Beantwoord

Basis Sim na 15 juni

• 20 april 2017
  • 4 reacties
  • 590 Bekeken

Reputatie 2
  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
Hallo, ik heb op dit moment een basis sim only abonnement, hoeveel mb kan ik straks na 15 juni hiervan in het buitenland gebruiken? Alles of een gedeelte?
Ik begreep dat je je abonnement eventueel af kunt kopen als je over wilt stappen naar bijv. GO, klopt dit?
Is het mogelijk dat ik nu een extra GO abonnement afsluit (dus een nieuw telefoon nummer) en in oktober als mijn huidige abonnement afloopt, mijn huidige 06 nummer over laat zetten naar het GO abonnement dat ik bijv. nu afsluit?
icon

Beste antwoord door Serviceweb 21 april 2017, 08:13

Hi MonR,
Lekker veel vragen, joepie... Daar houden we van :)

Als eerst wil ik je wijzen naar een topic die al is geopend voor alle vragen die betrekking hebben tot 15 Juni. Daarin kan je misschien al wel het antwoord vinden en houden we alles bij elkaar, maar deze plaats ik graag hier ook nog even voor je.

Deze info staat in de topic:
Vanaf 15 juni worden de roamingtarieven weer aangepast, dus ook bij ons! Vanaf dat moment zijn van ieder abonnement de Nederlandse bel-, sms- en databundels ook in de EU te gebruiken, zonder toeslag. Jullie kunnen dus zonder zorgen dataroaming aan laten en bellen zoals je thuis ook gewend bent! Deze nieuwe regeling geldt voor particuliere én zakelijke klanten.

We zullen binnenkort met meer inhoudelijke updates komen, zodat jullie in juni helemaal op de hoogte zijn. Iedereen wordt hier binnenkort ook over geïnformeerd via e-mail of SMS.

Er gaat dus iets veranderen, maar hoe en wat, dat horen we dus tzt. Volgens zeggen zou je je MB's straks mee kunnen nemen in de EU en gebruiken.

Je kan je abonnement afkopen en je kan ook gebruik maken van allemaal regeltjes zoals Early Renewal of Toestel flexibiliteit (moet je zelf maar even kijken wat voor jou het beste is). Uiteraard kan je 4 maanden voor je contract afloopt al een nieuw contract afsluiten, deze gaat dan pas in op het moment dat je oude contract afloopt.

Het is niet mogelijk om nu een nieuw abonnement af te sluiten en dan tegen de tijd dat je abonnement afloopt, in oktober pas, je 06 nummer laat overzetten. Daarnaast is het niet mogelijk om een T-Mobiel nummer te laten aanpassen naar een T-Mobile nummer (na mijn weten).

Hoop je te hebben geholpen met info en als er nog vragen zijn, stel ze gerust!
Bekijk origineel

4 reacties

Hi MonR,
Lekker veel vragen, joepie... Daar houden we van :)

Als eerst wil ik je wijzen naar een topic die al is geopend voor alle vragen die betrekking hebben tot 15 Juni. Daarin kan je misschien al wel het antwoord vinden en houden we alles bij elkaar, maar deze plaats ik graag hier ook nog even voor je.

Deze info staat in de topic:
Vanaf 15 juni worden de roamingtarieven weer aangepast, dus ook bij ons! Vanaf dat moment zijn van ieder abonnement de Nederlandse bel-, sms- en databundels ook in de EU te gebruiken, zonder toeslag. Jullie kunnen dus zonder zorgen dataroaming aan laten en bellen zoals je thuis ook gewend bent! Deze nieuwe regeling geldt voor particuliere én zakelijke klanten.

We zullen binnenkort met meer inhoudelijke updates komen, zodat jullie in juni helemaal op de hoogte zijn. Iedereen wordt hier binnenkort ook over geïnformeerd via e-mail of SMS.

Er gaat dus iets veranderen, maar hoe en wat, dat horen we dus tzt. Volgens zeggen zou je je MB's straks mee kunnen nemen in de EU en gebruiken.

