Beantwoord

Aangepaste bundel 'Bellen onbeperkt 14 binnen NL+EU'

• 19 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 379 Bekeken

Halverwege september heb ik dit bundel aangevraagd (vervangen) en een vraag gesteld wat onbeperkt bellen inhoudt. Daarover ben ik dan ook netjes gebeld. Een medewerkster heeft mij uitgelegd dat onbeperkt wel onbeperkt inhoud. Toen zei ik oh dat vind ik interessant omdat mijn moeder en ook mijn familie in Oostenrijk woont en ik haar dan kan vaker bellen, want zij heeft al moeite mee om met haar mobiele nummer om te gaan omdat zij een beetje aan het dementeren is en daardoor vergeetachting en dan vaak niet meer weet hoe zij mij moet bellen. Nu opeens zie ik dat bij mijn laatste 2 gesprekken al behoorlijke kosten in rekening zijn gebracht zo bijna 10 Euro extra. Dat heeft mij dan uw collega helaas niet verteld dat naar het buitenland wel een limiet op zit. Ik heb namelijk uw collega extra nog gevraagd aan de telefoon of onbeperkt bellen binnen NL en naar de EU ook daadwerkelijk onbeperkt is, want mijn moeder zit in een verzorgingshuis en mijn broer en familie leeft in Oostenrijk. Daarop zei uw collega dat dit wel onbeperkt is binnen NL en naar de EU. En Oostenrijk zit toch echt bij de EU lijkt mij? Dus ik ben er dan echt verkeerd ingelicht. Dus dat vind ik helemaal niet fijn, want hoe weet ik dan wat het limiet überhaupt is en hoe hou ik dit dan in de gaten? Wordt dan van mij verwacht dat ik de minuten zelf bij moet houden die ik naar mijn broer en moeder ga voeren? Niet fijn dat uw collega mij daar had verkeerd ingelicht en niet juist heeft geïnformeerd. Ik voel mij een beetje bedrogen.
icon

Beste antwoord door Hajar 20 oktober 2017, 13:44

Hi Kogelbauer,

Excuses dat je verkeerd bent geïnformeerd. Je kan met jouw abonnement onbeperkt bellen in Nederland en van EU naar andere EU landen, maar van NL naar EU heb je 120 minuten. Deze infomatie kun je ook terugvinden op de tarievenlijst van je prijsplan. Ik begrijp dat je bent geschrokken en dat je natuurlijk je moeder wilt bereiken en dus ben ik bereid om je tegemoet te komen. Zodra je factuur online staat kun je mij een bericht sturen en dan kijk ik wat ik voor je kan doen.
Bekijk origineel

4 reacties

Tegen wie heeft u het???

Dit is een forum voor klanten onderling en u spreekt constant 'tegen iemand' in deze melding. Wiens collega, want mijn collega's zijn het zeker niet geweest.

Er zijn verschillende bundels beschikbaar en dit is afhankelijk van het abonnement:
- Stel Samen en Stel Bij
- Go

Ik vermoed het eerste abonnement, want daar bestaat een bundel voor onbeperkt bellen, maar met 120 minuten naar de EU toe. Tevens is het ook zo, dat bellen vanuit Nederland naar de EU in meerdere gevallen een beperkt aantal minuten kent, wederom vaak 120 minuten. Dit omdat bellen van NL naar EU niet als bellen in het buitenland wordt gezien. Er gelden zelfs nog afwijkende prijzen (afhankelijk van abonnement).

Puur op basis van je melding kan/kunnen wij niet veel ondersteuning bieden als mede-klanten. Daarnaast, het klinkt ook meer als een klacht / feedback op de situatie dan werkelijk iets wat opgelost kan worden als een vraag. Wat dat betreft was contact opnemen met de klantenservice, een service voor klanten, beter geweest. De gratis versie is de chat, maar de moderators van het forum zijn wel medewerkers en die lopen elk topic na... Dit duurt echter wat langer, dus met een 24 tot 48 uur kunnen zij pas reageren.

Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid.
Sorry dat ik het op het verkeerde forum heb geplaatst. Het was idd een klacht omdat ik niet goed ben ingelicht hoewel ik daar juist om heb gevraagd een collega - ik weet de naam helaas niet meer - mij niet heeft gezegd dat in bellen naar het buitenland alleen 120 belminuten heb. Ik had de bundel ook dan genomen, maar ik had dan beter in de gaten kunnen houden dan ik niet over de 120 kom, want daar is T-Mobile dan heel duur als je buiten je bundel belt. En ik wil wel dat ik niet in problemen kom met te hoge kosten. Ik heb immer niet alleen bij T-Mobile een abo, maar ook een abo van een provider voor thuis op mijn computer internetten, alsmede bellen en tv. Ik vind het niet eerlijk als je iemand niets zegt dat bellen binnen Nederland en naar mijn moeder die in Oostenrijk leeft in de geloof laat dat je onbeperkt kan bellen. Zij had mij dan wel moeten vertellen dat als ik naar mijn moeder of familie bel in Oostenrijk dan alleen 120 belminuten heb en dit dan niet onbeperkt is. Dat had ik fijner en ook eerlijker bevonden.

En als ik heel eerlijk ben, wil ik even laten weten dat met T-Mobile contact opnemen heel moeilijk is en voor mij een raadsel blijft. Op Facebook zit ik niet, nog op twitter of ander social netwerk. Ik heb daar geen zin in om mijn beetje vrijetijd hier in te stoppen. En ik vind het eigenlijk heel bizaar dat T-Mobile niet een normaal email-adres heeft waar mensen die niet of social netwerk (willen) zitten dan vragen of klachten kunnen sturen.
Sorry, maar dat laatste getuigt niet van veel moeite willen doen...

Het waren letterlijk 3x klikken om op deze pagina van contact uit te komen.

Bijna soortgelijk, maar slechts 2x klikken vanaf de hoofdpagina kom ik op de pagina voor klachten.

Inclusief de mogelijkheid om te emailen. Als je niet bereid bent moeite te doen, moet je ook niet verbaasd zijn dat je het fout doet. Daar ben ik, ongeacht situatie, vrij hard in. Netzoals dus ook niet kijken waar het forum voor is, maar gewoon een klacht neer zetten.

Mogelijk dat iemand het op kan pakken, maar bij deze haak ik af. Geen inzet betekent ook geen bereidwilligheid van mijn zijde.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Kogelbauer,

Excuses dat je verkeerd bent geïnformeerd. Je kan met jouw abonnement onbeperkt bellen in Nederland en van EU naar andere EU landen, maar van NL naar EU heb je 120 minuten. Deze infomatie kun je ook terugvinden op de tarievenlijst van je prijsplan. Ik begrijp dat je bent geschrokken en dat je natuurlijk je moeder wilt bereiken en dus ben ik bereid om je tegemoet te komen. Zodra je factuur online staat kun je mij een bericht sturen en dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Reageer