Beantwoord

Overstap naar andere provider duurt langer dan mijn contract duur

• 4 maart 2019
  • 5 reacties
  • 2996 Bekeken

hallo,

Ik wil over stappen naar een andere provider met nummer behoud en heb dat ook gedaan.
Ingangsdatum bij mijn nieuwe provider is 22-3-19.

mijn t-mobile contract duurt tot 23-3-19.

nu krijg ik een sms dat mijn nummer wordt door gegeven op 4-4-19.
kom ik nu 11 dagen zonder te zitten?

hoe gaat dit in zijn werk?

Groeten;

Peter
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 5 maart 2019, 22:17

Hallo @PeterMusman,

Je neemt een contract voor 1 of 2 jaar bij T-Mobile. doe je niets dan word deze automatisch verlengt en kan je dus gewoon opzeggen met een opzeg termijn van 30 dagen. Omdat je nummer op 4-4-19 word overgezet zal dan ook je contract stoppen. In eerste instantie zal je de volledige maand moeten betalen en word daarna verrekend met de slot factuur. je zit dus niet zonder verbinding.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Peter,

Wat jammer dat je ons gaat verlaten. Wij hebben geen inzicht in de ingangsdatum van de andere provider. Je nummerbehoud aanvraag is inderdaad goedgekeurd voor 4/04 dan wordt je nummer vrij gegeven. Je kan tot 4/04 gewoon je simkaart gebruiken bij ons. Als de startdatum van je abonnement bij de nieuwe provider klopt dan kan je van 23/03 tot 4/04 dubbele kosten maken. Maar dat moet je dan even checken bij je nieuwe provider.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt en wie weet tot in de toekomst!
dag Hajar bedankt voor je snelle reactie

nog even alles op een rijtje,

mijn contract bij T-mobile eindigt op 23-3-19

Ik heb ingesteld bij mijn nieuwe provider dat ik vanaf 22-3-19 daar klant wil worden.

Nu krijg ik een sms van T-mobile dat mijn nummer pas op 4-4-19 wordt vrij gegeven.

dan nu mijn vraag:
Kom ik nu een aantal dagen zonder verbinding te zitten?

Groeten;

Peter
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @PeterMusman,

Je neemt een contract voor 1 of 2 jaar bij T-Mobile. doe je niets dan word deze automatisch verlengt en kan je dus gewoon opzeggen met een opzeg termijn van 30 dagen. Omdat je nummer op 4-4-19 word overgezet zal dan ook je contract stoppen. In eerste instantie zal je de volledige maand moeten betalen en word daarna verrekend met de slot factuur. je zit dus niet zonder verbinding.
hallo, dank voor uw snelle reactie hier ben ik erg blij om.

dus als ik het goed begrijp, wordt me contract die afloopt op 23-3-19 automatisch verlengt en daarna zal deze worden stop gezet op 4-4-19.
maar hoeveel moet ik dan betalen bundel krijg ik dan in die maand?

Groeten;

Peter
Reputatie 7
Badge +19
Hi Peter,

Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp, maar zoals Hidden.nld aangaf, betaal je dan in eerste instantie de gehele maand door (aangezien je altijd een maand vooruit betaald), maar wordt dit uiteraard verrekend op jouw eindfactuur! Daarin worden teveel gemaakte kosten dus weer rechtgetrokken of teruggestort. Geen zorgen dus! Is dat wat je bedoelde? 😊

Reageer