Beantwoord

Beltegoed kwijt bij overgang van Flex naar Stel Samen & Stel Bij

Reputatie 4
Deze week heb ik bericht ontvangen van T-Mobile dat het Flex abonnement wordt omgezet naar Stel Samen & Stel bij. In principe geen probleem echter het tegoed op dit abonnement zal verdwijnen na omzetting. In mijn geval is het tegoed € 264,=. Nu heeft het nieuwe abonnement goede voorwaarden: gratis bellen en SMS in Nederland en 120 belminuten buitenland voor € 7,50. Maar mijn opgebouwde tegoed is weg. De klantenservice heeft dat ook bevestigd maar ze wezen op de voordelen van de nieuwe contractvorm. Het voordeel geldt echter voor iedereen die overstapt. Of je nu € 0,50 tegoed hebt of zoals in mijn geval € 264,=. Ik begrijp dat T-Mobile geen geld gaat uitkeren. Maar kan ik het tegoed niet inzetten voor een nieuw toestel bijvoorbeeld? Dat moet toch mogelijk kunnen zijn?
icon

Beste antwoord door Thalina 10 december 2015, 16:23

Hi allemaal,

Inmiddels is een deel van jullie overgezet naar het Stel Samen & Stel Bij abonnement. Ik zie een aantal vragen voorbijkomen die nog niet zijn beantwoord.

Allereerst over de kortingen op My T-Mobile. Als je overgezet bent, kan het inderdaad zo zijn dat de korting niet wordt weergegeven op My T-Mobile. Dit probleem is bij ons bekend en hier wordt aan gewerkt. Ik kan jullie geruststellen: in ons systeem staat de korting wel juist en je zult de juiste korting ook terugzien op je eerste factuur.

Verbruikstatus na omzetting
Ook zag ik een aantal vragen over dat de verbruikstatus niet zou kloppen. Iedere klant heeft een zogeheten tegoed-datum. Op deze datum ontvang je elke maand je nieuwe tegoed. Stel dat je tegoed-datum de 1ste van de maand is en je wordt op 15/12 omgezet, dan ontvang je voor 15/12 tot en met 31/12 tegoed naar verhouding. Als je bijvoorbeeld normaal 500 MB krijgt, dan ontvang je voor 15 dagen 250 MB. Daarnaast wordt ook met terugwerkende kracht voor 1/12 tot en met 14/12 tegoed naar verhouding gerekend. Dit wordt verrekend op je factuur. Meer hierover kun je lezen in dit topic.

Zoals je hierboven al kon lezen wordt je oude abonnement en je nieuwe abonnement op je eerste factuur na omzetting verrekend met elkaar. Op die manier betaal je nooit dubbel! Uitleg over hoe je factuur eruit komt te zien na een wijziging kun je lezen op https:// https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/gewijzigde-factuur .

Opzegtermijn
Als laatste zien we een aantal vragen voorbij komen over het feit dat jullie niet direct over zouden kunnen stappen. Normaal gesproken geldt er altijd een opzegtermijn van 1 maand, maar voor deze omzetting naar een Stel Samen & Stel Bij abonnement is een uitzondering gemaakt. Als je binnen 31 dagen na ontvangst van de brief of e-mail contact met ons hebt opgenomen, kun je meteen opzeggen (ook met nummerbehoud). Er geldt dan geen opzegtermijn van een maand. Deze informatie stond in de e-mail en is ook aangegeven op deze pagina of deze pagina waarnaar werd verwezen in de e-mail/brief.
Wil je overstappen met nummerbehoud? Neem dan eerst contact met ons op. Wij moeten namelijk in het systeem zetten dat je per direct weg mag, anders wordt er bij je aanvraag voor nummerbehoud rekening gehouden met 1 maand opzegtermijn.

Als jullie nog andere vragen hebben die nog niet beantwoord zijn, kunnen jullie uiteraard stellen!
Bekijk origineel

1230 reacties

Reputatie 2
Hi,

Ik heb ook een oude flex abo en deze behoud ik ook omdat daar meer dan €500,- op staat.
Wanneer T-Mobile eenzijdig het abo veranderd dan heb je als klant recht op dat beltegoed overgezet wordt naar het nieuwe abo. Want je kunt het opgebouwde beltegoed niet in ene paar dagen opbellen.
Ze zullen het bedrag iig niet uitkeren.
Reputatie 4
Weet je dat zeker? De telefonische servicedesk gaf aan dat ik mijn tegoed kwijt was en dat het niet werd overgezet. Daarnaast zie ik ook nog dat het nieuwe abonnement na de kortingsperiode van 24 maanden blijkbaar € 5,= duurder is dan het oude Flex abonnement. Kortom tegoed kwijt, en meer gaan betalen (bijna 50%). Hier klopt iets niet....
Hi,

