Beantwoord

Bellen/ sms in het buitenland

• 2 september 2016
  • 19 reacties
  • 745 Bekeken

T mobile maakt reclame dat bellen en sms-en in heel Europa hetzelfde kost als in Nederland.
Dat is dus een leugen. Je betaalt per sms 2 tot 7 cent meer. Bellen, zelfs als je geen aansluiting krijgt, kost je ook geld .
Lekker bezig T-Mobile!:@
icon

Beste antwoord door KoenM 2 september 2016, 14:28

T mobile maakt reclame dat bellen en sms-en in heel Europa hetzelfde kost als in Nederland.
Dat is dus een leugen. Je betaalt per sms 2 tot 7 cent meer. Bellen, zelfs als je geen aansluiting krijgt, kost je ook geld .

Mathijs,

T-Mobile maakt reclame dat bellen en sms'en in de gehele EU vanuit je eigen bundel gaat (met een maximum van 120 minuten en icm Stel Samen en Stel Bij). In welk land was je en welk abonnement heb je?

Let us know!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 6

Mathijs,

T-Mobile maakt reclame dat bellen en sms'en in de gehele EU vanuit je eigen bundel gaat (met een maximum van 120 minuten en icm Stel Samen en Stel Bij). In welk land was je en welk abonnement heb je?

Let us know!
Ik zit in Duitsland en kan niet bellen hoe komt dat ?
Kan wel gebeld worden
Roaring staat aan buitenland bundel ook aan gevraagd dus en nu ???
Hoop dat het vandaag io gemaakt word
Reputatie 7
Badge +20
@ Mathijsofniet

Onze Klantexpert KoenM zat al op het goede spoor. De reclames zijn inderdaad voornamelijk over Stel Samen & Stel Bij en hier zitten ook alle voordelen bij voor het gebruik in de EU. Het SMS'en is hier een onderdeel van. Ik heb het natuurlijk gecheckt en zie dat jij een ander prijsplan hebt, namelijk Basis Sim. Hier gelden inderdaad andere tarieven voor. Het is dus zeker geen leugen, slechts een verschil in prijsplan. 😉

Mocht je nou van de voordelen van Stel Samen & Stel Bij gebruik willen maken, dan kun je ook naar dit prijsplan overstappen. Je leest hier de voorwaarden. Als we je hierbij kunnen helpen, laat het dan weten!
Reputatie 7
Badge +20
@Apejoelie

Ik heb zojuist op dit bericht gereageerd. Zou je het in het vervolg bij 1 bericht per vraag kunnen laten? Het inhaken op andere topics en meerdere malen je vraag stellen is namelijk tegen de huisregels.
Beste David,
Mathijs heeft helemaal gelijk. Jullie prijsinformatie deugt niet. Het gaat juist niet over 'Stel Samen & Stel Bij' maar over overige abonnementen, dat staat er duidelijk boven.
('Nieuwe tarieven in zone 1 voor overige abonnementen' [citaat van jullie website]).

Dan mag je als klant veronderstellen dat de prijzen van die tabel ook worden berekend. T-mobile doet dat niet. Mathijs noemt het een leugen. Volgens mij heeft hij gelijk.
P.S. Wees stoer en sluit deze draad nou niet gelijk af.
Reputatie 7
Badge +20
@buitenland beller; Jouw vraag is in dit topic al meerdere keren beantwoord. Wil je er op letten dat je berichten niet dubbel post. Dit is tegen de huisregels en zien wij als spam. Wat betreft de vraag van Mathijs daar heeft David ook al meer uitleg over gegeven. Hij heeft een ander prijsplan en de tarieven daarvan staan op deze pagina aangegeven.
Beste Hajar,
Als consument krijg je alleen maar standaard antwoorden. Concrete vraag:
Voor welk(e) abonnement(en) geldt/gelden de tarieven genoemd in de onderstaande tabel?

