Vraag

sms'jes komen niet binnen - vandaag overgestapt met nummerbehoud

Hoi,
ik zit sinds vandaag bij T-mobile, overgestapt met nummerbehoud van Telfort.
Wat ik echter raar vind is dat mijn vrouw mij niet kan sms'en of bellen (ze zit nog bij Telfort).
Ik heb bij de aanvraag een LG Optimus 2x (P990) genomen, instellingen zijn voor zover ik kan nagaan allemaal de T-mobile instellingen.

als ik mezelf sms komt deze aan, als mijn vrouw me sms't niet.
Als ik een sms stuur naar de bv de bank voor een saldo check, krijg ik geen antwoord.

Ik kan wel bellen, internet werkt prima (i-200 abbo).

Kan het zo zijn dat de portering nog niet helemaal rond is? Vanmorgen belde mijn vrouw me en kreeg nog mijn Telfort voicemail, terwijl ik al wel met mijn T-mobile abbo kon bellen (met mijn eigen nummer!).
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet helemaal

13 reacties

Reputatie 5
Hi.

Meestal is dit binnen 24 uur goed geregeld.
Reputatie 5
@nbraakman
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ik zie dat je hierover al contact hebt gehad met T-Mobile Klantenservice. Ik wil je vragen af en toe je toestel uit- en aan te zetten om te kijken of de portering al volledig is voltooid.
@Esther,

bedankt voor uw antwoord.
Inmiddels is de status het volgende:
Bellen vanaf thuis, of een willekeurige vaste telefoon naar mijn gsm gaat wel.
Ik kan bellen en sms'en naar alle nummers, waarbij mijn nummer normaal in beeld komt.

Echter als mijn vrouw me belt vanaf haar mobiel (ze zit nog bij Telfort) dan krijgt ze meteen de Telfort voicemail.
Mijn collega (Vodafone) kan me wel bellen, zonder dat hij mijn oude Telfort voicemail krijgt.

Als mijn vrouw me een sms stuurt, dan komt deze niet aan. Als ik een sms stuur naar de bank (saldo informatie), dan komt hun antwoord niet bij mij aan. Ook automatische sms berichten van overboekingen naar mijn bankrekening ontvang ik (nog steeds) niet.
Als ik naar mijn eigen nummer een sms stuur, ontvang ik die wel. Ook ontvang ik wel een sms van T-mobile bij een gemiste oproep.
Op uw aanraden heb ik de telefoon uit en weer aan gezet, maar dat heeft geen verschil gemaakt.

Uw collega bij de helpdesk adviseerde me geduld te hebben, omdat het porteren stapsgewijs zou gaan. Ik wacht dus nog maar even. Ik vind het wel vreemd dat bellen van Vodafone naar T-mobile wel lukt, maar Telfort naar T-mobile mis lijkt te gaan.
Indien wachten de enige oplossing is, dan merk ik het wel, anders hoop ik dat u een idee heeft hoe dit opgelost kan worden.
Bedankt alvast!
@Esther
Nog een update:
Ik heb nog 2 collega's gevraagd eens te testen.
Vanaf het T-mobile netwerk kan ik gebeld worden zonder problemen. Vanaf het KPN netwerk krijgen ze mijn oude Telfort voicemail.

Kan dit te maken hebben met het feit dat Telfort over het KPN netwerk loopt en dat daar ergens nog iets niet is "vrijgegeven" ofzo?
Reputatie 6
@nbraakman
Ik ga dit voor je uitzoeken en kom er zo spoedig mogelijk op terug.
Reputatie 6
@nbraakman
Ik zie nu dat de je vorige aanbieder de portering vandaag heeft afgerond om 13:57uur. Wil je nogmaals je toestel uit- en aanzetten en controleren of je weer gebeld kunt worden?

Laat je het weten of het is gelukt?
Beste Raymond,
bedankt voor de reactie.
Ik heb net mijn gsm uit en aangezet, maar mijn vrouw krijgt nog steeds Telfort voicemail als ze me probeert te bellen en sms'jes van de bank komen ook nog niet binnen...
Heel vreemd. Uit mijn onderzoek hier lijkt het bel-probleem zich te beperken tot klanten die bellen vanaf het KPN netwerk (kpn en telfort).
sms'jes van buiten het T-mobile netwerk doen het helaas ook niet.
Reputatie 6
@nbraakman
We hebben contact opgenomen met je vorige aanbieder. Er is zojuist een aanpassing doorgevoerd. Ik vind het vervelend om het nog een keer te vragen, maar ik moet het toch doen... 🙂 Wil je nogmaals je toestel uit- en aanzetten en het nogmaals proberen?
Beste Raymond,

Het werkt nu! Super bedankt!

Zojuist ook mijn eerste sms ontvangen, dus ik heb niets meer te klagen

Bedankt voor je (snelle) hulp!
Reputatie 6
@nbraakman
Graag gedaan! Fijn dat het weer werkt! 🙂
Ik heb bijna hetzelfde probleem. De sms'jes van het een KPN netwerk komen niet aan. Ik kan wel naar ieder netwerk versturen, whats app doet het goed en heb verder geen problemen met het netwerk, alleen de sms'jes komen van in elk geval het KPN netwerk niet aan. Ik heb al mijn instellingen bekeken en hier zit het probleem niet. Mijn toestel heb ik ook al meerdere malen opnieuw opgestart en ook batterij pull werkt niet. Ik ben 2 weken geleden overgestapt van provider KPN naar t-mobile met nummerbehoud. Wie kan dit probleem oplossen?

Raymond schreef:

@[url=" ??=]nbraakman[/url]
Graag gedaan! Fijn dat het weer werkt! :)

Reputatie 7
@EstherG

Kun je aangeven of je van andere providers wel sms'jes ontvangt? Kun jezelf wel een sms versturen naar dit bewuste nummer van de andere provider. Wil je mij anders meer gedetailleerde gegevens sturen om welk nummer het betreft in een privébericht?
even bellen met poort backoffice

Reageer