Beantwoord

Beltegoed kwijt bij overgang van Flex naar Stel Samen & Stel Bij

Toon eerste reactie

1231 reacties

Ik ben zoals velen van jullie mijn beltegoed aan het gebruiken om cadeaubonnen e.d. te kopen.
Nu blijkt dat ik een flex 20 en een flex 15 abonnement heb waar beiden nog een bedrag opstaat. Als ik iets koop met mijn beltegoed dan gaat het allemaal af van mijn flex 20 ....het bedrag van de flex 15 blijft gelijk, kan ik iets doen om ook het bedrag van de flex 15 op te maken ? of gaat dit alleen maar lukken met de flex 20....ik kom hier zelf niet uit...iemand misschien een suggestie ?
Reputatie 3
Badge +5
john_koster1 schreef:

Ik ben zoals velen van jullie mijn beltegoed aan het gebruiken om cadeaubonnen e.d. te kopen.
Nu blijkt dat ik een flex 20 en een flex 15 abonnement heb waar beiden nog een bedrag opstaat. Als ik iets koop met mijn beltegoed dan gaat het allemaal af van mijn flex 20 ....het bedrag van de flex 15 blijft gelijk, kan ik iets doen om ook het bedrag van de flex 15 op te maken ? of gaat dit alleen maar lukken met de flex 20....ik kom hier zelf niet uit...iemand misschien een suggestie ?

Heb je die Flex 20 en Flex 15 binnen 1 My T-Mobile account staan, oftewel bij 1 mobiel 06-nummer?
In dat geval ben je ooit een keer veranderd van abonnementsvorm, maar heb je nooit het beltegoed van je oorspronkelijke bundel opgemaakt. Het systeem maakt eerst je ene bundel op en dan pas de andere. Dus als het goed is moet je eerst je Flex20 bundel tot 0 brengen en daarna wordt pas aan je Flex 15 begonnen. Hoe dit bepaald wordt, geen idee, maar het lijkt erop dat eerst altijd die nieuwe wordt gekozen en dan pas de oorspronkelijke bundel.
Een uitstekende besteding van het Flex tegoed is de Stichting Aap:

SMS 4333
de tekst:
AAP
https://www.aap.nl/nl/news/een-sms-je-voor-moki
Scheelt weer een brief naar de Geschillencommissie Telecommunicatie!
Woepienot schreef:

Het is anno 2015 niet te begrijpen dat consumenten organisaties als Consumentenbond, Radar, Kassa en de ACM, T-Mobile niet steviger aanspreken op het op brute wijze bruuskeren van het consumentenbelang door T-Mobile.

De actie van T-Mobile om de Flex en de Relax contracten om te zetten naar een Bel en Stelsamen contract is onrechtmatig.
Van de zijde van T-mobile is nog geen enkele officiële uiting gedaan op welke juridische gronden deze actie wordt gelegitimeerd. “Wij mogen dit doen”, zeggen T-Mobile medewerkers.
.

Da's dus een deel van de irritatie bij mij. Dat ik wat beltegoed over had is me eigen fout eigenlijk.

T-mobile begint elke communicatie met "wij mogen dit doen" als e dat zo vaak en zo hard roept dan word ik vanzelf achterdochtig. Realiseren en invoelen dat als er iets verdwijnt waar ik prijs op stel dat vervelend is voor me is er niet bij. Best wel jammer. Service was tot nu toe toch over het algemeen vrij redelijk.

Ik zal morgen de telecomwet er 's bij pakken, ben wel benieuwd.

Heb vanochtend tot mijn genoegen kunnen constateren dat T-mobile niet bij de finalisten zit voor een nieuw contract voor onze zakelijke SIMs. Da's toch voor een bedrijf met zo'n 2000 zakelijke en internationaal reizende gebruikers.

Heb nu wel spijt dat ik ze niet heb aangesproken over oplichting door een van de leveranciers in hun punten shop. 😞 Ben nu in de stemming dat ik ze niks meer gun.
Reputatie 2
Badge +7
In de telecommunicatie wet artikel 7.2 is dit opgenomen:

Ten minste een maand voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt:

a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst of een openbaar elektronisch communicatienetwerk de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, en

b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.

Dus de aanbieder mag een contract beëindigen. Alle contracten waar het hierom draait zijn allemaal buiten het contractstermijn. Dus een vergoeding voor contract breuk is niet van toepassing. De afgesproken looptijd van het contract 12 of 24 maanden is namelijk uitgediend.