Ik heb ook een oude flex abo en deze behoud ik ook omdat daar meer dan €500,- op staat.
Wanneer T-Mobile eenzijdig het abo veranderd dan heb je als klant recht op dat beltegoed overgezet wordt naar het nieuwe abo. Want je kunt het opgebouwde beltegoed niet in ene paar dagen opbellen.

waar baseer je dat op? ik heb ook veel beltegoed en laat dat ook maar sluimerend gaan, stopzetten is geen optie. Ik heb Tmob vele voorstellen gedaan, allemaal nee. Een oplossing voor mij zou zijn, pre paid, gebruik wel maar super weinig. Overdoen aan ander ben je je nummer kwijt. Flex is Tmob niet. Overigens is deze discussie al heel oud, waarom niet voor dat kleine groepje een oplossing verzinnen?
Reputatie 4
Hi,

waar baseer je dat op? ik heb ook veel beltegoed en laat dat ook maar sluimerend gaan, stopzetten is geen optie. Ik heb Tmob vele voorstellen gedaan, allemaal nee. Een oplossing voor mij zou zijn, pre paid, gebruik wel maar super weinig. Overdoen aan ander ben je je nummer kwijt. Flex is Tmob niet. Overigens is deze discussie al heel oud, waarom niet voor dat kleine groepje een oplossing verzinnen?

Voor mij hoeft er niets te veranderen maar ik heb een mail deze week ontvangen dat ze het gaan omzetten. Flex verdwijnt zeggen ze.
Reputatie 4
Ja schandalig heh ze gaan het eenzijdig stopzetten contract vant mobile is dus niets waard hen tros radar al gemaild en ben met rechtsbijstand bezig die zeggen ook dat dit niet zomaar kan ongehoord ook provider moet zich aan contrakt houden of contracten afkopen in de vorm van goede alternatieven bieden maar in deze vorm ga je op alle fronyen achteruit ipv vooruit,idd voor dat bedrag nieuw toestel aanbieden dan weten ze iig dat jebij t mobile blijft nu gaat iedereen lopen want de goedkoopste waren ze toch al niet maar nu wordt je als vaste klant ook nog als een stuk stront behandeld
Reputatie 7
Badge +15
Hey allemaal,

We begrijpen natuurlijk dat jullie hier nog vragen over hebben en dit frustratie oproept. We gaan het aanbod van onze abonnementen vereenvoudigen waardoor we afscheid nemen van een aantal verouderde prijsplannen zoals Flex en de meeste Relax-prijsplannen. Deze prijsplannen komen te vervallen. Sinds de start van deze abonnementen is er een hoop veranderd en ook de wensen van onze klanten zijn nu anders.

Een deel van de Flex- en Relax gebruikers hebben al een een superscherp aanbod ontvangen voor 24 maanden. In de meeste gevallen ga je maandelijks minder betalen en krijg je er maandelijks meer voor terug. Met het Stel Samen & Stel Bij-prijsplan bieden we aan dat de Flex- en Relax-klanten onbeperkt kunnen bellen en sms'en in Nederland voor een laag tarief. Ook kun je met dit prijsplan je bundels maandelijks aanpassen naar jouw wensen. De voordelen van dit prijsplan kunnen jullie terugvinden op deze pagina.

We vinden het natuurlijk jammer wanneer jullie het niet eens zijn met deze omzetting. Wanneer je bezwaar maakt tegen de omzetting naar het nieuwe prijsplan heb je het recht om het abonnement op te zeggen. De Flex- en Relax abonnementen komen te vervallen en we verplichten je natuurlijk niet om gebruik te maken van deze aanbieding, jullie zijn immers al contractvrij.

