Beantwoord

oude nummer, maar wel nieuwe simkaart

• 7 augustus 2013
  • 5 reacties
  • 4575 Bekeken

ik heb net mijn nieuwe Samsung S4 binnen en wil hem graag gaan instellen, maar nu heb ik een vraag. Ik behoud gewoonmijn oude nummer, maar kreeg wel een nieuwe sim kaart. Daar stond overigens geen nw tel. nummer op. Moet ik dan deze sim kaart gebruiken?
icon

Beste antwoord door WillemE 8 augustus 2013, 15:32

@ joshua6619

Goed dat je dit even navraagt! Je kan deze nieuwe simkaart inderdaad gaan gebruiken. Je oude vertrouwde nummer zal hier dan op worden gezet. Ik zie dat je de nieuwe simkaart inmiddels hebt geactiveerd via My T-Mobile. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan horen wij dat graag!
Bekijk origineel

5 reacties

Bij overstappen van een andere provider naar T-Mobile moet er nummerbehoud (indien gewenst) aangevraagd worden.
Mensen die al klant zijn bij T-Mobile en een verlenging aanvragen, hoeven dit niet te doen.

Als je een nieuwe simkaart meegestuurd krijgt, is het verstandig om even te kijken of de telefoonnummers op je oude telefoon
A) op de simkaart opgeslagen staan
😎 op de telefoon opgeslagen staan

Indien deze op de telefoon staan, kun je die mogelijk backuppen met de juiste software op de computer.
Indien ze op de simkaart staan, dan moet je ze er wel even afhalen (mogelijk ook via back-up).
(Of lekker ouderwets met de hand overschrijven 😉 )

En verder is het dan een kwestie van via My T-Mobile de nieuwe simkaart activeren en deze in de telefoon doen.
@ joshua6619

Goed dat je dit even navraagt! Je kan deze nieuwe simkaart inderdaad gaan gebruiken. Je oude vertrouwde nummer zal hier dan op worden gezet. Ik zie dat je de nieuwe simkaart inmiddels hebt geactiveerd via My T-Mobile. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan horen wij dat graag!
ik heb vorige week nummerbehoud aan gevraagt en ik heb me contract getekend en daar staat ook inderdaad op dat mijn abbonoment ingaat als het over gezet is.maar op mijn simkaart staat een ander nummer en op mijn blad van de verzekering ook. als ik kijk op jullie site hoe het is met mijn nummerbehoud staat er dat er geen aanvraag naar nummer behoud is gedaan. heb al geprobeerd te belle maar ik krijg jullie zoals gewoonlijk nooit tepakken.:mad:
Reputatie 5
Badge +13
@ills
Als je een abonnement of prepaid afsluit dan zit daar altijd een 06-nummer aangekoppeld. Bestel je het met een aanvraag nummerbehoud dat noemt men dit bij de providers een tijdelijk nummer. Als je belt met de klantenservice dan kun je het beste dat tijdelijke nummer doorgeven. Je kunt het tijdelijk 06-nummer eigenlijk zien als een referentienummer.

Wanneer is de aanvraag nummerbehoud gedaan?
Vanaf de datum aanvraag dien je binnen 3 werkdagen een bevestiging te krijgen of het is afgewezen of goedgekeurd.
Reputatie 3
@ills

Mijn mede Klant Expert iamPuk legt het al goed uit. Ik heb alleen nog een kleine vraag daarnaast.

Na ontvangst contract door T-Mobile wordt er pas een nummerportering gedaan. T-Mobile biedt wel de mogelijkheid om 4 maanden voor einddatum contract bij oude provider een tijdelijk nummer te krijgen, echter zullen zij pas 2 maanden voor de einddatum een porteringsverzoek in kunnen dienen bij je oude provider. De vraag nu dus ook waneer de einddatum is bij je oude provider?

Reageer