Deze vraag is nog nooit eerder gesteld. Ik post dus niks dubbel. Ik hoef ook geen antwoord met een doorverwijzing naar prijsplannen, die weet ik wel te vinden. Graag dus een concreet antwoord op een concrete vraag. Bijvoorbeeld als antwoord: "Deze tarieven gelden voor de abonnementen: ..., ..., ...." Dat kan toch niet zo moeilijk zijn. Of is die tabel gewoon flauwekul en geven jullie daarmee verkeerde prijsinformatie?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Buitenland Beller,

De afgelopen tijd heb je wel meerdere nieuwe topics geopend over nagenoeg hetzelfde onderwerp, maar deze vraag heb je inderdaad letterlijk nog niet eerder gesteld. Maar wel veel andere vragen die uiteindelijk op hetzelfde neerkomen 😉 Maar uiteraard zijn wij de beroerdste niet en heb ik voor jouw vraag nog extra navraag gedaan bij mijn collega die hier verantwoordelijk voor is, om het antwoord nog even dubbel te checken.

De prijzen die worden genoemd op deze pagina (die jij ook meestuurt in de printscreen) kloppen. Deze tarieven gelden voor alle abonnementen, alleen niet voor het Stel Samen & Stel Bij abonnement. Dat staat er ook boven vermeld. Let wel even op de regel die onder de tabel staat: **Alle tarieven zijn afgerond naar boven of naar beneden en zijn inclusief btw. Let op! De tarieven zijn niet van toepassing op het bellen vanuit Nederland naar de EU. Bekijk de tarieven in het prijsplan van je abonnement.

Ik hoop dat dit voor meer duidelijkheid zorgt.
Beste Thalina,
Ik ben blij dat je navraag hebt gedaan.
Het klopt dat ik veel gepost hebt. Ik heb lopen drammen. Excuses daarvoor. Het is veroorzaakt omdat verschillende T-mobile-medewerkers verschillende prijzen beschreven. Er zijn zelfs T-mobile werknemers die aangeven het niet te weten. Als dan vervolgens je de mond gesnoerd wordt (topics worden afgesloten), zonder dat T-mobile een eenduidig antwoord geeft, dan word ik opstandig.

Hoewel ik bewust ben dat ik deze vraag al wel eens gesteld heb, stel ik 'm nog 1 keer als dat mag.
In die bewuste tabel staat dat als ik bel in de het buitenland (binnen de EU) dat het mij 6 cent / minuut kost, als ik binnen mijn bundel bel. Voor alle duidelijkheid: ik heb een basis Sim-only-abonnement met een belbundel van 300 minuten. Klopt dit?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Buitenland Beller,

Excuses aanvaard! 🙂 Ik zie inderdaad dat er tegenstrijdige antwoorden zijn gegeven, maar bovenstaand antwoord is dubbel gecheckt dus dat klopt 100% zeker. Sorry voor de verwarring!

Vooruit dan maar haha. Het klopt dat je met het Basis Sim Only abonnement deze tarieven betaald als je in het buitenland, in de EU (zone 1), belt binnen de EU. Houd er wel rekening mee dat deze tarieven niet van toepassing zijn op het bellen vanuit Nederland naar de EU bij jouw abonnement.

Is alles zo duidelijk?
Beste Thalina,
Je zou nu eens met je huidige kennis van zaken de reacties eens moeten gaan lezen die: Kaassausje, Poco-Loco, Leroy98ecker, Issam en ook jij naar mij hebben gestuurd. Terwijl ik gelijk had, werd mijn mond gesnoerd en werd ik voor gek verklaard. Ik heb mezelf zelfs bedreigd gevoeld. De reactie van Kaassausje (https://forum.t-mobile.nl/buitenland-423/kosten-buitenland-270271) is totaal ongepast en verwerpelijk.

Ze waren erbij om mij voor gek te verklaren en mij de mond te snoeren. Ik stel verontschuldigingen van deze mensen persoonlijk echt op prijs.

