Beantwoord

Abonnement tijdens reis

• 12 januari 2017
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Over een maand loopt mijn abonnement af, maar over een half jaar ga ik een half jaar lang reizen. Daarbij heb ik mijn NL simkaart niet nodig. Is het zo dat mijn abonnement per maand verlengd wordt als ik geen nieuw abonnement kies, en dus mijn abonnement kan opzeggen als ik daadwerkelijk op reis ga?
icon

Beste antwoord door Da Vinci 12 januari 2017, 21:14

Jouw abonnement wordt elke maand stilzwijgend met een maand verlengd, je hoeft dus niet bang te zijn dat je abonnement opeens is afgelopen. Houd er wel rekening mee dat je kortingen ophouden als je contractsperiode is afgelopen, dus dat de prijs omhoog kan gaan. Mocht je een abonnement met toestel hebben, dan stopt wel weer de toestelbetaling, dus dat compenseert weer.

Zorg ervoor dat, wanneer je gaat reizen, je jouw nummer op een prepaid-kaartje laat zetten. Dit is de manier om jouw nummer te behouden voor de toekomst! Kijk even op deze web-pagina voor meer informatie (je kan klikken op deze zin).
Bekijk origineel

4 reacties

Jouw abonnement wordt elke maand stilzwijgend met een maand verlengd, je hoeft dus niet bang te zijn dat je abonnement opeens is afgelopen. Houd er wel rekening mee dat je kortingen ophouden als je contractsperiode is afgelopen, dus dat de prijs omhoog kan gaan. Mocht je een abonnement met toestel hebben, dan stopt wel weer de toestelbetaling, dus dat compenseert weer.

Zorg ervoor dat, wanneer je gaat reizen, je jouw nummer op een prepaid-kaartje laat zetten. Dit is de manier om jouw nummer te behouden voor de toekomst! Kijk even op deze web-pagina voor meer informatie (je kan klikken op deze zin).
Reputatie 6
Badge +15
Hey Merel,

Gaaf dat je gaat reizen en slim dat je dit even navraagt! 😃

Da Vinci heeft je al een volledig antwoord gegeven ik ben alleen erg benieuwd waar je naartoe gaat! We hebben aan het begin van de week namelijk een nieuw prijsplan aangekondigd: GO. Dit prijsplan kun je ook heel goed over de grens gebruiken! Meer informatie hierover vind je op deze pagina.

Alvast een fijne reis gewenst en trek je aan de bel als je verder nog vragen hebt? :8
De reis gaat naar buiten Europa, bestemming nog onbekend, dus GO zal niet op mij van toepassing zijn.
Ik heb nog even naar mijn abonnement gekeken en zie dat de prijs per maand met €10 omhoog gaat vanwege de wegvallende kortingen. Dit vind ik te prijzig worden.
Wat is het slimste om te doen dan, om dit komende half jaar op te vullen totdat ik op reis ga? Toch een nieuw abonnement afsluiten met Stel Samen en Stel Bij en dat op nul zetten als ik wegga? Of zijn er nog andere opties die ik kan overwegen?
Hoi Merel.

Je zou nog kunnen overwegen om je telefoonnummer om te laten zetten naar Prepaid, je dient 'm dan binnen 6 maanden wel een keer te gebruiken (bellen, sms'en of internet gebruiken) om het nummer actief te houden. (Dit moet dan iedere keer binnen een half jaar.) Omzetten kost wel eenmalig €9,95. Meer informatie daarover kun je op deze pagina lezen.

Reageer