Beantwoord

4G modem stick van buitenaf benaderen

• 2 maart 2017
  • 3 reacties
  • 1110 Bekeken

Ik heb een Huawei usb modem stick en een prepaid simkaart en wil deze van het openbaar internet benaderen.
De apn die ik gebruik is "internet" kennelijk zijn alle poorten gesloten voor deze combinatie.
Hoe kan ik dit veranderen? Met apn "FMS"krijg ik helemaal geen verbinding.
icon

Beste antwoord door Thalina 3 maart 2017, 10:06

Hoi Robotronix,

Dat is een goede vraag! Ik heb dit even voor je nagevraagd bij een collega die alles weet van hardware. Hij geeft aan dat het niet mogelijk is om deze poort open te zetten. De APN instellingen die je kunt aanhouden voor deze stick staan in dit topic uitgelegd.

Ik begrijp dat dit waarschijnlijk niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar hopelijk geeft het wel meer duidelijkheid. Laat je het weten als je nog vragen hebt? Ik help je graag!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Robotronix,

Dat is een goede vraag! Ik heb dit even voor je nagevraagd bij een collega die alles weet van hardware. Hij geeft aan dat het niet mogelijk is om deze poort open te zetten. De APN instellingen die je kunt aanhouden voor deze stick staan in dit topic uitgelegd.

Ik begrijp dat dit waarschijnlijk niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar hopelijk geeft het wel meer duidelijkheid. Laat je het weten als je nog vragen hebt? Ik help je graag!
Reputatie 6
Badge +11
@Robotronix
Wellicht heb je ondertussen al een werkende oplossing, maar ik liep/loop hier ook tegenaan. In het gelinkte topic door @Thalina gaat het over een Huawei E3372. Als dit een recente is ( om precies te zijn met firmware versie 22.x ) bevat die standaard een komplete NAT router, te bedienen via een vrij uitgeklede maar simpele web interface op 192.168.8.1. Deze NAT functionaliteit, wellicht inclusief firewall, zorgt ervoor dat je ook met de juiste APN, de stick nog steeds niet van buitenaf kan benaderen.

En mogelijkheid is om oudere firmware flashen/gebruiken die het mogelijk maakt om de stick als los modem te besturen, via het oude PPP of nieuwere NCM. Met nieuwe besturingssystemen is het helaas niet echt triviaal om dit voor elkaar te krijgen.

Maar misschien heeft de stick nog oude firmware aan boord of gaat get om een oudere 3G stick, dan zou het zo moeten werken via PPP of NCM, aangenomen dat je de firewall van de PC op de juiste manier hebt ingesteld.

Via een extra VPN laag is wel mogelijk wat je wil, maar dat heeft ook zo zijn nadelen.
Reputatie 6
Badge +17
Bedankt voor het meedenken tmoesel! 🙂

Reageer