Beantwoord

Waarom duurt nummerbehoud van Prepaid naar abonnement zo lang?

• 16 februari 2016
  • 5 reacties
  • 830 Bekeken

ik heb een prepaid bij T mobile. Zo ergens rond 23 januari wil ik dat omzetten naar een abonnement, ook weer bij T Mobile, want tot nu toe best tevreden. Kleine moeite, zou je zeggen, ook het nummerbehoud. maar niet voor T mobile. want waarom handelen jullie net alsof ik met allerlei andere providers zaken doe. Moet volgens mailtje van jullie aan 'andere provider toestemming gevraagd worden'? dan zou ik uiteindelijk op 24 februari, een maand later over kunnen stappen naar mijn abonnement. Dat is toch te gek. Na verschillende keren bellen met de klantenservice is dat nu 18 februari geworden, maar kan dat dan niet sneller en simpeler voor eigen klanten?
icon

Beste antwoord door Yunis 18 februari 2016, 11:27

Hallo Ellie,

Je T-Mobile prepaid omzetten naar een T-Mobile abonnement met behoud van je oude simkaart en nummer kan heel makkelijk via onder andere onze T-Shop winkels, we hebben daarvoor onze procedure en systemen aangepast.
In de praktijk gebeurt het ook dat onze klanten deze procedure niet gebruiken, maar na aanschaf van een abbonement het T-Mobile prepaid telefoonnummer op het T-Mobile abonnement willen hebben. Ook dat kan!
Hiervoor hebben we onze procedure en systemen aangepast, zodat je binnen 2 werkdagen overgezet kan worden en niet een hele maand.
We werken er overigens aan om het overzetten nog sneller mogelijk te maken.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo Ellie,

Je T-Mobile prepaid omzetten naar een T-Mobile abonnement met behoud van je oude simkaart en nummer kan heel makkelijk via onder andere onze T-Shop winkels, we hebben daarvoor onze procedure en systemen aangepast.
In de praktijk gebeurt het ook dat onze klanten deze procedure niet gebruiken, maar na aanschaf van een abbonement het T-Mobile prepaid telefoonnummer op het T-Mobile abonnement willen hebben. Ook dat kan!
Hiervoor hebben we onze procedure en systemen aangepast, zodat je binnen 2 werkdagen overgezet kan worden en niet een hele maand.
We werken er overigens aan om het overzetten nog sneller mogelijk te maken.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ellie,

Het kan zijn dat jouw nummer gisteren nog werd herkend als PrePaid en daardoor niet aan kon melden voor T-Mobile Extra. Ik heb dat nu in ieder geval per direct voor je gedaan, je kunt dus gaan sparen! :)

Je kunt in onze catalogus natuurlijk alvast uitzoeken waar je voor gaat sparen! Met goede antwoorden op het Forum, kun je overigens ook punten verdienen!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ellie,

Leuk dat je overstapt op een abonnement! Ga je jezelf ook gelijk aanmelden bij een T-Mobile Samen groep? :)

Ik begrijp inderdaad dat je het gevoel hebt dat dit toch eenvoudiger moet kunnen, echter ziet het systeem het niet als een nummer onder dezelfde vlag, maar als een nieuw nummer. Om je nummer over te zetten wordt er een proces in gang gezet, waarbij er allerlei systemen aan de haal gaan met het nummer om deze over te zetten van PrePaid naar je nieuwe abonnement, dit heeft tijd nodig en daar kunnen we enkel iéts aan versnellen. Dit is gelukkig ook bij jou gebeurd, dus morgen wordt je nummer overgezet naar je abonnement!

Misschien is het ook handig om jezelf gelijk aan te melden voor T-Mobile Extra, zodat je vanaf morgen gelijk kunt gaan sparen!

Hopelijk is alles zo duidelijk, maar als er nog vragen zijn, horen we dat graag van je!
dat vind ik nou echt een antwoord passend bij de een of andere multinational waar systemen leidend zijn. Systemen kan je aanpassen want het zijn systemen van jullie zelf. en dan is het echt te gek dat iemand die overstapt van prepaid naar bundel gelijk behandeld wordt als iemand van de concurrent. het oogt echt idioot als je een mailtje krijgt dat men toestemming gaat vragen aan de 'andere' aanbieder voor nummerbehoud.
oke, klinkt al beter. maar dan wil ik me, zoals jullie voorstellen, aanmelden voor T mobile extra, en dan krijg ik terug dat ik geen rechten heb voor die pagina.... nou....

Reageer