Vraag

Beltegoed cashen uit Relax bundel?

• 25 november 2011
  • 103 reacties
  • 18185 Bekeken

Reputatie 2
  • Debutant
  • 0 reacties
Vraag: Mijn 2-jarig Relax 25 abonnement eindigt in februari, en ik heb inmiddels (ook) ontdekt dat mijn grote beltegoed dan gewoon weg is. Schandalig natuurlijk, en de enige optie is éénmalig verlagen na einde contract naar Relax 15, maar volgens mij heb ik dan een trage internetbundel??

Ik wil zoveel mogelijk van m'n tegoed zien te cashen en dan begin 2012 een nieuwe provider zoeken! Ben T-Mobile aardig beu. Slim om de Relax pakketten na 2 jaar op te doeken, zo kun je nieuwe abonnee's wel in huis halen met mooie beloften en vervolgens hun beltegoed afpakken,

M.vr.gr.

Kees

This topic has been closed for comments

103 reacties

Hoi Kees, ook net met de klantenservice gebeld. Ik heb een Flex 20 abonnement , waarbij je niet gebruikte beltegoed in euros 'eeuwig' blijft staan. Ik wil graag een nieuw abonnement en een nieuwe telefoon. Zo goedkoop mogelijk (dwz abonnenement), want ik ben geen veelgebruiker. Met het €20 p,m. abonnement heb ik zelfs een beltegoed van €300. Je begrijpt dat zal ik nooit opmaken bij huidig abonnement en gebruik. Ik wilde dus overstappen naar een nieuw 1 jarig i-smart. ik moet dan wel voor het gewenste toestel €320 bij betalen en mijn beltegoed a €300 daar kan ik naar fluiten. Schandalig, zoals je zegt. De enige mogelijkheid dat beltegoed te behouden is, niets te doen. Zo wordt je aan het t-mobile lijntje gehouden, tenzij je eruit stapt en je verlies neemt.

Overigens wordt dat flex abonnement niet meer aangeboden.

Mijn uitleg dat het beltegoed vertaalt kan worden als een schuld van T-mobile aan mij wordt weerlegt door de opmerking. Dat ik betaald heb voor een abonnement. dat vertaald wordt in beltegoed Dat beltgoed heb ik recht op (als ik het zo laat), maar het is geen financiele vordering. jaja, zo ken ik er ook nog wel een. Natuurlijk heb ik een abonnenment genoemen onmdat ik het beltgoed niet elke nmaand of bijv na 2 maanden naar 0 zou zien gaan. Ik heb betaald en verwacht dat ook terug. Tmobile zal door de voorwaarden wel gedekt zijn. Maar wat daar ook in staat , het blijft een vorm van oplichting en oneigenlijke poging tot klantbinding.

Je zou denken dat er ook namens t-mobile iets voor te zeggen is, wel mijn voorstel te accepteren. omdat toch een schuld aan hun kant is en in de boeken staat /zou moeten staan, in gekd opeisbaar of niet.

Ik ben bang dat me dit nog veel frustratie gaat opleveren, voordat ik de knoop doorhak en ook een andere provider neem. Die zijn niet zozeer beter, maar ik kan me dan in het begin beter wapenen tegen dit soort paktijken. Ik merk het al langer de telefoonproducenent en netwerken zijn zelf flink aan het cashen te kosten van klanten, echte service en fair value. Balen.

H.
Reputatie 2
Hier hetzelfde, is heb nog zo'n 180 euro 'tegoed' maar ik wil een ander toestel en wil best mijn abonnement verlengen, maar ik ben het er niet mee eens dat ik dan naar die 180 euro kan fluiten. Omzetten in een soort van korting wilde de T-Mobile medewerker in de winkel niet, want dat kon volgens hem niet.. nou, mooie manier van omgaan met je klanten! niet blij

Idd, wat een onzin. Ik heb een Relax 25 abbo, deze loopt in juni af. Waarschijnlijk kan ik naar mijn 200 euro fluiten
Reputatie 2
Heb je geen bekende in de omgeving die veel bellers zijn? Kan je het met hun op een accoordje gooien misschien.
DIT IS PURE DIEFSTAL!!!
Ik heb een abo Relax Online 25 2 jr en die loopt september 2012 af. Maar tegen die tijd heb ik een beltegoed van zeker € 200.
En inderdaad, als ik tegen die tijd een ander abo wil afsluiten ben ik al mijn huidige beltegoed kwijt.
Toen ik het abo afsloot was mijn beltegoed onbeperkt houdbaar en werd mij verteld dat als ik tegen die tijd dat mijn abo zou aflopen ik het resterend beltegoed gewoon mee kon nemen naar een nieuwe abo.
Maar dat hebben ze van het één op het andere moment die veranderd.
€ 200 waar ik voor betaald heb maar die T-Mobile zomaar na beëindiging van mijn abo zo in eigen zak steekt!!!!!
Desnoods zou ik het resterende beltegoed kado willen doen aan mijn kinderen, die zijn immers ook klant bij T-Mobile.
Of kom huidige klanten na beëindigig abo met een mooi alternatief!!
Nou één ding weet ik zeker, dit is gelijk de laatste keer dat mijn gezin (4 personen met ieder een T-Mobile abo) klant zijn bij T-Mobile.
Niet dat andere providers beter zijn maar puur uit principe en frustratie.
Wacht effe...