Ik begrijp dat dit natuurlijk niet het antwoord is waar jullie op zaten te wachten maar ik hoop dat ik een aantal van jullie vragen wel heb kunnen beantwoorden. Mochten jullie nog vragen hebben dan helpen we jullie natuurlijk graag verder! 🙂
Reputatie 4
Een goede aanbieding zeg je zolang jullie jezelf dat wijs maken jullie hebben destijds een onbeperkt houdbaar product verkocht een product waar je nu zelf niet meer achterstaat en als gevolg daarvan dupeer je vaste klanten en steek je voor een vermogen aan opstaande tegoeden im je zak geld van de klanten jullie kunnen wel reclame maken dat je geen ansjovis op je pizza wil maar bij ons worden honderden pizzas niet eens geleverd en ze zijn wel betaald.wij zitten niet met vragen wij willen waar we recht op hebben waar we voor betaald hebben ipv een standaard antwoord over hoe goed jullie bezig zijn oplichters ontmaskert zeg ik
Reputatie 4
Beste amy jullie kunnen je eigen wel in gaan dekken door topics over dit onderwerp te gaan sluiten maar dan hen jeje handen vol wil te dat over heel face book ,tros radar en ali b zen site ook doen alleen maar bevesteging dat t een louche zaak is en ik roep hierbij iedereen op om screenshots van je persoonlijke t mobile account te maken voor ze alles stopzetten want daar ligt het punt waar ze dadelijk de mist in gaan ze geven zelf aan dat het om persoonlijk goed gaat daar mogen ze dus niet aankomen
Reputatie 1
De moderatoren zijn inderdaad erg goed in het posten van het standaard antwoord dat ze ongetwijfeld van de marketing afdeling ontvangen hebben, inhoudelijk ingaan op het laten vervallen van de tegoeden doen ze niet, mogen ze waarschijnlijk ook niet.

Onbeperkt houdbaar tegoed, bij sommige klanten vele honderden euro's en dan stellen dat indien men het niet eens is met de overgang naar een nieuwe bundel (met tegoed dat vervalt) dat men dan maar op moet zeggen. (is ook tegoed weg!)

Het nieuws over de mogelijke verkoop van T-mobile NL heeft vast niets te maken met deze geweldige ontwikkelingen, heb zelf gelukkig niet al teveel tegoed meer open staan, maar ken wel mensen waar dit wel voor geldt en zal die zeker bij gaan staan om dit juridisch en via sociale media en alle andere wegen die ik kan bedenken aan te vechten. Van een provider waar je zoveel jaren klant bent verwacht je dat je ze kan vertrouwen, en vertrouwen komt te voet... maar de paarden staan al klaar... 😠
Reputatie 4
Ik stuur ook alles op naar men rechtsbijstandverzekering heb telefonisch contact gehad en hunzggen ook dat dit niet kan maar willen nog wel eerst alle papieren zien houd elkaar op de hoogte jongens alle social media aanzwengelen tmobile fraudeert hier voor een vermogen aan geld van klanten damen staan we sterk
Reputatie 4
Hey allemaal,

We begrijpen natuurlijk dat jullie hier nog vragen over hebben en dit frustratie oproept. We gaan het aanbod van onze abonnementen vereenvoudigen waardoor we afscheid nemen van een aantal verouderde prijsplannen zoals Flex en de meeste Relax-prijsplannen. Deze prijsplannen komen te vervallen. Sinds de start van deze abonnementen is er een hoop veranderd en ook de wensen van onze klanten zijn nu anders.

Een deel van de Flex- en Relax gebruikers hebben al een een superscherp aanbod ontvangen voor 24 maanden. In de meeste gevallen ga je maandelijks minder betalen en krijg je er maandelijks meer voor terug. Met het Stel Samen & Stel Bij-prijsplan bieden we aan dat de Flex- en Relax-klanten onbeperkt kunnen bellen en sms'en in Nederland voor een laag tarief. Ook kun je met dit prijsplan je bundels maandelijks aanpassen naar jouw wensen. De voordelen van dit prijsplan kunnen jullie terugvinden op deze pagina.

We vinden het natuurlijk jammer wanneer jullie het niet eens zijn met deze omzetting. Wanneer je bezwaar maakt tegen de omzetting naar het nieuwe prijsplan heb je het recht om het abonnement op te zeggen. De Flex- en Relax abonnementen komen te vervallen en we verplichten je natuurlijk niet om gebruik te maken van deze aanbieding, jullie zijn immers al contractvrij.

Ik begrijp dat dit natuurlijk niet het antwoord is waar jullie op zaten te wachten maar ik hoop dat ik een aantal van jullie vragen wel heb kunnen beantwoorden. Mochten jullie nog vragen hebben dan helpen we jullie natuurlijk graag verder! :)

Beste Amy, ik ben me verder gaan verdiepen en ik heb geen nieuw contract bij jullie getekend. Jullie gaan dus eenzijdig het contract omzetten terwijl ik nergens toestemming voor heb gegeven. Juridisch kan dat niet. Er is geen sprake van wanbetaling bijvoorbeeld.

