Beantwoord

2158 Belminuten opgespaard, wat kan ik hier mee doen?

• 23 januari 2013
  • 26 reacties
  • 1606 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 2 reacties
Hallo,

Ik heb een Relax 450 ,ik maak van de 450 minuten maar max 100 per maand op.
Over 3 maanden kan ik verlengen maar wat kan ik doen met al die belminuten?
Want krijg er steeds meer bij..
Ik hoop graag antwoord hierop te krijgen, op internet staat alles nogal onduidelijk.

Groetjes
icon

Beste antwoord door tribaltim 24 januari 2013, 10:20

Hallo CMTD, 

Allereerst welkom op dit forum.

Zodra je van prijsplan veranderd, dus bijvoorbeeld verlengd, dan vervalt je tegoed wat je hebt opgebouwd. Dit is dus aardig zonde. 

Je hebt ook nog de optie om na je contractdatum je abonnement te verlagen binnen jou oude voorwaarden. Dit houdt in dat je je oude voorwaarden behoudt zoals beltegoed onbeperkt houdbaar en dergelijke. Als ik kijk naar jou abonnement en je hebt een relax 450 á 45 euro per maand. 
Deze kan je na afloop van je contractdatum verlagen naar relax60 en betaal je nog maar 12,50 per maand. Zo kan je je beltegoed opbellen en het verschil aan maandelijkse kosten sparen om evt een los toestel te kopen. Je abonnement wordt na afloop van je contract stilzwijgend per maand verlengd, dus hij loopt dan gewoon door onder je oude voorwaarden (behalve eventuele kortingen)
Besluit je wel om te verlengen, wat geheel jou eigen keuze is, dan zal dus je tegoed vervallen. 

@Dielange29; Tmobile verplicht je niet om je abonnement te verlengen, dus van oplichting is geen sprake. Het is uiteindelijk de klant zijn eigen keuze om te verlengen en hierbij de nieuwe voorwaarden te accepeteren, waaronder ook verval van je huidige tegoed. 

Ik hoop dat het je zo wat duidelijk is. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust!! 
Groetjes Trbaltim
Bekijk origineel

26 reacties

Ik het zelfde abonnement als jou ik hwb zelf ook nog 1900 bel minuten over maak ook niks op maar morgen krijg ik me nieuwe abonnementen die gaat in en vervolgens vervalt alle bel minuten en nu is het zo dat je je gespaarde bel minuten kan behouden en mij een nieuw abonnement niet ja 2 maanden dus eigelijk zijn het oplichters ze pikken je bek minuten gewoon in
Hallo CMTD, 

Allereerst welkom op dit forum.

Zodra je van prijsplan veranderd, dus bijvoorbeeld verlengd, dan vervalt je tegoed wat je hebt opgebouwd. Dit is dus aardig zonde. 

Je hebt ook nog de optie om na je contractdatum je abonnement te verlagen binnen jou oude voorwaarden. Dit houdt in dat je je oude voorwaarden behoudt zoals beltegoed onbeperkt houdbaar en dergelijke. Als ik kijk naar jou abonnement en je hebt een relax 450 á 45 euro per maand. 
Deze kan je na afloop van je contractdatum verlagen naar relax60 en betaal je nog maar 12,50 per maand. Zo kan je je beltegoed opbellen en het verschil aan maandelijkse kosten sparen om evt een los toestel te kopen. Je abonnement wordt na afloop van je contract stilzwijgend per maand verlengd, dus hij loopt dan gewoon door onder je oude voorwaarden (behalve eventuele kortingen)
Besluit je wel om te verlengen, wat geheel jou eigen keuze is, dan zal dus je tegoed vervallen. 

@Dielange29; Tmobile verplicht je niet om je abonnement te verlengen, dus van oplichting is geen sprake. Het is uiteindelijk de klant zijn eigen keuze om te verlengen en hierbij de nieuwe voorwaarden te accepeteren, waaronder ook verval van je huidige tegoed. 

Ik hoop dat het je zo wat duidelijk is. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust!! 
Groetjes Trbaltim
Vind het toch raar want ik heb nu 7000 minuten.en die raak ik dan kwijt en ze kunne niks doen,zelfs geen aanbieding en ben al jaren klant ga toch maar is ergens anders kijken denk ik.
Hoi royo1001, 

Allereerst welkom op het forum!! 
zoals ik al eerder omschreven heb is het je eigen keus om je abonnement te verlengen en hierbij de nieuwe voorwaarden te accepteren. Dat houdt inderdaad in dat je nieuwe voorwaarden hebt en dat je beltegeed zal vervallen.
Je kan ook je abonnement verlagen en genieten van je lage maandkosten. Je kan ook een los toestel kopen als je een nieuw toestel wilt.
Het is maar net welke keuze je maakt en wat je zelf het liefst wilt. Je wordt niet verplicht door Tmobile om te verlengen, deze keus is helemaal aan jou. 

