Vraag

Probleem contract/nummerbehoud

Ik zit met hetvolgende probleem. Ik had een toestel via T-mobile ongeveer drie jaar geleden, waar ik erg tevreden over was, dus in april geen nieuw toestel gekozen, maar een los abonnement, wat loopt tot april 2012.

Nu ging mijn telefoon onlangs stuk en een nieuwe losse telefoon vond ik te duur, dus vandaag bij Rabo mobiel telefoon met abonnement afgesloten, incl nummerbehoud.

Nu rijst ineens de vraag; kan dit wel, twee verschillende simkaarten met hetzelfde telefoonnummer?

Morgen wordt het pakket van Rabo mobiel al geleverd, wat moet ik doen???

11 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Welkom!

Als je nummerbehoud hebt geregeld gaat je 06 nummer van T-mobile over op Rabo mobiel.
Je houd dus maar 1 nummer en 1 provider.
En mijn abonnment wat nog tot april loopt?
Reputatie 6
Badge +12
@anonie,

Ja daarmee heb je toch nummerbehoud aangevraagd?
Sorry, maar ben hier niet zo in thuis, Ik heb abonnement van T-mobile wat nog tot april loopt.

Dat rabo mobiel abonnement is een ander abonnement. Dan heb ik twee abonnementen op hetzelfde nummer,
Reputatie 6
Badge +12
@Anoniem,

Nee dat gaat niet haha.
Je hebt toch nummerbehoud aangevraagd voor het nummer die je bij T-mobile had/ hebt?
Dat nummer gaat dan dus naar Rabo Mobiel.
Het abonnement van T-mobile stopt dan. (je kan nu maandelijks opzeggen)
Of loopt dat abonnement nog tot april volgend jaar ?

Dan kan je namelijk geen nummerbehoud krijgen want het nummer is dan bij T-mobile actief.
Het abonnement loopt inderdaad tot april volgend jaar.

Van Rabo mobiel heb ik niets gehoord dat het niet kan, kan ik geen ander nummer van T-mobile krijgen waar het abonnement op doorloopt, of dat ik een ander eigen mobiel tel nummer doorgeef?
Reputatie 6
Badge +12
Hi Anonie,

Nee maar dat gaat nooit lukken hoor, je kan je nummer nu nog niet meenemen.
Behoud word door T-mobile sowieso geweigerd.

Nee een nieuw nummer kan je bij T-mobile niet krijgen want dan vervalt je oude direct.
Dus je kan beter een nieuw nummer bij Rabo krijgen en bij T-mobile je oude houden.

Je had ook gebruik kunnen maken van de Early deal van T-mobile, dan kon je vervroegt verlengen bij T-mobile met een toestel erbij.
Dan is je contract in april klaar en gaat je nieuwe direct in. (kost wel eenmalig geld)
Reputatie 5
@anoniemp
Welkom op het T-Mobile Forum! 🙂

Je contract loopt tot 22 april 2012. Het nummer wat je hierbij hebt kun je nu niet meenemen naar een andere provider. Het is ook niet mogelijk om hier een ander nummer van T-Mobile aan te koppelen om je huidige nummer mee te nemen.
Reputatie 5
Wat is een early deal eigenlijk?

graag meer info over dit onderwerp
Reputatie 2
Je had beter even met t-mobile kunnen bellen en een early renewal kunnen doen. nu zit je vast aan 2 abonementen met 2 verschillende telefoon nummers.
early renewal houdt in dat je vroegtijdig je contract verlengt met de huidige contract periode voorbeeld: i300 2 jaar tot april 2012 vernieuwen vandaag dan loopt je nieuwe contract tot april 2014.
dus in feite vernieuw je hem nu i.p.v in april 2012 LET op hier zitten wel 70 euro verlengingskosten aanvast en je kan dit maar 1 maal per contractperiode doen
Reputatie 6
@buer
Ik zie dat denman25 je hierover de juiste informatie heeft gegeven. Meer informatie over 'Early Renewal' vind je op de T-Mobile website.

Reageer