Beantwoord

Overstappen naar Sim-Only GO

• 29 april 2017
  • 6 reacties
  • 597 Bekeken

Hallo,

Ik zit denk ik in een ongewone positie waar ik dolgraag uit wil. Het is namelijk als volgt:
Ik heb 2 abonnementen, n.l. één bij KPN en één bij T-mobile.
Momenteel is het KPN abonnement datgene wat ik het meest gebruik.

Ik ben van plan om hier binnenkort één van te schrappen en wil graag naar T-mobile toe omdat jullie het onbeperkt internet aanbieden en KPN dit simpelweg (nog) niet heeft.

Het 06-nummer van het KPN abonnement wil ik dus blijven gebruiken en het 06-nummer van mijn huidige T-mobiel abonnement wil ik afzeggen, want dit nummer gebruik ik eigenlijk nergens.

Einddatum contract: 03-10-2017
Uw verlengdatum: 04-06-2017 KPN

Einddatum 1 oktober 2017
Verlengbaar vanaf 2 juni 2017 T-mobile

Wat zijn mijn opties? En is het uberhaupt mogelijk om rond juni te switchen naar één T-mobile abonnement met nummerbehoud van het KPN abonnement (en dus het 06-nummer van het huidige T-mobile op te schorten)?
icon

Beste antwoord door David 3 mei 2017, 12:28

Hey Dijkertje,

Ik moet gelijk een knieval en mijn excuses maken! De data uit jouw bericht had ik niet goed gelezen en zie nu dat beiden pas in oktober aflopen. In dat geval zou je pas per oktober met het nummer over kunnen stappen vanaf KPN en de verlenging gaat dan van start, niet in juni, sorry dat ik je nu moet teleurstellen! Heel slordig van mij.

Dit betekent dus dat het antwoord van mij opgeschort wordt naar oktober, in plaats van juni. Je kunt het contract bij KPN eventueel afkopen en dan nummerbehoud aanvragen, dan wordt het nummer in ieder geval al naar ons overgezet, maar dit kost dan wel weer extra geld. Anders zou de overstap en verlenging dus in oktober plaatsvinden.

Nogmaals mijn excuses voor deze domme fout! Als ik je nog ergens bij kan helpen, schroom dan niet om te vragen!
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Dijkertje,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Heel simpel lijkt me. Wachten tot je abonnement bij T-Mobile afloopt en deze dan direct opzeggen. Daarna ga je je KPN nummer, met nummerbehoud, overzetten naar T-Mobile Sim Only Go abonnement. Dan is je huidige T-Mobile nummer gestopt en hoef je niet meer te gebruiken en je KPN nummer neem je mee naar een nieuw abonnement.

Uiteraard kan je ook nu al je T-Mobile abonnement afkopen, maar daar zit wel een prijskaartje aan vast. Misschien is het handiger om gewoon nog even door te laten lopen. Eventueel kan je ook bij KPN je contract afkopen, dat zou je dan aan hun moeten vragen. Je krijgt dan een kosten plaatje en kan je afwegen of het de moeite waard is om over te stappen met een abonnement boete (dat is 'vaak' je abonnement, zonder kortingen, x aantal maanden die je nog moet). Zodra je je boete hebt betaald bij KPN kan je je nummer zo meenemen naar T-Mobile en dat kan zelfs al binnen zeer korte termijn. Maar dat moet je dus aan KPN vragen.

Dus aan je zelf om te zien of dat rendabel is om te doen. Mocht je verder nog vragen hebben, stel ze gerust. Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Dijkertje,

Heel tof om te lezen dat je voor ons kiest, in plaats van KPN! 😃

Eigenlijk kan het veel simpeler dan het antwoord van Serviceweb en heb je het antwoord al in jouw slotzin verpakt. Je hoeft jouw T-Mobile abonnement namelijk niet af te kopen of stop te zetten. Je kunt gewoon nummerbehoud aanvragen bij ons voor het nummer van KPN. Deze wordt dan omgezet op het moment dat jouw abonnement bij KPN afgelopen is en jouw T-Mobile nummer vervalt dan gewoon. Vaak heb je één maand opzegtermijn, dus ik zou je aan willen raden om (als je inderdaad jouw nummer over wilt zetten naar ons) een aanvraag voor nummerbehoud in te dienen. Wij sturen deze aanvraag dan door naar KPN. Zij verwerken deze aanvraag en je wordt dan op 5 juni overgezet naar T-Mobile! 🙂

Ik zie ook dat jouw aansluiting bij ons verlengbaar is, dus je kunt er ook direct al voor kiezen om een nieuw abonnement te verlengen, zodat je 3 juni gelijk het nieuwe abonnement hebt en daarna krijg je dan jouw eigen nummer er ook nog bij.

Laat je weten of mijn uitleg zo helemaal helder is en of alles gelukt is? Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden! 🙂
Bedankt voor de reacties.

Ik kan dus per 5 juni al over zijn op één abonnement bij T-mobile?
Ik interpreteerde Serviceweb dat ik moest afkopen tot oktober (dus ca. 4 maanden) en zo aan de uitleg van David te lezen is dit helemaal niet nodig, wat weer een hoop geld scheelt.

