Beantwoord

Abonnement hoofdzakelijk gebruikt vanuit Belgie

• 22 september 2018
  • 4 reacties
  • 1331 Bekeken

Hallo,
ik heb sinds een paar jaar een abonnement Unlimited NL en 10 GB EU (kortingsprijs €35,38). Dit is afgesloten in een periode dat ik nog veel in Nederland kwam. Maar nu ben ik er heel weinig. Daardoor heb ik geen recht op de 10 GB. Dus dat betekent een duur abonnement voor mij, met de nodige bijbetalingen! Zou u mij kunnen adviseren wat voor mij momenteel het voordeligste zou uitwerken, omdat tot juni 2019 mijn contract nog loopt.
Ik bel dus voornamelijk vanuit Belgie en ook mijn dataverbruik is hier in Belgie. Het meeste doe ik via WIFI maar als ik ooit buiten de deur ben (niet zo heel vaak), of op vakantie dan wil ik wel graag toegang hebben tot internet.
Vanaf komende Kerst zal ik voor 5 weken in Afrika verblijven. Dus dan ga ik weer meer data verbruik hebben omdat wifi daar niet overal beschikbaar zal zijn voor mij.
Mijn 2e en 3e vraag zijn dan ook:
  • hoe vaak mag ik kosteloos van abonnement wijzigen en
  • wat gaat het voordeligste abonnement voor mij zijn als ik in Afrika verblijf.
Het zou fijn zijn als u mij verder kunt helpen, alvast met dank!
Vriendelijke groet, M.
icon

Beste antwoord door Jeffrey87 22 september 2018, 13:01

Beste @Muchilabanji,

Je mag je abonnement 1x per maand kosteloos naar boven of naar beneden bijstellen.

Je zou je abonnement bijvoorbeeld kunnen bijstellen naar 1 GB + Onbeperkt bellen. Dit kun je zelf regelen via My T-Mobile.

Je databundel is niet geldig in Afrika, maar afhankelijk van het land waar je verblijft zou je wellicht een Travel & Surf bundel kunnen aanschaffen. Kijk hiervoor op https://www.t-mobile.nl/buitenland/travel-en-surf

Voor een verblijf van 5 weken kunnen de kosten echter flink oplopen, óók met een Travel & Surf bundel.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste @Muchilabanji,

Je mag je abonnement 1x per maand kosteloos naar boven of naar beneden bijstellen.

Je zou je abonnement bijvoorbeeld kunnen bijstellen naar 1 GB + Onbeperkt bellen. Dit kun je zelf regelen via My T-Mobile.

Je databundel is niet geldig in Afrika, maar afhankelijk van het land waar je verblijft zou je wellicht een Travel & Surf bundel kunnen aanschaffen. Kijk hiervoor op https://www.t-mobile.nl/buitenland/travel-en-surf

Voor een verblijf van 5 weken kunnen de kosten echter flink oplopen, óók met een Travel & Surf bundel.
Dag Jeffrey, dank voor je antwoord. Dus begrijp ik goed dat onbeperkt bellen met dat abonnement, ook buiten Nederland betekent?
groetjes, M.
Reputatie 4
Badge +3
Beste @Muchilabanji,

Dit klopt deels. In dit abonnement zit onbeperkt bellen en gebeld worden binnen de EU inbegrepen; dit geldt dus niet voor landen buiten de EU.

Voor bellen gelden dezelfde regels als voor internet: als je verblijf in een ander EU land langer is dan je verblijf in Nederland, dan behoudt T-Mobile het recht om per belminuut een toeslag in rekening te brengen.
Dank je voor je hulp Jeffrey. Ik heb mijn abonnement aangepast.
vriendelijke groet, M.

Reageer