Leuk verhaal over de vele voordelen. Maar na 24 maanden is het abonnement wat jullie aanbieden € 10,= duurder dan mijn vorige abonnement. Ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen om in ieder geval te proberen om mijn € 264,= terug te krijgen. Het bedrag was namelijk onbeperkt houdbaar en daar stappen jullie zo maar over heen. Contract=contract. Dus of uitkeren of een andere vergoeding. Of het Flex-contract blijft bestaan.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Zoals Amy in haar bericht heeft aangegeven, begrijpen wij dat deze verandering frustratie kan opleveren bij sommige klanten.

We vinden het ook jammer dat jullie het niet eens zijn met deze omzetting. We geven klanten de mogelijkheid om het contract te ontbinden, maar voordat je zo een keus maakt wil ik jullie graag adviseren om ook te kijken naar de voordelen. In de meeste gevallen ga je maandelijks minder betalen en krijg je er maandelijks meer voor terug.

Nogmaals dit is vast niet het antwoord waar jullie op zaten te wachten maar meer kan ik niet voor jullie doen.
Reputatie 4
Hi,

Zoals Amy in haar bericht heeft aangegeven, begrijpen wij dat deze verandering frustratie kan opleveren bij sommige klanten.

We vinden het ook jammer dat jullie het niet eens zijn met deze omzetting. We geven klanten de mogelijkheid om het contract te ontbinden, maar voordat je zo een keus maakt wil ik jullie graag adviseren om ook te kijken naar de voordelen. In de meeste gevallen ga je maandelijks minder betalen en krijg je er maandelijks meer voor terug.

Nogmaals dit is vast niet het antwoord waar jullie op zaten te wachten maar meer kan ik niet voor jullie doen.

Als ik het contract kan ontbinden en mijn € 264,= krijg teruggestort is er niets aan de hand. Dan is het een goede oplossing en goede service. Daarnaast is jullie aanbieding niet zo geweldig als je je realiseert dat je na 24 maanden 100% meer moet betalen. Kortom beste beide moderatoren van T-Mobile stop met het zelfde liedje en luister naar je klanten!
Reputatie 4
Wat brabbel je dan allicht weet jij dat we hier niet op zitten wachten en welk voordeel dat je meer kan bellen hadden we dan al niet overgestapt naar een ander abonnement als we dat zouden willen je weet donders goed dat je werkgever de zaak oplicht dus ben een vent en doe niet zo schijnheilig
Reputatie 4
Heb ook men rechtsvijstand ingeschakeld die zijn het nu precies aan het uitzoeken wat wel en niet kan zo op het eerste gezicht kan het iig niet volgens hun maar aangezien t mobile de laatste maanden al meer zaken heeft gehad willen ze het eerst uitzoeken t mobile moet compensatie bieden en wat ze nu bieden is totaal geen voordeel voor flex,relax gebruiker tenzij wij neens driemaal zoveel gaan bellen als anders. Zo is ook hun standpunt
Reputatie 1
Het unieke selling point en marketing verhaal van zowel flex als relax was destijds dat het beltegoed oneindig mee te nemen was. Het lijkt me eigenlijk niet meer dan logisch, dat als T-mobile besluit om dit product stop te zetten, ze haar beloftes naar de klant gewoon nakomt. Anders is dit niet meer dan een asociale cashgrab, het van de balans vegen van de openstaande beltegoeden. Mijn inziens is het enige juiste, zowel juridisch als moreel, dat T-mobile (een groot deel) van het opgespaarde beltegoed aan de klant uitkeert.
Badge +13
Maar aan de andere kant een mobiel abonnement is geen spaar rekening en T mobile geen bank en het tegoed is bedoelt om te gebruiken om te bellen/smsen en eventueel data (toen minder als nu)
Reputatie 1
Maar aan de andere kant een mobiel abonnement is geen spaar rekening en T mobile geen bank en het tegoed is bedoelt om te gebruiken om te bellen/smsen en eventueel data (toen minder als nu)