Daarnaast gelden de huidige algemene voorwaarden, want bij de publicatie van de nieuwe Algeneme voorwaarden heeft iedereen hiervan kennis kunnen nemen. En meer dan genoeg tijd gehad om te reageren als men het ermee oneens is.
Reputatie 1
Beltegoed verhaal is opgelost (zie afbeelding)

Jammer dat het blijkbaar zo moet gaan, ik heb op vele manieren contact proberen te zoeken met Tmobile (zelfs via onpersoonlijke wegen als het Tmobile forum en twitter), maar iedere keer het zelfde standaard antwoord, kort door de bocht "kiezen en slikken of stikken.."
Je wordt het als klagende klant zo moeilijk mogelijk gemaakt en als je eenmaal contact krijgt, afgescheept.
Als Tmobile mij nu gewoon een iPhone of iets dergelijks hadden aangeboden ter compensatie, was ik nog wel bereid om minimaal een jaar of 2 bij deze club te blijven.

Naar wat men zegt zijn er bijna 80 duizend van dit soort abonnementen in omloop die worden omgezet naar Stel samen.
Tmobile zegt dit te moeten omzetten om de reden dat men systeemtechnisch niet meer in staat zijn om dit abonnement aan te kunnen bieden, maar als je bedenkt dat ze 45 jaar geleden mensen op de maan hebben kunnen laten rondlopen lijkt me dit een grote onzin..
Ik lees verhalen van mensen met vele malen meer beltegoed hebben dan wat ik had, maar laten we een voorzichtige aanname nemen van gemiddeld €250,-
De rekensom is dan dat we het hebben over +/- 80000 x € 250,- = € 20.000.000,- (20!! miljoen euro).
Dit bedrag van 20 miljoen (wellicht nog meer) drukt negatief als voorziening op de jaarrekening van Tmobile, vandaar dat ze dit ook in december nog willen wegpoetsen..
Wees als bedrijf eerlijk.

Ik heb er in ieder geval een zeer naar gevoel aan over gehouden en zet het nummer over naar een ander netwerk.

Mijn derde en laatste post op dit forum, ik ben binnenkort (na 13½ jaar!) klant af.
Allen sterkte toegewenst.

Michel N schreef:

Goedemiddag,

Hier mijn klacht, dit kan blijkbaar alleen via deze onpersoonlijke manier, naar T-mobile kan blijkbaar niet met je klacht gemaild worden..?? :?

Mijn geval is nog schrijnender..

Mijn T-mobile abonnement is in juli 2008 omgezet naar een Flex abonnement.
Omdat ik ook een zakelijk nummer heb, heb ik mijn prive nummer destijds omgezet naar een Flex waarbij het beltegoed onbeperkt houdbaar is. (dat is juist de reden waarom ik voor Flex heb gekozen)
Omdat ik altijd met mijn zakelijke nummer bel is mijn beltegoed opgelopen tot maar liefst € 1125.92..
In de vakanties maak ik af en toe gebruik van deze spaarpot, vandaar dit in de jaren zo is opgelopen.

Nu wil T-mobile het Flex abonnement om te zetten naar een 2 jarig Stel Samen simonly of anders mag ik van T-mobile als service mijn abonnement opzeggen..

DAT WIL IK NIET, Ik wil niets opzeggen of veranderen, ik wil gewoon gebruik kunnen blijven maken van het abonnement met mijn beltegoed en als T-mobile van mij en andere Flex klanten af wil dan storten ze het tegoed maar weer terug op mijn rekening of geven ze mij maar een mooie Iphone ofzo.

Ik heb jaren lang geld in deze pot gestort en nu gaan ze me het afpakken?
Ik heb destijds bewust gekozen voor de Flex voorwaarden en getekend.

T-mobile, neem contact met mij op (mail adres bekend, niet bellen naar mijn T-mobile telefoonnummer, reden zie boven..) en regel het met mij persoonlijk, via deze manier op een forum vind ik een waardeloze manier om je klacht kwijt te kunnen.

Michel

Reputatie 2
RHMvdEinde,

Met je conclusies ben ik het niet eens. In de Telecomwet staat dat bij een wijziging van een BEDING, dus niet de hele overeenkomst. Uit het betreffende artikel valt niet te concluderen dat TM DUS mag opzeggen. TM zegt de overeenkomst ook niet op, ze wijzigen de gehele overeenkomst en laten het aan de klant of deze de wijziging aanvaard. Zo niet dan wordt de bestaande overeenkomst direct beëindigd. Door het verstrijken van de bepaalde duur is het contract overgegaan naar een contract voor onbepaalde tijd. Volgens de geldende AV van mei 2010 kan de klant de overeenkomst opzeggen met een opzegtermijn van een maand. In de geldende AV is over beëindiging door TM niets geregeld, anders dan nalatigheid door de klant of onvermogen van de klant.

