Beantwoord

Beltegoed kwijt bij overgang van Flex naar Stel Samen & Stel Bij

Toon eerste reactie

1230 reacties

LOL, nee, je bent gewoon zelf belachelijk bezig....

Natuurlijk beschik ik over de uitspraak van de Geschillencommissie. Je denkt toch niet dat ik, ongeveer een jaar na dato, heb besloten om maar eens flink op mijn duim te gaan zuigen om vervolgens met het resultaat dit forum te betreden?

Ik heb erger in deze thread al gezien...

Ik moet aannemen dat je de uitspraak hebt, prima, post de link naar het bestand dan... Sorry, maar "op het internet" iemand "op zijn blauwe ogen" geloven doe ik niet. Elke post heb ik je dit ook proberen duidelijk te maken, maar je bent verbeten op het feit dat het te lang zou zijn om te posten. Dat heet een link naar de werkelijk uitspraak zoals die gepubliceerd is, niet gaan overtypen of citeren... Al had ik puur de relevante wetgevingen (ook al meerdere malen aangehaald) ook geaccepteerd.

Alle punten die je post negeren redelijkheid en eigen verantwoordelijkheid in de 'uitspraak', twee items die wel degelijk door rechters worden meegenomen en derhalve geloof ik absoluut niet dat het verhaal klopt, laat staan dat het stand zal houden. In de tussentijd ben ik volgens jou alles aan het verwarren en beschuldig je me zelfs dat ik het eens ben met T-Mobile over dit item. Geen enkele vorm van onderzoek en verdieping in met wie je praat of wat mijn standpunt is, je hebt het niet eens gevraagd... Overigens, pagina of 40 terug staat het best netjes verwoord... een moment van beleefde mensen in de thread, wordt even zoeken hoor.

Fijne dag verder nog, lappen tekst zonder enige bewijsvoering van jouw claims en het is mijn fout...

Ik moet aannemen dat je de uitspraak hebt, prima, post de link naar het bestand dan... Sorry, maar "op het internet" iemand "op zijn blauwe ogen" geloven doe ik niet.

https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/uitsprakenoverzicht/100365/eenzijdige-wijziging-abonnement-door-ondernemer-is-in-strijd-met-zowel-de-europese-als-nederlandse

Alsjeblieft.
Ik heb trouwens nog helemaal niets gehoord van T-mobile hierover of het met een jaar verlengd is. 😞
Dank, maar nu de belangrijke vraag...

Heb je het zelf ook gelezen, inhoudelijk?

Het is namelijk een gruwelijk verlies voor iedereen die hier zo expliciet liep te schreeuwen dat ze gelijk hadden over geld en of het mag... Sorry, maar kromwalser heeft wel heel erg lopen 'cherry picking' op zijn citaten, want de informatie rondom zijn 'citaat' geeft wel een heel ander beeld:

Deze informatie is naar het oordeel van de commissie onvoldoende ten aanzien van de wijzigingen ten opzichte van de oude situatie omtrent de vervallen mogelijkheid van het buiten Nederland bellen, sms’en en het gebruik van internet. Anders dan de ondernemer is de commissie dan ook van oordeel door deze niet is gehandeld in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving en beoordelingskaders.

Eerdere -andersluidende- beslissingen van de commissie op dit punt staan aan vorenstaande conclusies en bevindingen niet in de weg. Indien en zodra de commissie bij nadere beschouwing tot het inzicht komt dat haar eerdere interpretatie en toepassing van de Europese regelgeving onjuist is geweest, zoals thans ten aanzien van het hiervoor besproken onderwerp, is zij gehouden in hierna te nemen beslissingen conform haar nieuwe, juiste inzicht te oordelen. De Europese regelgeving is immers bindend en de nationale rechter (en arbiter) is verplicht deze op juiste wijze toe te passen. Dit maakt onmogelijk dat wordt vastgehouden aan naar nadere bevindingen onjuiste eerdere oordelen.

Vorenstaande leidt ertoe dat de klacht van de consument als gegrond wordt beoordeeld. Wel is van belang dat de ondernemer op goede – door de commissie al eerder onderschreven – gronden heeft aangevoerd dat een beltegoed, ook al wordt dat aangeduid in Euro’s, slechts strekt tot het verlenen van een dienst en zich niet leent voor compensatie in geld.