Natuurlijk, het hoeft ook niet perse cash. Je kan het ook als korting doen oid. Het gaat erom dat het een waarde vertegenwoordigt.
Kijk de reden dat ik nog steeds een Relax abbo heb is omdat ik een zeer onregelmatige beller/smsér ben. De ene maand gebruik ik het wel en de andere niet. Daarvoor is zo'n abbo dus uitermate geschikt. Ik gebruik het tegoed dan ook om te bellen en smsén, zoals je aangeeft. Ik vind het dan raar dat dat tegoed zo maar eenzijdig kan verdwijnen. Nogmaals: de kern waarom mijn initiele en gecontinueerde klantrelatie met T-mobile draait, is dat tegoed. Dat tegoed vertegenwoordigt voor mij bijvoorbeeld de waarde dat ik geen duurder abbo hoef af te sluiten dan relax 15 omdat ik er nog zoveel van heb. Als je die waarde eenzijdig weghaalt dan is dat niet in de haak, zeker niet als je je eerder in marketing en communicatie juist gecommiteerd hebt aan het blijvend verstrekken van die waarde.
Ik kan me niet voorstellen dat je hier in een meer juridische context mee wegkomt, ondanks dat t-mobile geen bank is.
Er zitten zeker wat haken en ogen aan deze wijziging. T-Mobile is dan wel geen bank, maar in 2010 is er wel flink reclame gemaakt met beltegoed dat 'altijd' van jou blijft. Plus in het geval van flex dit wereldwijd te gebruiken is. Wat ik persoonlijk vind van het aanbod? Magertjes, de mensen met flink wat tegoed zitten niet te wachten op onbeperkt bellen en smsen. Een compensatie met bv een aantrekkelijke korting op een toestel of de optie om het resterende tegoed om te laten zetten naar bijvoorbeeld een prepaid kaart had in mijn ogen een wat nettere oplossing geweest.
Reputatie 1
Zijn inderdaad verschillende oplossingsrichtingen te bedenken, waarbij het tegoed overzetten naar een prepaid oplossing misschien nog wel de meest redelijke is, zodat de gebruikers het alsnog kunnen gebruiken. Tot nu toe weigert T-mbobile echter compleet om mee te denken en komen de moderatoren enkel met steeds dezelfde standaard zinnetjes en de mededeling dat ze niets kunnen doen... ONZIN... moderatoren, geef de signalen die u hier hoort intern door eventueel bij uw klachten afdeling en zorg als T-mobile als geheel voor een echte oplossing voor deze klanten!
Reputatie 4
Hoe ze het oplossen maakt me niet eens zo veel uit als er maar enigzins compensatie komt prepaid kan vindt ik best maar kan begrijpen als ze zeggen je krijgt je bedrag in korting op toestel want dan weten ze zeker dat je bij t mobile blijft daarbij kopen ze die dingen voor de helft in dus verdienen ze op die manier nog genoeg lijkt mij.ik zie anders ook geen reden om klant te blijven telfort kwam vandeweek via united consumers met nagenoeg helzelfde abonnement voor 13 euro per maand onbeperkt bellen,smsen en een gig internet en als je gaat choppen zullen er vast meer zijn die dit soort abonnementen hebben t mobile doet net of ze iets speciaals leveren maar elke provider doet dit en vaak nog goedkoper ook.ik ben best tevreden klant geweest al die jaren ook al woon ik in een hoek waar t bereik niet altijd top is maar ik weiger mezelf op te laten lichten zeker in een tijd waar de klant weer meer en meer gerespecteerd wordt
Is er al bekend wanneer deze omzetting gedaan gaat worden? Ikzelf heb nog geen bericht ontvangen. Ik heb nog zo'n 700 euro beltegoed en wordt er niet blij van dat ik deze zou verliezen. Zijn er mogelijkheden om dit in te zitten voor de aanschaf van een nieuw toestel? Of heb ik dikke pech en gaat er 700 euro door het putje?

Welke voorstellen hebben jullie gekregen?
Reputatie 4
Das t mooie geen enkele wij doen zelf alle voorstellen maar t mobile wil geen kant op ik denk dat t beste zou zijn om een stichting op te zetten waar alle gedupeerden zich aan kunnen melden om zo krachten te bundelen en een advocaat in de arm te nemen dan kun je de kosten samen delen t mobile gokt erop dat niemand een zaak tegen ze begint omdat dat duurder is dan wat je tegoed hebt vaak zie je bij dergerlijke gevallen dat je een paar tientjes kwijt bent ligt aan hoeveel mensen zich melden
Reputatie 1
Een stichting opzetten lijkt me wat overdreven. Laten we eerst eens voor wat publiciteit zorgen door dit onder de aandacht te brengen van Kassa/Radar.
Reputatie 4
Heb ik al gedaan maar blijkbaar ben ik de enige dat bedoel ik dus als stichting vertegewoordig je gelijk een paar honderd man nu doet bijna niemand iets ik heb zelfs ali b zen face book pagina een stuk op gezet van wat voor oplichtingspraktijken hij het reclame gezicht is waarschijnlijk weet die nergens iets van lijkt me ook prettig om te weten dat je hetgezicht bent van n campanje waarbij zoveel mensen gedupeerd worden dus voel je vrij om wat te doen ik snap er toch niets van dat ik deze zaak niet meer tegenkom op de multimedia blijkbaar laten de meesten zich liever zo naar de slachtbank leiden succes

Reageer