Is het niet zo dat je abonnement stilzwijgend verlengd wordt... en je bundel dan behouden blijft?
Ik heb trouwens nog een vraag....... Ik heb een relax online 25´10 abonnement.

Met een web en walk standaard vast internet.

Ik heb een sony ericson vivas pro black , waar ik niet tevreden over ben...! Zo traag met internetten. Ik zit te denken om zelf een Samsung Galaxy S II aan te schaffen zodat ik een snellere internet verbinding heb.... Of ligt dit niet aan het toestel-verbinding maar aan het web en walk standaard internet?
@Relaxz

De snelheid van je internet heeft meer te maken met de internet bundel behorend bij je lopende contract Relax Online 25. Je hebt dan wel onbeperkt internet echter met een snelheid van 384/64 Kbps. Bij de nieuwe iSmart bundels bijvoorbeeld zit bijna 19 keer zo snel internet namelijk 7.2Mbps/768Kbps.
Ok, snap 'm Thanks
Reputatie 2
Wacht effe...

Is het niet zo dat je abonnement stilzwijgend verlengd wordt... en je bundel dan behouden blijft?

dat klopt, dat heb ik nu ook, echter zit daar zo'n 180~200 euro in die ik niet gebruikt heb, en dat wordt iedere maand maar meer. als ik mijn (inmiddels verlopen) abonnement wil verlengen ivm nieuw toestel, dan kan ik dus fluiten naar mijn 180 euro?!
kan T-Mobile me dan geen korting geven op bijvoorbeeld de toestelprijs van een iPhone 4s, ter waarde van mijn 180 euro die komt te vervallen zodra ik daadwerkelijk verleng?
ik reis veel, en heb ook een zakelijke telefoon bij een andere provider.. mijn privé T-Mobile telefoon gebruik ik dus steeds wat minder, en vooral in het buitenland eigenlijk niet (want zakelijke telefoon wordt betaald) .. zo stapelt mijn tegoed alleen maar meer op, wat geen probleem is als je het behoudt, maar zodra het VERVALT ter waarde van bijna 200 euro vind ik dat echt heel erg slecht, ben jaren klant en dan krijg je dit

Reputatie 5
@314
Helaas is het niet mogelijk om je tegoed ergens anders voor te gebruiken. Je hebt het ingekocht als tegoed en hiervoor kun je het gebruiken.
Toch zonde dat T-mobile deze klanten niet te gemoed wil komen. Dan maar een 4S zelf kopen, niet verlengen en zo snel mogelijk mijn beltegoed opmaken en dan kijken welke provider het beste aanbod heeft.
Zonde. Ik ben al jaren klant bij T-mobile met twee abbo's
Pff, ik baal ook als een stekker. Abonnement Relax 2010 (35) in februari 2010 voor 2 jaar aangegaan en kon op dat moment alleen kiezen voor een relax abonnement . Dit aangezien T-mobile alle Orange gebruikers hadden overgenomen. Op dat moment bleef het beltegoed van rond de 300 euro gehandhaaft. Inmiddels een beltegoed van 643 euro en contract loopt op 10 februari af... Normaliter als de Relax bundel niet was uitgefaseerd dan zou ik een nw tsl met behoud van beltegoed kunnen kiezen. T-mobile wijzigt zelf de abonnementsvormen waardoor ik dus geen gebruik kan maken van verlening (nw tsl) met behoud beltegoed. Heel zuur... en zeker NIET COULANT.
Ik wil de moderator (EsthervD) oproepen dit item toch eens te bespreken binnen T mobile. Ik verwacht als klant echt een beter voorstel. Het Relax-abo loopt wel door, maar mensen die willen veranderen worden wel erg hard gepakt. De ingekochte minuten kunnen toch ook onder een ander abonnement opgemaakt worden.
Wat is daar nu op tegen?
En dat mensen mogelijk een andere/ nieuwe / modernere / niet symbian / wel adroid of ois - telefoon willen is heel gewoon. Deze betalen ze toch weer in het nieuwe abonnement.
We krijgen alleen de mogelihjkhedi om het overgebleven beltegoed binnen het niewue contract op te maken
Coulance zou hier zeker op zijn plaats zijn.
Reputatie 7
@M.Prins
Aan het einde van het contract kun je éénmalig verlagen naar het laagste abonnement en zo je tegoed opmaken.
@M.Prins
Aan het einde van het contract kun je éénmalig verlagen naar het laagste abonnement en zo je tegoed opmaken.