Wat denk je dat, als er een legitieme opzegmogelijkheid zou zijn geweest voor TM dat ze daarvan dan geen gebruik zouden hebben gemaakt? Denk je nu werkelijk dat de gekozen constructie is toegepast omwille van het belang van de klant?
De vragen stellen is alreeds het antwoord.

Mbt de Algemene voorwaarden, de later vastgestelde AV's hebben geen werking voor de overeenkomsten van voor de vaststellingsdatum, derhalve gelden voor de Flexcontracten de AV van mei 2010.
Reputatie 2
Badge +7
Het Beding dat T-Mobile aanpast zijn de tariefsvoorwaarden in ons contract. Dat is een onderdeel van onze overeenkomst met T-Mobile. Wij mogen kostenloos opzeggen, maar krijgen als compensatie de "geweldige" aanbieding zoals T-Mobile het zelf zo noemt.

Als een aanbieder de Algemene Voorwaarden van het abonnee worden aanpast, worden die geldig verklaart voor alle klanten. Dat is ook waarom je na een wijziging van de Algemene Voorwaarden in jouw nadeel het contract kostenloos per direct mag beëindigen. Aanpassing die worden afgedwongen door de regering moet iedereen opvolgen.

T-Mobile had dit allemaal veel beter moeten communiceren. In de eerste communicatie hadden zij gewoon moeten melden. Uw abonnement zeggen wij op. Als alternatief kunt u klant blijven, als u hiervoor kiest, dan krijgt u van T-Mobile het volgende aanbod, gebaseerd op uw huidige abonnement.

Dan was de gehele discussie voorkomen. Eindresultaat is hetzelfde:
Of je blijft klant met het aanbod of je gaat weg.
Reputatie 2
RHMvdEinde schreef:

Het Beding dat T-Mobile aanpast zijn de tariefsvoorwaarden in ons contract. Dat is een onderdeel van onze overeenkomst met T-Mobile.

Het is inderdaad een onderdeel van de overeenkomst en niet zo maar één, maar de essentie cq de kern van de overeenkomst. Als zodanig kan en mag dat onderdeel geen deel uitmaken van de Algemene voorwaarden.

`Als een aanbieder de Algemene Voorwaarden van het abonnee worden aanpast, worden die geldig verklaart voor alle klanten.`

Nee dus. Nieuwe Algemene voorwaarden hebben geen werking op bestaande overeenkomsten.

`Dat is ook waarom je na een wijziging van de Algemene Voorwaarden in jouw nadeel het contract kostenloos per direct mag beëindigen.`

Dat moet dan wel geregeld zijn in dezelfde AV bij het wijzigingsbeding. In de voor de Flexcontracten van toepassing zijnde AV is zulks niet geregeld en derhalve onredelijk bezwarend en ligt als zodanig klaar om vernietigd te worden.

`T-Mobile had dit allemaal veel beter moeten communiceren. In de eerste communicatie hadden zij gewoon moeten melden. Uw abonnement zeggen wij op. Als alternatief kunt u klant blijven, als u hiervoor kiest, dan krijgt u van T-Mobile het volgende aanbod, gebaseerd op uw huidige abonnement.`

Het primaire doel van TM is het opschonen van de balans (afschrijven van schulden) door de vorderingen (beltegoed) van de klanten op TM weg te saneren. Dat kan echter niet zomaar, omdat de juridische basis ervoor ontbreekt.
In die context bezien is de communicatie van TM zeer doordacht (doortrapt en is misleidend)
Ze hebben het zodanig weten te framen (TM beëindigd niet en kunnen dat ook niet),dat veel klanten akkoord gaan, al of niet nadat er op diverse wijzen het beltegoed gecashed is. Veel klanten gaan niet akkoord en daar wordt de overeenkomst per direct beëindigd.

"Eindresultaat is hetzelfde:Of je blijft klant met het aanbod of je gaat weg.

Inderdaad, dus uit het oogpunt van de doelstelling van TM is er dus goed gecommuniceerd en het resultaat is voor het sluiten van de boeken 31-12 binnen gehaald.

