Vraag

outport continu afgewezen

• 16 juni 2011
  • 1 reactie
  • 344 Bekeken

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 13 reacties
ik ben overgestapt naar van T-Mobile naar Telfort en wil graag mijn nummerbehouden. Vanwege de slechte dekking mag ik mijn contract ontbinden. Er werdt mij vertelt dat omzetten naar prepaid niet mogelijk was. Het nummer kon alleen worden overgezet naar een andere provider. Ik moest rekening houden met 5 werkdagen opzegtermijn. De porteerdatum moet op een werkdag (ma t/m vr) vallen.
Prima het is allemaal duidelijk en heb dit doorgeven aan mijn nieuwe provider.
Echter wordt mijn nummerbehoud keer op keer afgewezen door T-Mobile. Omdat het gaat om ontbinding van mijn contract wordt mijn nummerbehoud verzoek handmatig verwerkt/geaccepteerd. Op woensdag 15 juNi een porteringsaanvraag voor woensdag 22 juNi (7 dagen - 5 werkdagen). Afgewezen?! Reden na 3 telefoontjes (Optie 2, Optie 3=Vragen over nummerbehoud) met 3 verschillende medewerkers onbekend...naja medewerker op de desbetreffende afdeling zat niet op te letten (slapen?!) en heeft onterecht afgekeurd. Volgens één collega omdat Telfort niet duidelijk in de notities heeft vermeldt dat het gaat om ontbinding van mijn contract. Hoezo moet dit expliciet vermeldt worden?? T-Mobile weet dat ik mijn contract mag ontbinden en de medewerker in kwestie kijkt niet langer dan zijn neus lang is... Ik kan nog wel meer redenen bedenken maar dat doet er niet toe. T-Mobile moet mijn nummerbehoud verzoek gewoon goedkeuren. Elke medewerker biedt zijn excuses en gaat er voor zorgen dat de eerst volgende nummerbehoud verzoek gewoon goedkeurd wordt. Ik citeer:"Het komt allemaal goed" en "ik heb het voor u geregeld" en "maakt u geen zorgen". De desbetreffende afdeling die hier over gaat is voor u als klant NIET telefonisch bereikbaar... Ik moet dus maar op de woorden van de KLANTENSERVICE vertrouwen. Nou nog een poging voor een porteringsaanvraag. Vanwege de omstandigheden mag ik mijn nummer PER DIRECT laten overzetten. Het is vandaag donderdag 16 juNi dus op ze vroegst kan het morgen vrijdag 17 juNi volgens de medewerker.
Ik geef dit door aan Telfort en zij vragen voor mij weer een porteringsverzoek. Maar voor de zekerheid belt de Telfort medewerker (van de nummerbehoud afdeling) naar T-Mobile om te controleren of dit klopt. Desbetreffende T-Mobile afdeling bevestigd dit. Blijkbaar kunnen jullie onderling wel bellen met elkaar maar de klanten kunnen telefonisch niet met de desbetreffende afdeling spreken. Want ook al kies je voor nummerbehoud in de keuzemenu kom je nog steeds terecht bij de KLANTENSERVICE. VERRASSING: weer afgewezen!!! Uiteraard heb ik weer gebeld maar het begint weer van voor af aan. Zelfde standaard antwoorden en zelfde beloften. Conclusie: T-Mobile weigert mijn telefoonnummer te laten outporteren naar de nieuwe provider... Ik hoef de vraag denk ik niet te stellen maar hoe gaan we dit snel en correct OPLOSSEN?

1 reactie

Reputatie 5
@thanh

Ik vind het erg vervelend dat het steeds fout gaat met het nummerbehoudverzoek. Ik heb nogmaals duidelijk aan de desbetreffende afdeling doorgegeven dat het nummer bij ons weg mag in verband met een retourprocedure. Zij hebben aangegeven hier rekening mee te houden met een binnenkomend verzoek. Zou je alsjeblieft 6/7 werkdagen willen aanhouden bij de aanvraag?

Reageer