Conform artikel 16 van het Reglement Geschillencommissie Telecommunicatiediensten dient de commissie te beslissen naar redelijkheid en billijkheid. Op grond daarvan overweegt de commissie als volgt.

Het vorenstaande leidt tot de conclusie dat de wijziging van het abonnement zoals door de ondernemer doorgevoerd in strijd is met zowel de Europese als de Nederlandse regelgeving. Dat in de visie van de ondernemer (slechts) sprake is van een wijziging van het tarievenoverzicht, maakt dit niet anders. Dit zou in beginsel moeten leiden tot de conclusie dat de ondernemer gehouden is de wijziging terug te draaien. De commissie onderkent dat zij daarmee de ondernemer voor een in praktische zin onmogelijke opgave zou stellen, reden waarom de commissie zich genoodzaakt ziet de consument op andere wijze te compenseren.

In kort...

• T-Mobile heeft niet goed geinformeerd.
  • Commissie erkent het standpunt dat beltegoed niet van jullie was.
  • Terugdraaien wordt als niet redelijk geacht.

Ik zeg bingo, wat dat zijn de drie punten die letterlijk terug te vinden zijn... bij mij... want die citaten van kromwalser trekken het lekker uit zijn verband, maar dit is wel wat er gewoon uit mijn zijde gezegd is.

Beltegoed is niet terecht, contract mag veranderd worden, maar... T-Mobile had beter moeten communiceren. Dat is waar ze op afgerekend worden, niet of het niet mocht! Het mocht alleen niet op deze wijze! Dat was duidelijk geweest als je alles had kunnen lezen én alles dus ook ter inzage had gekregen.

De vraagstelling is dan enkel, welke regeling/uitspraak is realistisch te noemen?

Als de uitspraak zwart/wit gaat zijn, dan zal een rechter daar redelijkheid overeen zetten en derhalve blijft een realistische uitspraak pure speculatie totdat deze er én is én deze bij een rechter daarna is voorgelegd (of goedkoop genoeg is voor T-Mobile om mee te leven).

Dus ik zou het geen winst noemen hoor... T-Mobile kan met deze deal leven en de redelijkheid heeft nogal gehakt gemaakt van alle verhaaltjes hier.

Wat betreft jouw persoonlijke verlenging van korting. Ik lees hier niet dat dit namens alle klanten is, maar een consument. Dat kan ook puur de anonimisering zijn van de uitspraak, als dit als groep is ingediend dan zou je wat moeten horen. Dat weet ik niet...

Maaruh, was je dan als ontevreden klant wel van plan om nog langer bij T-Mobile te blijven?
Iets met ironie...
Volgens mij doe je zelf ook aardig aan cherrypicking, maar ik ga die discussie niet aan.
Mijn tegoed was heel toevallig al aardig op toen de aankondiging kwam (stond eerder ook op iets van 500 euro). Met dank aan de vakantie. Ik postte het voor een ieder die zich er verder in wilde verdiepen.

Voor mij is het nu het verschil tussen eind 2017 of eind 2018 te vertrekken. De vraag is: willen ze mijn geld nog voor dat jaartje. 😉 Zo niet ook best.
Sorry, maar die beschuldiging wil ik echt betwisten... want cherrypicking waarbij letterlijk de relevante stukken tekst, die de tegenstander's gelijk bewijzen, weg worden gelaten is wel even wat anders dan wat ik gedaan heb. Ik heb keurig op de punten van kromwalser gereageerd en i.t.t. kromwalser dan nog in brave alinea's lopen reageren ook. Het was allemaal helemaal helder hoe erg hij gelijk had op 1 citaat uit verband getrokken, doch mijn reactie op de vorige pagina komt bijna alinea voor alinea terug als je kijkt naar hoe er geoordeeld is.

Manipuleren d.m.v. informatie uit verband te presenteren, is cherrypicking. Kromwalser heeft dat heel bewust gedaan en dat is niet goed te praten. Hoe hard je nu ook gaat beweren dat ik dat ook gedaan zou hebben. Ik heb absoluut geen informatie uit verband getrokken en daarna in mijn voordeel gepresenteerd, uitsluitend geciteerd én gerefereerd naar informatie (met bronnen) die het tegendeel van zijn verhaal bewezen.