Een vuiltje in de lucht zou nog kunnen zijn dat een rechter deze actie onrechtmatig vindt, met schadeclaims tot gevolg.
De overnemende partij zal wellicht zich daartegen indekken en de claims doorschuiven naar de verkopende partij.
Willem Spelthan schreef:

Deze week heb ik bericht ontvangen van T-Mobile dat het Flex abonnement wordt omgezet naar Stel Samen & Stel bij. In principe geen probleem echter het tegoed op dit abonnement zal verdwijnen na omzetting. In mijn geval is het tegoed € 264,=. Nu heeft het nieuwe abonnement goede voorwaarden: gratis bellen en SMS in Nederland en 120 belminuten buitenland voor € 7,50. Maar mijn opgebouwde tegoed is weg. De klantenservice heeft dat ook bevestigd maar ze wezen op de voordelen van de nieuwe contractvorm. Het voordeel geldt echter voor iedereen die overstapt. Of je nu € 0,50 tegoed hebt of zoals in mijn geval € 264,=. Ik begrijp dat T-Mobile geen geld gaat uitkeren. Maar kan ik het tegoed niet inzetten voor een nieuw toestel bijvoorbeeld? Dat moet toch mogelijk kunnen zijn?

Misschien is http://www.mijnbeltegoed.nl/ iets? zeker niet ideaal maar dan hou er tenminste nog iets aan over
Reputatie 3
erikvl1974 schreef:

HMK schreef:

Let op: Dit kun je maar doen tot een bedrag van €142,50 (waar je dus € 95,- voor aan kadobonnen krijgt). Daarna krijg je een melding dat je limiet is bereikt en je de volgende maand pas weer kadobonnen kunt bestellen.

Is dit per kalendermaand?
Zou ik bijvoorbeeld vandaag die 142 euro kunnen doen. En morgen 01-12 weer 142 euro?

Het is inderdaad per kalendermaand. Toen ik het limiet bereikt had, kreeg ik te horen dat ik vanaf de volgende maand weer kadobonnen kon bestellen. Dat heb ik vanmorgen getest, en inderdaad. Omdat het 1 december is, kan ik weer verder bestellen.
HugoB schreef:

john_koster1 schreef:

Heb je die Flex 20 en Flex 15 binnen 1 My T-Mobile account staan, oftewel bij 1 mobiel 06-nummer?
In dat geval ben je ooit een keer veranderd van abonnementsvorm, maar heb je nooit het beltegoed van je oorspronkelijke bundel opgemaakt. Het systeem maakt eerst je ene bundel op en dan pas de andere. Dus als het goed is moet je eerst je Flex20 bundel tot 0 brengen en daarna wordt pas aan je Flex 15 begonnen. Hoe dit bepaald wordt, geen idee, maar het lijkt erop dat eerst altijd die nieuwe wordt gekozen en dan pas de oorspronkelijke bundel.

Dank voor je reactie, ik ga het proberen en kijken hoe het afloopt....
Nog een paar dagen en dan is niet alleen t mobile van me af maar ook jullie.
Tenminste met dit telefoonnummer. Heb nog wel een prepaid kaart gekocht van mijn punten. Tja je moet iets he. Ik stap over naar Hollands nieuwe.
Heb helaas mijn bel tegoed wat ik voor deze maand had bijna helemaal op moeten bellen voor t mobile omdat ze dus niet de nummer weergave per dag vrij hadden gegeven maar per maand. In een week tijd meer dan 1 uur moeten bellen met klantenservice. Tja dan is je beltegoed ook zo weg. En ik had al niets meer.
Vandaag moest ik dus de politie bellen, oja t mobile dit is een 0900 nummer. Dat kan je straks niet meer met je stel bij rot op abonnement. Wel handig hoor want 112 mag je niet zo maar bellen. Werkte trouwens ook niet op mijn prepaid nummer, blijkt dat je dat zelf eerst moet instellen.
Dus voor iedereen die wel blijft je kan straks geen enkel 0900 nummer bellen in de bundel, dus als je blauw nodig hebt dan moet je een andere telefoon gebruiken. Of heel veel bij betalen.
Dus ik ben blij dat ik met 14 dagen weer normaal mijn telefoon kan gebruiken. En alles bellen, internetten wat ik wil. Binnen en buitenland.
Reputatie 3
Badge +5
0900 nummers met lokaal tarief vallen straks gewoon binnen je bundel, daar wordt niets extra voor berekend. Denk aan politie, Ziggo, diverse energieleveranciers. Bij Flex kost het je het minuuttarief aan beltegoed, dus dat is een vooruitgang.
Reputatie 2
Vind het wel een heel groot bedrag om niet meer terug te krijgen . Denk eens mee T-Mobile of moet ik Ali B eens vragen?
Reputatie 6
Tonny61 schreef:

Vind het wel een heel groot bedrag om niet meer terug te krijgen . Denk eens mee T-Mobile of moet ik Ali B eens vragen?