Groetjes Tribaltim
iedereen heeft des tijds zelf de keuze gemaakt voor een hoog abonnement of ze die des tijds nodig hadden of niet
er waren ook mensen die een hoger abonnement pakte omdat ze dan een beter toestel erbij kregen
waar door ze nu omdat de situasi is veranderd of omdat ze een te groot abonnement hebben afgesloten
zitten ze nu nu met belachelijk veel opgespaarde euro`s
dit is misschien ook wel een rede van t-mobile om ervan af te stappen van relax dan zijn ze wel in een keer van het gedonder af

groetjes degrootste
Ik heb deze vraag al gesteld en ook antwoord gekregen alleen vroeg ik me af of ik dit alleen kan verlagen door dit telefonisch te doen of kan ik ook naar een winkel van t-mobil te gaan.

Gr Mezelf
Reputatie 5
@mezelf je kunt het ook t.z.t. bij ons aangeven dan passen wij het voor je aan! Geef je dan een seintje?
mezelf,

bel toch gewoon je hebt in ieder geval min zat en het kost niet meer dan een bel min geloof ik

groetjes,
degrootste
Alle telecom-aanbieders maken het lekker ingewikkeld en gebruiken allerlei termen, condities, voorwaarden en dergelijke. Niet om je het als klant gemakkelijker te maken. Moderator Trbaltim zegt het wel duidelijk in de allereerste reactie met de zin: "Zodra je van prijsplan veranderd, dus bijvoorbeeld verlengd, dan vervalt je tegoed wat je hebt opgebouwd."
Maar ja, prijsplan. Wat is dat? Heeft ook met abonnement te maken. Van Relax 450 naar Relax 60, dus volgens het antwoord. Bij mij was dat antwoord niet zo duidelijk. Ik kreeg een k.l.ote advies gehad en raakte mijn 700 resterende belminuten kwijt en heb nu een abonnemtent waar ik niet tevreden mee ben. Het was mijn eerste slechte ervaring met T-Mobile, helaas. Want zoals je ziet aan mijn nickname ben ik een fan. Ze waren (leken) het vriendelijkst, maar uiteindelijk, ben je gewoon een nummer en hebben zijn hun targets.
Want nogmaals termen, condities e.d. het is allemaal onzin. Lees ook: http://tinyurl.com/cxyyuk3
Wist jij dat je nog steeds postzegels kunt gebruiken uit de guldentijd. Omdat het geld is. Jouw opgebouwde belminuten vertegenwoordigen ook geld. Dat pakken ze je af met hun schimmige abonnementconstructies.
Reputatie 5
@TM-fan23 zolang je je contract door laat lopen kun je gewoon je opgespaarde tegoed opmaken. Zodra je je contract verlengd / vernieuwd, en er dus een nieuwe start- en einddatum van je contract is, zal het tegoed komen te vervallen. Je hebt dus zelf de keuze of je het resterende tegoed wel of niet zelf opmaakt.
@TOM Ja, dat klopt. Maar bij het advies dat ik van de T-Mobile medewerker kreeg werd het niet verteld. Ik kon het best overstappen. Het abonnement dat ik had bestond niet meer en allerlei andere argumenten. Terwijl mijn vraag was hoe behoud ik mijn resterend beltegoed en onbeperkt internet. Ik was bovendien nog zo vriendelijk  te zeggen dat ik voor dat laatste best wilde betalen omdat ik me kon/kan voorstellen dat de ontwikkelingen bij mobiel internetgebruik T-Mobile noopt hier wijzigingen in aan te brengen. conclusie ander abonnement met extra internet

Na het ingaan van het nieuwe contract, ruim twee maanden na het te hebben geregeld, zag ik de consequenties van het slechte advies. Bij bellen met klantenservice constateerde ik de intelligentie van de medewerkers. Die is goed. Ik merkte daardoor ook het gebruik van scripts en andere zaken waaruit blijkt dat ze geen eigen initiatief (mogen) hebben.

Ik ben een T-Mobile fan. Maar na dit contract stap ik over naar een andere provider. Niet dat ik daar verwacht dat het beter is, want bij allemaal ben je gewoon een nummer, maar wellicht dat ze daar wel willen leren van individuele gevallen en er flexibeler mee omgaan in plaats van vast te houden aan grote getallen.

Overigens heb ik de toegezegde gratis extra sim ook tot twee keer toe niet ontvangen. Daar zit ik verder niet mee, het is een zoethoudend weggevertje waar ik niets aan heb. Maar het is wel een signaal, dat er op meer plaatsen in de organisatie iets niet klopt.
@ TM-fan23

Ik vind het erg vervelend dat je er zo over denkt 😞 Abonnementen veranderen om de zoveel tijd van hun karakter (denk daarbij aan voorwaarden, prijs, internetsnelheid etc.), om op die manier zo goed mogelijk in te kunnen spelen op de behoeften van onze klanten. Wanneer een abonnement wordt vernieuwd met een ander prijsplan, dan kan het tegoed niet mee worden genomen omdat het om een geheel ander tariefplan gaat met zijn eigen unieke kenmerken en voorwaarden. Klanten hebben natuurlijk wel altijd de mogelijkheid om na de einddatum van het contract, het tariefplan omlaag te zetten en zo op die manier het opgespaarde tegoed te verbruiken.