Daarnaast hoop ik dat deze mensen worden bijgepraat over hoe het zit met de belkosten. Jullie zijn duidelijk niet goed geïnformeerd. Dat is hopelijk na dit alles geen discussie meer. Dan hoeft een volgende klant niet opnieuw al deze ellende (want zo heb ik dit beleefd!) te doorstaan.

Ik zou het fijn vinden als de reactie van Kaassausje (https://forum.t-mobile.nl/buitenland-423/kosten-buitenland-270271) wordt verwijderd. Dit heb ik als bedreigend ervaren.

De verwarring die ontstaan is, is onder meer ontstaan omdat jullie onderling niet met elkaar communiceren. Ik heb er op aangedrongen om intern navraag te doen. Dit hebben jullie niet willen doen. Als jullie dat gelijk hadden gedaan was veel ellende voorkomen. Voortaan wel gaan doen lijkt me.

In de prijsplannen en op jullie website zitten tegenstrijdigheden. Dat is ook de reden dat jullie maar vast bleven houden aan die 23 cent (i.p.v. de correcte 6 cent) voor het bellen vanuit het buitenland (in EU) binnen de bundel. Dit staat dus niet goed in jullie prijsplannen. Ook dit heeft de ellende veroorzaakt. Als ik T-mobile was zou ik er een speerpunt van maken, om dat binnen 14 dagen eenduidig en kloppend te maken.

Hoewel jullie zelf daarover moeten beslissen, zouden bovenstaande actiepunten het vertrouwen in T-mobile als transparante en betrouwbare telekomprovider weer enigszins herstellen. Het vertrouwen van de klant lijkt me belangrijk. Je snapt dat ik duidelijk een hele valse start heb gemaakt met jullie bedrijf. Ik gun andere klanten een betere start.

Of en hoe jullie dit nu oppakken, maakt dus veel uit. Begin ermee om te erkennen dat het niet goed zit, bied je verontschuldigingen aan en vooral ga aan de gang (schud de boel wakker)!

Ik hoop tot slot dat: Kaassausje, Poco-Loco, Leroy98ecker, Issam en jij Thalina zich hier persoonlijk nog even komen melden. Nu duidelijk is dat ze er behoorlijk naast zaten, is het niet slim om je kop in het zand te steken. Het is gewoon netjes vind ik. Ik ben benieuwd.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Buitenland Beller,

Ik heb alles nog even op mijn gemak doorgelezen en ik zie dat er in de topics wat verwarring is ontstaan over de tarieven. Ik heb het juiste antwoord nu gedeeld met iedereen van de Klantexperts en met mijn collega's van het forum. Ook heb in het dit topic aan mijn reactie (dat als antwoord is gemarkeerd en iedereen die dit topic vindt als eerste ziet) een verwijzing geplaatst naar mijn antwoord in dit topic.

Ik had al in een eerder bericht excuses aangeboden voor de verwarring die is ontstaan, dus dat lijkt mij zo voldoende. Ik zal ook nog kijken hoe ik dit intern met andere collega's kan delen, want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je tegenstrijdige antwoorden krijgt. Ook zal ik kijken of we de prijsplannen duidelijker kunnen maken. Verder heb ik de afbeelding in dit topic verwijderd. Om geen eindeloze discussie weer te krijgen, wil ik het hier bij laten.
Het schijnt dat er iets helemaal niet wil doordringen bij het forumteam van T-mobile. Het gaat over de discussie die gevoerd is over de belkosten voor het bellen in het buitenland (binnnen belbundel met een basis-sim).

Van Thalina krijg het verwijt in het topic: https://forum.t-mobile.nl/buitenland-423/bellen-buitenland-binnen-de-eu-kost-binnen-bundel-006min-basis-sim-abonnement-270993 dat ik steeds opnieuw een nieuw topic daarover open.