Hoi Tonny,

Er is een speciaal topic op het forum waar je je klacht/opmerking kwijt kan betreffende je beltegoed. Zo blijft alles een beetje overzichtelijk. In dat topic worden tips gegeven over hoe je een groot gedeelte van je beltegoed wel terug kan krijgen.

Het topic vind je HIER.

En Ali heeft het druk met zijn theatertour, weet niet of hij tijd heeft om te reageren.

Succes!
HugoB schreef:

0900 nummers met lokaal tarief vallen straks gewoon binnen je bundel, daar wordt niets extra voor berekend. Denk aan politie, Ziggo, diverse energieleveranciers. Bij Flex kost het je het minuuttarief aan beltegoed, dus dat is een vooruitgang.

Kan je dat ook zwart op wit terug vinden? Want heb geen vertrouwen meer!
Reputatie 3
https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/bestelling-en-abonnement/tarieven/2015/stel-samen-stel-bij-231115.pdf

"066, 0900, 0906, 0909, 116XYZ, 18XY nummers - Tarief servicenummer + Beltarief*

* Voor deze Servicenummers betaalt u het beltarief binnen de bundel als u nog bundeltegoed heeft en het beltarief buiten de bundel zodra u uw bundeltegoed verbruikt heeft, plus eventuele kosten van het
Servicenummer welke worden bepaald door de aanbieder van de desbetreffende service."
Ik heb 1 ding nog niet helemaal helder.
Ik krijg een onbeperkt bellen en sms bundel aangeboden maar zonder databundel.

Kan ik nou wel of niet die databundel toevoegen zonder verlies van mijn korting? Als ik het goed begrijp behoud ik bij een upgrade wel mijn voordeel? Vervolgens kan ik na minimaal een maand ook weer ongestraft terug naar de oude situatie?

Ik had dat al gevraagd aan de meneer achter dat vreselijke opdringerige pop-up chatvenster op de site maar die mensen zijn er kennelijk alleen om je nieuwe abonnementen aan te smeren. Ik werd dus verzocht maar contact op te nemen met de klantenservice..
Net ook gebeld, hier staat nog bijna 800 euro in het tegoed, tegenvoorstel zou "korting" op nieuwe abo zijn van omgerekend 400 euro over die 2 jaar. Of te wel de andere 400 is gewoon pleite. Dan ook nog eens achteruit-gang tov huidige internet abo. Wil je dat aanpassen vervalt de huidige (aangeboden) korting.. of te wel je gaat toch weer meer betalen. Het zou T-Mobile gesierd hebben als ze hier naar gekeken hadden. Eventueel mogelijkheid tot uitzoeken toestel aangeboden hadden of idd iom gebuiker de situatie te hebben bekeken (als er bijv een tegoed boven een bepaalde bedrag staat)

Schandalig gewoon !!!!
Had 1180 euro beltegoed opgebouwd.
Via een beltegoed-terug-site verwacht ik daarvan 550 euro terug te krijgen.
Verder 8 kadobonnen van 25 euro besteld, waarvan 7 reeds ontvangen;
Al met al, een heel gedoe om binnen een maand,
zonder eerdere vooraankondiging,
te verwachten dat je voor 1180 euro in een maand "verbeld",
of het risiko loopt dat het bedrag verloren gaat....
Bij wie landt het resterende belteGoed dan?
Had 1180 euro beltegoed opgebouwd.
Via een beltegoed-terug-site verwacht ik daarvan 550 euro terug te krijgen.
Verder 8 kadobonnen van 25 euro besteld, waarvan 7 reeds ontvangen;
Al met al, een heel gedoe om binnen een maand,
zonder eerdere vooraankondiging,
te verwachten dat je voor 1180 euro in een maand "verbeld",
of het risiko loopt dat het bedrag verloren gaat....
beja2 schreef:

Lijkt me duidelijk. In de zakken van T-Mobile en eventuele aandeelhouders.
Reputatie 3
Kan ik niet rekenen, of doet T-Mobile iets fout?

Ik heb bij Beltegoed.nl cadeaukaarten gekocht van 20 euro. Daarvoor betaal ik € 30,44 per stuk.
Maar T-Mobile haalt per kaart blijkbaar € 38,33 van mijn beltegoed (volgens My T-Mobile) Waar is die extra € 7,89 gebleven?

Voor ik de laatste kaart bestelde stond er nog € 33,02 op m'n abonnement, en nu staat er naast de laatste bestelling "€ 5,31 buiten bundel".

Reageer