Je kan je abonnement afkopen en je kan ook gebruik maken van allemaal regeltjes zoals Early Renewal of Toestel flexibiliteit (moet je zelf maar even kijken wat voor jou het beste is). Uiteraard kan je 4 maanden voor je contract afloopt al een nieuw contract afsluiten, deze gaat dan pas in op het moment dat je oude contract afloopt.

Het is niet mogelijk om nu een nieuw abonnement af te sluiten en dan tegen de tijd dat je abonnement afloopt, in oktober pas, je 06 nummer laat overzetten. Daarnaast is het niet mogelijk om een T-Mobiel nummer te laten aanpassen naar een T-Mobile nummer (na mijn weten).

Hoop je te hebben geholpen met info en als er nog vragen zijn, stel ze gerust!
Reputatie 2
Beste Service web. Hartelijk dank voor je antwoord, het is mij duidelijk.
Maar ik heb gekeken naar Early Renewal of Toestel Flexibiliteit, maar dat is als je ook een nieuw toestel wilt en dat is in ons geval niet nodig.
We hebben nu een sim only basis abonnement en willen eerder overstappen naar een GO abonnement, zonder toestel. Het huidige abonnement loopt tot half oktober en kan vanaf half juni worden verlengd, maar wij gaan half mei voor 6 weken met vakantie en willen al eerder gebruik maken van het GO abonnement. Wat moeten wij gaan betalen als we het huidige contract eerder willen laten beeindigen en een nieuw contract willen afsluiten?

m.vr.gr.
Monique
Hoi Monique,
Ik snap dat je je contract graag snel wil omzetten, ook omdat je op vakantie gaat. Het is echter niet mogelijk om je contract af te kopen om vervolgens bij T-Mobile zelf weer een nieuw contract te nemen met je huidige nummer (als je je nummer wilt behouden). Dan moet je eerst je contract afkopen, dat zijn de aantal maanden (excl. je huidige kortingen, dus het volledige bedrag per maand) die je nog over hebt. Dan zou je kunnen overstappen naar een prepaid kaartje en na een korte periode (5 dagen) stap je weer terug over naar een abonnement van T-Mobile zelf. Dat is echt een hoop werk!!

Je kan ook je contract afkopen, net zoals ik hier boven al had beschreven, maar dan naar een tussen bedrijf gaan om een T-Mobile abonnement af te sluiten. Dan zit je wel op het netwerk bij T-Mobile. Bedrijven zoals gsmshop.nl of zoiets (ben daar zelf niet zo in thuis). Dan zou je je nummer wel mee kunnen nemen!

Mensen verkijken zich soms echt in het bedrag dat ze in 1x moeten betalen. Dan is het echt soms nog veel goedkoper om voor 6 weken een Surf & Travel Pas te kopen en daarna gewoon over te stappen naar een Go abonnement. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Eventueel zou je ook voor die paar maanden je internet bundel kunnen verhogen met een korting?! Misschien handig om dan even contact op te nemen met de klantenservice.

Veel succes! Heb je nog vragen, stel ze gerust.
Oh ja, als je overigens deze handelingen allemaal gaat doen dan ben je ook je Extra Punten kwijt, dus die moet je dan wel eerst snel opmaken. Zelf zou ik daar toch nog even goed over nadenken. Het valt allemaal niet mee 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey Monique,

Super om te lezen dat Serviceweb jou al van zulke uitgebreide en volledige antwoorden heeft voorzien! Dank daarvoor Serviceweb! 🙂

In dit geval heeft Serviceweb inderdaad de juiste informatie gegeven. Er is eigenlijk ook geen alternatief voor het eerder in laten gaan dan een nieuw abonnement afsluiten die dan naast jouw huidige abonnement loopt, om vervolgens abonnement 1 stop te zetten, nummerbehoud aan te vragen voor het nieuwe Go-abonnement en die dan te gebruiken of het afkopen van het huidige contract. Zoals Serviceweb terecht aangeeft, kan dit behoorlijk in de euro's lopen, dus dat zou ik dan niet zo snel aanraden. Het is uiteindelijk natuurlijk ook een eigen afweging die je zelf het beste kunt maken. Als je hier echter advies over nodig hebt, dan kun je dat altijd hier vragen! Je ziet dat er genoeg mensen zijn om te helpen!

Hopelijk is het zo helemaal helder, maar als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag!

Reageer