Met andere woorden eerst je beltegoed opmaken en dan pas gebruik maken van een nw tsl!
Als de abonnementsvorm Relax nog had bestaan dan zou verlening(met nw tsl)met behoud van beltegoed wel mogelijk zijn geweest! Dat vind ik onacceptabel, waardoor de kans groot is dat ik na mijn contractsperiode mijn abonnementen ga beeindigen.
Reputatie 2
@M.Prins

Waar staat dat? In de voorwaarden van Relax? Effe checken...
Vraag: Mijn 2-jarig Relax 25 abonnement eindigt in februari, en ik heb inmiddels (ook) ontdekt dat mijn grote beltegoed dan gewoon weg is. Schandalig natuurlijk, en de enige optie is éénmalig verlagen na einde contract naar Relax 15, maar volgens mij heb ik dan een trage internetbundel?? Wie weet welke beltegoed-cashback sites werken in combinatie met Relax abonnementen. Praktisch alle sites werken met 090X nummers welke volgens mij buiten de bundel vallen. Ik wil zoveel mogelijk van m'n tegoed zien te cashen en dan begin 2012 een nieuwe provider zoeken! Ben T-Mobile aardig beu. Slim om de Relax pakketten na 2 jaar op te doeken, zo kun je nieuwe abonnee's wel in huis halen met mooie beloften en vervolgens hun beltegoed afpakken, M.vr.gr. Kees

Hey vriend, beltegoed ''cashen'' is illegaal en dat weetje zelf ook wel neem ik aan. Lijkt me dus niet verstandig om daar hier een topic over te openen toch?
Waar staat dat? In de voorwaarden van Relax? Effe checken...

Ik heb dat gehoord van een medewerker van de TMobile-shop en het staat ook op het forum als mededeloing van een van de moderatoren.
Dan kun je er toch wel op vertrouwen.
Wordt hier ondertussen nog wat mee gedaan?
Ik heb het de moderatoren gevraagd....het is echter erg stil.
Ik kom alleen het standaard antwoord 'kies na afloop een relax 15 abonnement en maak je beltegoed op' tegen. Bij alle vragen dezelfde reactie.
Mijn vraag is waarom ik mijn beltegoed niet bij een vernieuwd abonnement kan opmaken. Ik maak het in beide gevallen op.
En ik kan bij vernieuwing over een betere (niet symbian) telefoon beschikken, die ik via het nieuwe abonnement gewoon betaal. Ik begrijp T Mobile niet.
Reputatie 2
Ik heb hetzelfde probleem! Relax 25, 2 jaar geleden afgesloten met de mededeling 'onbeperkt houdbaar' etc. Nu wil ik gaan verlengen en staat er ongeveer 160 euro op. Deze ben ik gewoon kwijt, want ook verlengen naar een "laag" abonnement resulteert in het vervallen van het opgebouwde tegoed. Ik vind het echt pure diefstal en misleiding. Schandalig dat er ook nog steeds niets aan gedaan wordt en dat T-mob hier mee wegkomt.
Ik ben hier te laat achtergekomen en heb nu dus een (voor mij) extreem hoge telefoonrekening. Gewoon omdat ik ervan uitging dat ik mijn beltegoed mee kon nemen. Dit is gewoon pure diefstal: ik heb betaald voor dat beltegoed en T-Mobile kan het niet maken om dit ineens te laten vervallen.

Ik wil het hier echt niet bij laten! Belachelijk dat T-Mobile haar schuld via ons terug probeert te krijgen.
Mijn contract begon 28 maart 2010 en loopt binnenkort af. Maar omdat T Mobile moeilijk blijft doen (of liever gezegd helemaal niets doet) met het een regeling voor het resterende beltegoed binnen Relax wil ik, nadat ik alles opgebeld heb, zo snel mogelijk afscheid nemen van deze kalntonvriendelijke provider.
ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice , chatsessies gedaan, ga zo maar door. Er wordt op redelijke argumenten gewoon niet gereageerd. Ik snap wel waarom dit zo is. De enige reactie die gegeven kan worden is :"Je hebt gelijk, wij hebben een product (Relax) uit het assortiment genomen en zullen je een passend aanbod doen".
Daarom blijft het zo IJSELIJK STIL en hoor je alleen maar een repeterend bandje: "Blijf bij Relax en we verlagen je contract naar Relax 15." Nou, dat ga ik vragen op het juiste moment en daarna is het einde verhaal.
Ook mijn abbo loopt binnenkort af en heb ongeveer €250,- beltegoed.
Wil je deze behouden kun je stil zwijgend doorgaan met bestaande abbo of deze verlagen naar relax 15.
Dit is geen optie voor mij daar ik iedere dag in het buitenland vertoef en zelden meer bel met T-Mobile.
Ik stap dus over naar bv SIMYO voor €6,- p/mnd.
Besparing €19,- p/mnd en verdien alles weer terug in 13 maanden.
Dus T-mobile