Ik zou dus nu het beste al dan het nieuwe abonnement bij T-mobile aan kunnen vragen met nummerbehoud?
Als ik naar nieuw abonnement aanvragen ga, zie ik n.l. "ingangsdatum contract". Wat kan ik daar het beste kiezen?
Ik zie ook dat jouw aansluiting bij ons verlengbaar is, dus je kunt er ook direct al voor kiezen om een nieuw abonnement te verlengen, zodat je 3 juni gelijk het nieuwe abonnement hebt en daarna krijg je dan jouw eigen nummer er ook nog bij.[
Bedoel jij daarmee dat als ik optie "Op de dag dat mijn huidige contract afloopt" kies, ik dan 5 juni aan de slag kan met het nieuwe T-mobile abonnement met het 06-nummer van KPN?
En dat als ik "Per direct (op dag van levering)" selecteer, ik dan 3 juni al gebruik kan maken van het abonnement van T-mobile en dan 5 juni het gewenste nummer beschikbaar wordt?

Ik ben in ieder geval zeer verheugd dat ik er blijkbaar in het vroegste geval er 3 juni al van kan genieten.

Ik ben ooit begonnen met T-mobile met een iPhone 4 in 2010, maar toen was het netwerk nog niet volwassen genoeg.
Nu ben ik er daadwerkelijk van overtuigd dat ook 4G volwassen genoeg is en heb gemerkt dat de snelheid 90% van de gevallen hoger ligt dan bij KPN. Dat is dus een reden om weer lekker naar T-mobile te gaan en omdat KPN ook geen onbeperkt internet aanbied.
Nu weet ik dat KPN sinds vandaag zelfs hun abonnementen hebben verhoogd, maar ik zie dat ik per maand goedkoper uit ben en ècht onbeperkt kan gebruiken en ik weet dat de snelheid een stuk hoger ligt.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Dijkertje,

Ik moet gelijk een knieval en mijn excuses maken! De data uit jouw bericht had ik niet goed gelezen en zie nu dat beiden pas in oktober aflopen. In dat geval zou je pas per oktober met het nummer over kunnen stappen vanaf KPN en de verlenging gaat dan van start, niet in juni, sorry dat ik je nu moet teleurstellen! Heel slordig van mij.

Dit betekent dus dat het antwoord van mij opgeschort wordt naar oktober, in plaats van juni. Je kunt het contract bij KPN eventueel afkopen en dan nummerbehoud aanvragen, dan wordt het nummer in ieder geval al naar ons overgezet, maar dit kost dan wel weer extra geld. Anders zou de overstap en verlenging dus in oktober plaatsvinden.

Nogmaals mijn excuses voor deze domme fout! Als ik je nog ergens bij kan helpen, schroom dan niet om te vragen!
Ik vind het kwalijk dat er verkeerde informatie is gegeven, doordat een bericht van mij niet helemaal is gelezen.

Aangezien ik niet helemaal helder had wanneer ik nou over kon gaan, heb ik een externe partij gebeld, n.l. belsimpel.
Zij vertelde mij dat ik per 4 augustus van KPN naar T-mobile zou kunnen gaan met nummerbehoud.
Het abonnement dat ik nu bij T-mobile heb moet ik dan tegen die tijd zelf opzeggen.

Op die manier moet ik dus nu nog 3 maanden wachten, maar voorkom ik dat ik tegen extra kosten 5 maanden moet afkopen. Dat klopt toch?

Kan ik dan het huidige T-mobile abonnement begin juni al laten stoppen? Of kan dit pas na einde contract? Als ik dit echt wil, wat zijn dan de kosten die ik moet maken?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Dijkertje,

Dat kan ik 100% begrijpen en het spijt me ook echt! Het is een slordige fout en zal niet meer gebeuren, dat kan ik je garanderen!

Ik denk dat er bij Belsimpel ook wat verwarring was ontstaan, want je moet een contract altijd uitdienen. Je kunt echter wél 2 maanden van tevoren al bij KPN aankaarten dat je jouw contract op wilt zeggen en nummerbehoud indienen om naar ons over te stappen. Je behoudt dan wel de einddatum van het contract bij KPN en stapt dan per 4 oktober over naar ons. Jouw aanname klopt dan inderdaad, met het verschil dat je dus niet 3, maar 5 maanden moet wachten, in verband met die einddatum.

Je kunt het contract bij ons direct stopzetten, maar dan moet je dus wel een afkoopsom betalen, waar Serviceweb het over had in zijn eerste bericht. Dit zijn dan de kosten voor het abonnement, zonder kortingen, en het toestel. Wat in dit geval dan voordeliger is, is om de bundels uit te zetten, zodat je alleen het startabonnement en het toestel nog hoeft te betalen. Je hebt dan geen kosten voor de bundels, maar hoeft deze ook niet alsnog af te kopen.

Hopelijk heb ik het nu helemaal helder uitgelegd en zijn alle vragen beantwoord! Als je echter nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!

Reageer