Dat klopt helemaal! Ik had ook geen keuze, want er was steeds wel iemand van de moderators die het topic afsloot. Vertel me alsjeblieft eens hoe ik het anders had moeten doen?

Thalina schrijft: “Als je nieuwe topics blijft openen over nagenoeg hetzelfde onderwerp, dan zal ik je moeten verwijderen van het forum. Dit gaat namelijk in tegen de forumregels en we hebben je hier al eerder over gewaarschuwd.”

Topics die ik erover begon werden steeds stelselmatig afgesloten met een verkeerde conclusie.

Kijk hoe Issam het topic: https://forum.t-mobile.nl/buitenland-423/buitensporig-hoge-verborgen-kosten-t-mobile-buitenland-bellen-269781 beëindigt. Hij schrijft: “De informatie die Kaassausje, leroy98ecker en Poco-Loco hebben gedeeld is correct. Om een eindeloze discussie te voorkomen gaat dit topic op slot.” Lees bijvoorbeeld het bericht van Poco-Loco eens in die draad waar Issam naar verwijst. Hij schrijft totale onzin. DAT WAS NIET CORRECT ISSAM!!! (dat weet je nu ook)

Als ik niet steeds een nieuw topic was begonnen hierover en vol had gehouden, dan hadden jullie nog steeds gelooft in jullie eigen gelijk.

Is dat wat jullie willen? Want dat is wat Thalina eigenlijk hiermee zegt.
Ze verwijt me dat ik dat steeds maar weer een nieuw topic hierover ben gestart, om de waarheid boven water te krijgen (door het volhouden is me dat uiteindelijk toch gelukt, maar het wordt me blijkbaar niet in dank afgenomen).

Of ik nu een tabel over eu-regulering aanvoerde als argument om duidelijk te maken dat jullie prijsinformatie niet deugde, of dat ik een citaat aanvoerde van de chathelpdesk van T-mobile …. er werd niet door jullie geluisterd en ik werd stelselmatig geblockt. Ik liep stelselmatig tegen een betonnen muur op.

Ik heb de strategie aangepast en ben ingehaakt op een ander topic (van iemand anders) in de hoop dat ik nu niet gelijk geblockt zou worden. Ik heb hetzelfde onderwerp over de belkosten in het buitenland opnieuw ter sprake gebracht in het topic: https://forum.t-mobile.nl/overige-abonnementen-351/bellen-sms-buitenland-270700/index2.html#post1335985.

En ja hoor … eindelijk … eindelijk …. eindelijk gaat Thalina navraag doen. Ze doet dat met de woorden: “Wij zijn de beroerdste niet” (oeps!!!!).

Wat blijkt: Het hele team (klantexperts, T-mobile-moderators) zat er compleet naast.

Thalina schrijft in het topic tussen de regels door dat er ‘wat verwarring’ is ontstaan. Nee, Thalina … jullie zaten er compleet stelselmatig naast.

Dan het ergste: als ik dan nog 1x een nieuw topic start, om volgers (forumlezers) van al die te vroeg afgesloten topics van de correcte informatie wil voorzien, schrijft Thalina dat ze me eigenlijk van het forum af wil gooien, omdat ik zo heb volgehouden.

Kies een andere baan, als je niet wil dat correcte informatie wordt verspreid op dit forum. Dit is forum-moderator onwaardig! Alleen omdat ik bleef volhouden, ben ik door jullie betonnen muur gedrongen en is duidelijk geworden dat jullie stelselmatig verkeerde informatie gaven. Het is erg slecht als je me dat dan gaat lopen verwijten.

Thalina had heel gemakkelijk het topic: https://forum.t-mobile.nl/buitenland-423/bellen-buitenland-binnen-de-eu-kost-binnen-bundel-006min-basis-sim-abonnement-270993 anders kunnen beëindigen (en kunnen afsluiten).

