueel bevestigen of aanvullen, zij kunnen namelijk dieper in de klantgegevens kijken, dat kan ik niet.

Ze gaat van T-Mobile prepaid naar T-Mobile abonnement. Waarom moet het nummerbehoud dan zo omslachtig? Ze krijgt nu donderdag haar nieuwe simkaart, dan heeft ze dus 48 uur een ander telefoonnummer. Terwijl jullie als het goed is nu al weten welke simkaart je aan haar abonnement gaat 'koppelen', dus kunnen we dat nummer vast krijgen om het nummerbehoud aanvragen te bespoedigen?

Waarom je nummerbehoud dient aan te vragen wanneer je van Prepaid naar abonnement gaat durf ik niet te zeggen. Dat het omslachtig is ben ik met jullie eens, kan beter inderdaad.

In de tijd dat het nummerbehoud verwerkt wordt, heeft het abonnement inderdaad een ander nummer (tijdelijk) echter blijft de prepaid-aansluiting gewoon actief. Je kunt dus in de tussentijd gewoon haar eigen nummer blijven gebruiken.

Moet ze nou haar nieuwe simkaart direct in haar telefoon stoppen, of pas na 48 uur wanneer het nummerbehoud is omgezet? Want we hebben bij het aanvragen aangegeven dat het contract in moet gaan op de datum van afleveren, maar toen wisten we op dat moment nog niet dat het nummerbehoud 48 uur duurt.

Op de dag van het nummerbehoud stuurt T-mobile 30 minuten voordat je nummer wordt overgezet een sms. Hiermee informeren zij je dat je jouw nieuwe T-Mobile simkaart bijna kunt gebruiken. Je zult merken dat je oude simkaart plotseling geen bereik meer heeft. Op dat moment kun je de nieuwe T-Mobile simkaart in je toestel plaatsen. Zodra je nummerbehoud succesvol is afgerond, sturen ze je een welkomst-sms. Je bent nu bereikbaar op het T-Mobile netwerk met je eigen mobiele nummer.

- Het eigen nummer blijft actief via de prepaid-aansluiting van je moeder, tot aan het moment dat het nummerbehoud verwerkt is.
- Je hoeft pas de nieuwe simkaart te gaan gebruiken op het moment dat T-mobile je een SMS stuurt en wanneer het bereik wegvalt met de Prepaid simkaart.

Was je trouwens op de hoogte dat wanneer je dit in de shop of telefonisch had geregeld dat het beltegoed (max €20,-) verrekend zou worden met je factuur? En tevens zou je dan geen aansluitkosten hoeven te betalen. Ik zal een medewerker lief aankijken, of zij wellicht iets voor je kunnen doen, maar ik kan het niet beloven.

Heb jezelf trouwens ook T-mobile? Wellicht kunnen jullie samen in een T-mobile Samen groep, zodat jij en je moeder nog meer korting (€2,50/maand) of andere cadeaus kunnen kiezen.

Reputatie 7
Badge +20
Hi Miranda,

Ik begrijp je verwarring, maar ik zie inmiddels dat Koen jou van een volledig en juist antwoord heeft voorzien! Ik hoop dat je daardoor gerustgesteld bent. Je kan vandaag dus nummerbehoud aanvragen via My T-Mobile. Als je mij in een privébericht ook het nummer van je moeder kan sturen dan kan ik even controleren of alles goed gaat.

Ik hoor graag van je of ik nog iets kan betekenen! 🙂
Hoi Miranda,

Hoi Koen!

Dank je voor je zeer uitgebreide antwoord, dat stel ik op prijs.

Ik heb er drie keer over gebeld maar niemand heeft ons verteld over geen aansluitkosten als we het telefonisch bestelden of via de shop? Dat is op zich wel jammer. Als we dat hadden geweten hadden we dat uiteraard gedaan, vooral omdat we toch al met T-Mobile aan de lijn hingen 😉
Mijn moeder vroeg me of ik het voor haar wilde regelen omdat zij doof is en daarom niet zo vaak belt omdat ze het dan slecht kan volgen. Met haar nieuwe smartphone speciaal voor doven en slechthorenden gaat dat vast veranderen! Zij kan dan in elk geval lekker Whatsappen en Facebooken etc. Als je zou willen navragen of ze haar aansluitkosten van de factuur zouden willen halen dan heel graag, want als we dat geweten hadden, hadden we dat zeker gedaan!

En dank je voor je tip over de Samen groep. Die gaan we inderdaad aanmaken, want zowel ik als mijn zus hebben allemaal T-Mobile en mijn moeder over een paar dagen dus ook 🙂

Groetjes, Miranda
Hi Miranda,

Ik begrijp je verwarring, maar ik zie inmiddels dat Koen jou van een volledig en juist antwoord heeft voorzien! Ik hoop dat je daardoor gerustgesteld bent. Je kan vandaag dus nummerbehoud aanvragen via My T-Mobile. Als je mij in een privébericht ook het nummer van je moeder kan sturen dan kan ik even controleren of alles goed gaat.

Ik hoor graag van je of ik nog iets kan betekenen! :)

Dankjewel Hajar!

Ik stuur je binnen een paar minuten even een privebericht met mijn moeders huidige nummer.
Heb jij enig idee hoe we dat hadden kunnen weten, dat er geen aansluitkosten waren als we het telefonisch hadden geregeld? Want ik ben het nergens tegengekomen en het is me ook niet verteld toen we belden voor informatie over van prepaid naar abonnement.

Groetjes, Miranda
Reputatie 7
Badge +20
Hi Miranda,

Ik heb gereageerd op je privébericht. Ik zie je bericht graag tegemoet. 😉

Reageer