Beantwoord

Abbonement sim only

• 4 mei 2019
  • 3 reacties
  • 853 Bekeken

ik heb zojuist een sim only abbonement gekocht en ik heb wat vragen. Ik betaal 17,50 per maand voor het abbonement maar moet ook 25 euro betalen. Is dit eenmalig?

Ook vraag ik mij af hoe dit te werk gaat. Krijg ik een nieuwe sim kaart? En hoe weet ik dat die in mijn telefoon past? En stopt het abbonement automatisch na 2 jaar of blijf ik door betalen?

Ook heb ik nummer behoud aangevraags. Wat ik ook graag wil weten ik ga over 1 week naar berlijn voor 2 weken lang. geldt mijn abbonement dan ook daar en ook onderweg in de trein (als er uiteraard verbinding is)?
icon

Beste antwoord door pipodeclown_2 5 mei 2019, 01:47

Als je nu een abonnement bij een andere provider hebt, dan heb je daar een maand opzegtermijn en zal je nummer pas over een maand worden omgezet. Dat betekent dat ook je nieuwe t-mobile abonnement pas ingaat. Je 5GB databundel en de belbundel is ook gewoon in Duitsland te gebruiken, maar je nieuwe abonnement is dan waarschijnlijk dus nog niet ingegaan. Je krijgt vanzelf een sms bericht met de porteringsdatum van je nummer. Je ontvangt een nieuwe simkaart (3in1) die op alle formaten is uit te drukken en dus altijd zal passen. Na twee jaar loopt je abonnement gewoon door, je contractverplichting van 2 jaar is dan voorbij. Je abonnement wordt op dat moment maandelijks opzegbaar. Als je bij de kostenspecificatie kijkt, dan zie je ‘ineens’ “van 27,50 voor 17,50” staan. Het is voor mij altijd onduidelijk wat hiermee wordt bedoeld. Is dat een permanente korting die je krijgt zolang je abonnement loopt of alleen de eerste 24 maanden? Zorg dat je dat goed weet, zodat je over twee jaar niet voor verrassingen komt te staan. De EUR 25 aansluitkosten zijn eenmalige kosten. Alvast veel plezier met je abonnement!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Als je nu een abonnement bij een andere provider hebt, dan heb je daar een maand opzegtermijn en zal je nummer pas over een maand worden omgezet. Dat betekent dat ook je nieuwe t-mobile abonnement pas ingaat. Je 5GB databundel en de belbundel is ook gewoon in Duitsland te gebruiken, maar je nieuwe abonnement is dan waarschijnlijk dus nog niet ingegaan. Je krijgt vanzelf een sms bericht met de porteringsdatum van je nummer. Je ontvangt een nieuwe simkaart (3in1) die op alle formaten is uit te drukken en dus altijd zal passen. Na twee jaar loopt je abonnement gewoon door, je contractverplichting van 2 jaar is dan voorbij. Je abonnement wordt op dat moment maandelijks opzegbaar. Als je bij de kostenspecificatie kijkt, dan zie je ‘ineens’ “van 27,50 voor 17,50” staan. Het is voor mij altijd onduidelijk wat hiermee wordt bedoeld. Is dat een permanente korting die je krijgt zolang je abonnement loopt of alleen de eerste 24 maanden? Zorg dat je dat goed weet, zodat je over twee jaar niet voor verrassingen komt te staan. De EUR 25 aansluitkosten zijn eenmalige kosten. Alvast veel plezier met je abonnement!
Reputatie 7
Badge +18
Vroeger moest je in Nederland zijn op de dag van nummerportering, ik weet niet of dat nog steeds zo is...
Reputatie 7
Badge +20
@Folkert,

Het is mogelijk om een nummerportering uit te voeren wanneer iemand in het buitenland is, maar we raden het niet direct aan. Als er onverhoopt iets verkeerd gaat met de nummerportering, dan kunnen we hierin niet direct een oplossing bieden. Doorgaans gaat het echter gewoon goed, dus laten we er voor duimen! 😉

Reageer