Beantwoord

Overname abonnement van Vodafone

Mijn Vodafone abonnement zou overgezet worden naar een T-Mobile abonnement met nummerbehoud.
Ik wilde overstappen naar T-Mobile omdat mijn man en twee zonen ook een T-Mobile abonnement hebben en zij tot nu toe zeer tevreden zijn.

Bij het bezoeken van de T-Mobile winkel werd een en ander geregeld en kon ik zonder gedoe overstappen. Wat schetst de verbazing? T-Mobile heeft het abonnement reeds laten ingaan zonder dat het Vodafone abonnement was beëindigd. De afspraak was dat het Vodafone abonnement zou eindigen en aansluitend het T-Mobile abonnement in zou gaan. Nu moeten we aan Vodafone een rekening voldoen van 128,23 door een fout van T-Mobile. Althans zo zien wij dat.

Het zou T-Mobile sieren als zij die 128,23 aan ons terug betalen desnoods verrekenen met de abonnementskosten van ons gezin (4 personen).

Jarenlang is mijn man tevreden geweest maar hij is nu in staat om al onze abonnementen te beëindigen en bij een andere provider onder te brengen. T-Mobile als jullie klanten belangrijk vinden doe er dan wat aan. Anders zijn jullie bij de eerst volgende mogelijkheid 4 klanten (abonnementen) kwijt.

Groet,
S
icon

Beste antwoord door Thalina 5 januari 2017, 11:23

Hoi SVerbon,

Wat jammer om te lezen dat je op dit moment niet tevreden over ons bent! Ik hoop natuurlijk dat ik ervoor kan zorgen dat jullie allemaal weer tevreden klanten van ons worden.

Ik heb uitgezocht wat er is gebeurd en waardoor dit is gekomen. Als je van Vodafone overstapt naar een andere provider en daar nummerbehoud aanvraagt, keurt Vodafone elke aanvraag (welke datum je ook invult) in principe goed. Ze houden hier alleen rekening met één maand opzegtermijn. Stel dat jouw abonnement tot en met juni loopt en je vraagt nummerbehoud aan voor maart, dan wordt deze aanvraag door Vodafone geaccepteerd maar krijg je wel een afkoopsom.

Heb je in de winkel aangegeven wat de einddatum van jouw abonnement bij Vodafone was? Ik zie dat je op 10/12/2016 nog een keer langs de T-Mobile Shop bent geweest met bovenstaande vraag. Op 15/08/2016 heb je ook een mail ontvangen van ons dat jouw nummerbehoud was goedgekeurd voor 12/09/2016, was het je toen opgevallen dat deze datum niet klopte? Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie, kun je daar even naar kijken? Dankje!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Dat is bijzonder om te lezen.
Ook een vriend van mij maakte dit mee.
Hij vroeg expliciet om nummer-portering NA afloop van het Vodafone-abonnement, maar TMobile zei het per direct op. (Of: Vodafone gaf het nummer per direct vrij, dat kan ook).

Ook hij moest een boete betalen aan Vodafone. (Overigens werd dat door TMobile netjes opgelost).

Maar... bijzonder te lezen dat dat dus vaker gebeurt in de combinatie Vodafone-TMobile.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi SVerbon,

Wat jammer om te lezen dat je op dit moment niet tevreden over ons bent! Ik hoop natuurlijk dat ik ervoor kan zorgen dat jullie allemaal weer tevreden klanten van ons worden.

Ik heb uitgezocht wat er is gebeurd en waardoor dit is gekomen. Als je van Vodafone overstapt naar een andere provider en daar nummerbehoud aanvraagt, keurt Vodafone elke aanvraag (welke datum je ook invult) in principe goed. Ze houden hier alleen rekening met één maand opzegtermijn. Stel dat jouw abonnement tot en met juni loopt en je vraagt nummerbehoud aan voor maart, dan wordt deze aanvraag door Vodafone geaccepteerd maar krijg je wel een afkoopsom.

Heb je in de winkel aangegeven wat de einddatum van jouw abonnement bij Vodafone was? Ik zie dat je op 10/12/2016 nog een keer langs de T-Mobile Shop bent geweest met bovenstaande vraag. Op 15/08/2016 heb je ook een mail ontvangen van ons dat jouw nummerbehoud was goedgekeurd voor 12/09/2016, was het je toen opgevallen dat deze datum niet klopte? Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie, kun je daar even naar kijken? Dankje!
Hi, ik heb precies zelfde verhaal alleen dit is al de 4de week dat ik op me afkoopsom bedrag wacht, uiteindelijk heb ik zelf maatregel genomen door het te laten storneren, sorry maar ik vind dat als het gezegd wordt en afgesproken wordt moet het nagekomen zijn, natuurlijk heb ik e-mail over gestuurd maar nooit een bericht van terug gekregen, volgende week is het 5de week en dan weer geen bericht ik heb geen vertrouwen in, T-Mobile mag zelf met Vodafone contact opnemen. Ik ben er nu klaar mee zodra alles verlopen is kijk ik wel verder of ik klant blij bij T-Mobile of niet, het is triest van worden en excuses helpt bij mij niet en vandaag op 22-06-2017 zou ik terug gebeld worden en dat is ook weer niet gebeurd gister wel en vandaag weer niet. Ik weet het niet hoor maar ik ga zo niet met de klanten om als ik aan het werk ben. Het punt is afspraak is afspraak en daar zal aan gehouden moeten gaan worden en niet dat de klant dupe van is zoals ik. Heb het laten storneren, als ik weer een incasso binnen krijg dan ga ik een ander maatregel nemen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi SneakyNL,

Nogmaals onze oprechte excuses dat het zo lang duurt. Ik begrijp heel goed dat je daar als klant van baalt. Wij zijn ook zeker bezig om dit op te lossen. Mijn collega heeft je vandaag geprobeerd te bellen, maar helaas kreeg zij jou niet te pakken. Ze zal het nogmaal proberen.

Ik hoop dat het wordt opgelost voor jou!

Reageer