==============================
“Beste buitenland beller,
Jouw weergegeven informatie over belkosten in het buitenland is correct.
Onze excuses dat we in je vorige topics die je erover bent gestart dit niet beter onderzocht hebben. Zo kunnen we van een nieuwe klant nog iets leren. Respect!
We moeten je gelijk maar tot klant-expert bombarderen (haha)!
Ik hoop dat je het okay vind, dat ik nu dit topic afsluit. De waarheid is boven water.
Bedankt voor je doorzettingsvermogen en nogmaals onze excuses.
Met vriendelijke groet,
Thalina”

================================

Je bereikt zoveel meer met een dergelijke reactie.
- je informeert elke lezer hiermee over de correcte informatie. Je zegt DIT KLOPT.
- Je laat zien dat je niet te oud bent om te leren
- je biedt je oprechte excuses aan
- Het topic was dan ‘netjes’ afgesloten
- Je voorkomt dat ik opnieuw een nieuw topic ga starten
- Je gebruik wat humor (daar is niks mis mee)

Afsluitend:
Je hebt ook nu 2 opties:
Optie 1: Je kunt ook dit topic weer blocken. Immers ik start een nieuw topic. Het is een kritisch topic. Je kunt gemakkelijk opnieuw mij de mond snoeren, met jullie standaard opmerking.

Optie 2:
Laat zien dat je niet te oud bent om te leren. Van een fout toegeven, word je als mens niet slechter. Pas je reactie dus aan van het laatst genoemde topic.

Ik ben benieuwd!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Buitenland Beller,

Ik heb heel bewust het laatste topic opengelaten zodat je daar nog kon reageren. Ik vind het dan ook jammer dat je weer een nieuw topic aanmaakt, terwijl dit niet nodig is. Ik heb jouw reactie dan ook verplaatst naar dit topic. Het klopt inderdaad dat jouw topics hiervoor wel zijn gesloten. Ik sta hier nog steeds achter, omdat het een eindeloze discussie werd en het ook telkens over hetzelfde onderwerp ging. Wel moet ik toegeven dat de informatie die in dit topic is gegeven niet allemaal juist is geweest. Daarom heb ik het laatste bericht van mijn collega Issam aangepast. Overigens wil ik wel benadrukken dat wij er niet compleet naast zaten. Jouw vraag ging in eerste instantie over hoeveel het kost om met een Basis Sim Only abonnement vanuit Nederland naar een land in zone 1 (EU) te bellen. Daarop heb je direct het juiste antwoord gekregen van ons.

De vraag over het bellen met het Basis Sim Only abonnement vanuit zone 1 (EU) naar zone 1 (EU) met uitzondering van Nederland heeft inderdaad voor verwarring en niet altijd juiste antwoorden gezorgd. Daarvoor heb ik al eerder mijn excuses aangeboden, maar bij dezen nogmaals! Ik zal dit topic voor nu even openlaten staan, zodat je nog een reactie kunt plaatsen. Hierna zal ik het topic sluiten. Want inderdaad, we zijn er nu uit en daar zou ik het graag bij willen laten.
Thalina, zeg eens eerlijk ... ben je nu blij dat ik steeds weer een nieuw topic opende (tegen jullie regels in) om uiteindelijk het doel te halen dat jullie informatie over belkosten verbeterd kon worden, of had je liever gehad dat ik dat niet gedaan had en was gestopt?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Buitenland beller,

Het ging ons er niet zozeer om dat je had moeten stoppen met het openen van topics. We gaan graag het gesprek met je aan en zijn altijd blij met feedback. Daar worden we alleen maar beter van 🙂. Maar wanneer dit zich afspeelt in verschillende topics verliezen wij het overzicht ook waardoor het allemaal chaotisch en onduidelijk kan verlopen. We sluiten daarom in de meeste gevallen dubbele topics direct en verwijzen die door naar een topic waar verder in gereageerd kan worden.

Gelukkig is het ondertussen opgelost en is de situatie duidelijk voor iedereen. Dit topic gaat daarom nu ook op slot.