Vraag

Waarom is mijn aanvraag afgekeurd?

27-5 nieuw abbo bij Vodafone besteld met nummerbehoud vanaf T-Mobile. Ik ben abbo vrij sinds afgelopen februari, dus zou ik 1 maand opzegtermijn hebben volgens de klantenservice.

Nu staat onderstaande bij mijn gegevens:

Gewenste porterings datum: 7-6-2011
1
Aanvraag ontvangen
2
Aanvraag in behandeling genomen
3
Aanvraag beoordeeld
Je aanvraag is op 31-5-2011 afgekeurd. De aangegeven wensdatum waarop Nummerbehoud plaats zou moeten vinden, is niet mogelijk. Controleer de wensdatum en dien de aanvraag opnieuw in bij je nieuwe telecomaanbieder

1: Waarom is mijn aanvraag afgekeurd?

2: Waarom kan "1200 klantenservice" dit niet terugvinden in hun systeem, maar geven ze wel aan dat het allemaal goed zou verlopen zoals de aanvraag hierboven staat.

5 reacties

Reputatie 4
Je weet zeker dat je contracts-vrij bent? Heb je geen early renewal gedaan of gebruik gemaakt van lost&stolen? Als je contractsvrij bent, moet je gewoon je oude nummer meekrijgen van t-mobile. Vraag anders aan je nieuwe provider, waarom het is afgewezen. Aan hun moet de reden gegeven worden waarom je je oude nummer niet mee zou krijgen.

Ik denk zelf dat je niet contractsvrij bent, en anders is er ergens een administratie fout gemaakt. Vraag in jou geval hulp aan vodafone, als het allemaal niet lukt.
Reputatie 5
@RHageman
Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met de T-Mobile Klantenservice. Vanuit Vodafone is geen aanvraag van nummerbehoud binnengekomen. Heb je daar al geïnformeerd?
EsthervD schreef:

@[url=" https:=]RHageman[/url]
Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met de T-Mobile klantenservice. Vanuit Vodafone is geen aanvraag van nummerbehoud binnengekomen. Heb je daar al geïnformeerd?

Hoi EsthervD, bedankt voor je reactie.

Klantenservice kon mij inderdaad niets vertellen over de aanvraag. Vodafone kon mij verder ook niet helpen aangezien de aanvraag vanuit the Phonehouse is geregeld.

Het vreemde van dit alles is dat Klantenservice (en na doorverbinden een andere dame) niets in hun systeem konden vinden. Maar waarom staat er dan op My T-mobile bij status nummerbehoud dat de aanvraag is afgekeurd op 31-5 (dit stond er maandag namelijk nog niet).
Reputatie 6
@RHageman
Het is inderdaad vreemd dat de klantenservice de aanvraag niet kon terugvinden. Mijn excuses daarvoor. Ik heb de aanvraag voor nummerbehoud gevonden. Deze aanvraag is inderdaad afgekeurd, omdat er geen rekening is gehouden met de opzegtermijn van één maand. De aanvraag is gedaan op 31 mei. In verband met de opzegtermijn van één maand is het niet mogelijk om het nummer per 7 juni over te zetten.

Ik wil je adviseren om contact op te nemen met je nieuwe provider. De nieuwe provider kan een nieuw verzoek indienen bij T-Mobile. Als dit vandaag gedaan wordt, kan het nummer per 1 juli worden overgezet.
@Raymond,

Bedankt voor de informatie, ik heb het idee dat er ondertussen tussen Vodafone en T-Mobile ook contact is geweest en dat de maand opzegtermijn is meegenomen.

Status van nummerbehoud staat nu namelijk op:

anvraag beoordeeld
Je aanvraag is op 1-6-2011 goedgekeurd. Na controle wordt deze doorgezet naar je nieuwe telecomaanbieder.

Helaas ga ik T-mobile na vele jaren verlaten, maar wie weet ben ik over 2 jaar weer terug!

Reageer