Ik zie dat een collega op 18-01 een microsimkaart naar je heeft gestuurd, ik begrijp echter uit bovenstaande reactie dat je deze niet hebt ontvangen. Deze is wel uitgestuurd, maar er zal in het bezorgingsproces dan iets mis zijn gegaan. Stuur mij dan even een PB met je adres - dan controleer ik dit even en zorg ik dat dit alsnog wordt geregeld 🙂
Ik zit nu ook in het zelfde schuitje. Heb nu ook in mijn contract periode 1502 bel minuten opgespaard ben pas geleden tot 2x naar de t-mobile shop geweest en verschillende verkopers gesproken zeiden allebei dat het huidige abonnement niet te verlengen was en 1 zei zelfs dat hij niks voor me kon doen en dat ik m'n opgespaarde minuten gewoon kwijt was. Het zal best dat ze geen ruk meer kunnen verdienen aan dit soort contracten dat er daarom andere komen. Vindt het gewoon belachelijk dat ze voor bestaande klanten niks doen en voor nieuwe en de zakelijke klanten kunnen ze juist heel veel doen. Ze jagen de bestaande klanten naar mijn mening gewoon op extra kosten.
Reputatie 5
@Krukke012 Welkom op het forum! Wat vervelend dat je dit zo ervaart. Na je contractperiode heb je de mogelijkheid om je abonnement te verlagen naar het laagst mogelijke Relax tariefplan. Je kunt dan nog even je opgespaarde belminuten opmaken voordat je verlengt naar een nieuw tariefplan.
Hey Tom is heel leuk dat dat kan maar dan zit ik zo nog een half jaar met dit contract (niet dat ik niet te vreden ben absoluut wel baal zelfs dat deze stopt) en denk dat ik ze dan nog niet op heb + heb per direct een nieuwe telefoon nodig wat m'n huidige toestel is nu net overleden. Ik hoop dat jullie me een hele goeie aanbieding kunnen doen als trouwe klant zijnde. Vind het ook erg jammer dat jullie de houdbaarheid van de belminuten eraf hebben gehaald want dat was echt een voordeel bij jullie nu zijn jullie gelijk met de andere providers het is nu wie de mooiste aanbiedingen heeft trekt de meeste klanten.
Reputatie 5
@Krukk012

Ik weet zeker dat mijn verkoop collega zijn best voor je gaat doen, want we houden je er graag bij als klant! Ik zal zorgen dat er contact met je wordt opgenomen met een goede persoonlijke aanbieding.
Dat zou fijn zijn het liefst ga ik ook niet bij tombola weg maar nood breekt wet
Wanneer gaan jullie contact met me opnemen dan? Heb namelijk nog geen reactie van jullie gehad.
Reputatie 5
@Krukke012 wat vervelend dat er nog steeds geen contact met je is opgenomen. Ik ga hier even voor je achteraan! 🙂
Zou fijn zijn ben benieuwd wat jullie me aan te bieden hebben
Nooit het nummer 0900 1594 gebeld of wat dan ook.
Wat doet dit op mijn faktuur.
2x exact hetzelfde.  36.38 min    €  33,77

14.05.13 14:51 TEL 09001594 1:34 min. 1,54
14.05.13 14:54 TEL 09001594 4:00 min. 3,66
14.05.13 17:22 TEL 09001594 36:58 min. 33,77
20.05.13 19:18 TEL 09001594 36:58 min. 33,77

Zou hier wel erg graag een credit nota voor willen hebben.
@CMTD

Ik heb dit voor je nagekeken en dit nummer is afkomstig van het volgende bedrijf. Ik adviseer je om met hun contact op te nemen hierover.
Reputatie 5
het nummer is van http://www.get-voice.com/list/van-wie-is-het-nummer.php/0900-1594

Het is een betaalsysteem waar diverse bedrijven gebruik van maken. CDF Nederland is uitsluitend een paymentprovider.
Voor zover ik weet -te duur om te proberen- moet je het nummer fysiek intoetsen samen met een pincodee van de betreffende dienst die je wilt kopen.

Er hangt vanalles achter. Beltegoed kopen, Habbo.
Reputatie 2
Ja en dan maar de reclame van ALi B te noemen, hij vindt het belachelijk dat je bij een internet abbo ook belminuten moet afnemen.

Nou het is gewoon belachelijk dat je je geld kwijt bent terwijl je je gewoon klant blijft, maar ja dat leverd TM geld op en zullen ze niets aan doen.
zo gaat er dus ongeveer 800 miljoen Euro in de achterzakken van de Telefoon aanbieders, en niet alleen TM maar ook KPN en de andere struikrovers.

Nee als TM ech hart voor zijn klanten heeft komen ze echte klanten wel tegemoed, zij hebben al jaren teveel betaald en daar hebben ze al vele jaren goed van geprofiteerd.
@CMTDIk heb dit voor je nagekeken en dit nummer is afkomstig van het volgende bedrijf. Ik adviseer je om met hun contact op te nemen hierover.

Kijk voor de aardigheid eens op deze pagina:
https://sites.google.com/site/dijkstra1970/home

Reageer