Inhoudelijker;
Ik ben jou echt serieus dankbaar door het antwoord te sturen/delen, want geloof het of niet, maar dit is een goede uitspraak voor ons klanten. Niet wat jullie hadden willen zien, maar in het algemeen wel.

T-mobile wordt terecht op de vingers getikt om hoe ze dit gecommuniceerd hebben en daar wordt (i.m.o. dan) een terechte compensatie naar redelijkheid aan gehangen. Ik verwacht van niemand om ergens rond pagina 50? te zoeken, maar toen al is er door meerdere mede-klanten (eerlijkheid gesteld, het kwam van iemand anders die het als eerste benadrukte, maar is wel waar ik vorige pagina nog naar hintte) die hier actief zijn benadrukt dat de wijze van communiceren niet netjes was. Op de achtergrond zijn er zelfs vrij grote discussies over geweest, maar na hoe men hier werd 'aangesproken' was de wens tot bijval wel beduidend minder onder iedereen die ik sprak hierover.

--------------------------

Wat betreft jouw persoonlijke voorkeur, toevallig vandaag lopen zoeken naar een sim (voor data wereldwijd ivm logging) en daarbij toch de meeste providers langs gehad... De smaak bij T-Mobile zal je niet helemaal bevallen, maar het aanbod is nog steeds niet slecht (afhankelijk natuurlijk van wat je nodig hebt).

Ik zou zeker niet omwille van dit verhaal ergens anders meer geld gaan uitgeven... Neem wat je nodig hebt, in de meest passende combinatie, ongeacht wie het levert...
Reputatie 2
Wat betreft jouw persoonlijke voorkeur, toevallig vandaag lopen zoeken naar een sim (voor data wereldwijd ivm logging) en daarbij toch de meeste providers langs gehad... De smaak bij T-Mobile zal je niet helemaal bevallen, maar het aanbod is nog steeds niet slecht (afhankelijk natuurlijk van wat je nodig hebt).

Ik zou zeker niet omwille van dit verhaal ergens anders meer geld gaan uitgeven... Neem wat je nodig hebt, in de meest passende combinatie, ongeacht wie het levert...

Ik vrees dat je dan bij je speurtocht even vergeten bent dat Flex geen internet bevat, buiten eventueel los daarnaast aangeschafte databundels uiteraard. Indien je de databehoefte aanpast op die van de voormalige Flex abonnees, zijnde nul dus, dan blijft er bij T-Mobile bitter weinig over. In verhouding tot andere aanbieders behoorlijk aan de prijs ook nog, terwijl daar geen betere voorwaarden tegenover staan.

Het voordeel van Flex was dat je binnen je abonnement spaarde voor onverwacht hoge belkosten. Dat is nu weg en wordt ook door niemand anders meer aangeboden, hetgeen inhoudt dat ik op dit moment zelf het spaarpotje voor deze kosten moet gaan beheren. Dan snap je natuurlijk wel dat ik daarnaast niet ook nog eens meer geld ga betalen voor een abonnement met een onnodig hoog aantal (beperkt toepasbare) belminuten en data die ik niet gebruik. Alhoewel toegegeven, aangezien ik nu de afgelopen anderhalf jaar over onbeperkt traag internet kon beschikken heb ik daar toch nog sporadisch gebruik van gemaakt. Totaal gebruik over de afgelopen twaalf maanden: ongeveer 60MB welke grotendeels is toe te rekenen aan Google Play Store die ongevraagd op de achtergrond bezig is.

Punt zijnde dat T-Mobile zo ontzettend gefocust is op social media streaming dat ze compleet over het hoofd zien dat een veel groter deel van Nederland niet in de leeftijd vijftien tot vijfentwintig is. Dat mag natuurlijk, maar als je iemands fiets afpakt geef dan niet een leasecontract voor een auto terug zonder te weten of hij/zij wel een rijbewijs heeft en dan vervolgens te jubelen dat hij/zij daarmee veel beter af is.

Reageer