Beantwoord

Betalen ondanks belminuten

• 30 mei 2017
  • 6 reacties
  • 379 Bekeken

Ik snap er niks van.. ik heb m`n belminuten nog lang niet op en toch moet ik veel bij betalen voor het bellen?? Is dit ook zo bij m`n dochters soms?? Help!!
icon

Beste antwoord door David 31 mei 2017, 12:28

Hi Bommeltje,

Goed dat je dit even bij ons aankaart! We lichten de boel niet op, maar ik zie wel waar het verkeerd gaat en daar geef ik je graag meer uitleg over! :)

In ons systeem zie ik dat je inderdaad nu nog belminuten over hebt, maar dat er inderdaad kosten zijn gemaakt voor het bellen. Je hebt op 26 mei jouw belbundel aangepast naar 150 belminuten. Op 16 mei was je echter al door jouw vorige bundel (50 belminuten heen). In de periode van 16 mei (bundel verbruikt) tot de ochtend van 26 mei (nieuwe bundel) heb je dus buiten de bundel gebeld en daar zijn de kosten voor gemaakt. Er zijn ook veel korte gesprekken gevoerd en gesprekken worden afgerond naar een minimum van 1 minuut. Dit kan misschien ook verwarring zaaien.

Je kunt overigens in My T-Mobile, bij de specificatie van jouw verbruikstatus, zien welke gesprekken binnen en buiten de bundel vallen. Je ziet daar ook terug dat er op 26 mei geen kosten meer worden gerekend en dat dit weer uit jouw belbundel gaat. Het gaat dus echt puur om de periode avond 16 mei tot en met ochtend 26 mei. In de specificatie van jouw dochters kun je gelijk zien of dit ook bij hen de oorzaak is!

Mocht je nog verdere hulp van ons nodig hebben, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

6 reacties

ff gecheckt en dit is dus ook bij m`n dochters.. hoe kan dit?? Ik heb toch niet voor niets die belminuten in m`n abonnement?? Lichten jullie de zaak op of wa?????? :`(
Reputatie 7
Badge +20
Hi Bommeltje,

Goed dat je dit even bij ons aankaart! We lichten de boel niet op, maar ik zie wel waar het verkeerd gaat en daar geef ik je graag meer uitleg over! :)

In ons systeem zie ik dat je inderdaad nu nog belminuten over hebt, maar dat er inderdaad kosten zijn gemaakt voor het bellen. Je hebt op 26 mei jouw belbundel aangepast naar 150 belminuten. Op 16 mei was je echter al door jouw vorige bundel (50 belminuten heen). In de periode van 16 mei (bundel verbruikt) tot de ochtend van 26 mei (nieuwe bundel) heb je dus buiten de bundel gebeld en daar zijn de kosten voor gemaakt. Er zijn ook veel korte gesprekken gevoerd en gesprekken worden afgerond naar een minimum van 1 minuut. Dit kan misschien ook verwarring zaaien.

Je kunt overigens in My T-Mobile, bij de specificatie van jouw verbruikstatus, zien welke gesprekken binnen en buiten de bundel vallen. Je ziet daar ook terug dat er op 26 mei geen kosten meer worden gerekend en dat dit weer uit jouw belbundel gaat. Het gaat dus echt puur om de periode avond 16 mei tot en met ochtend 26 mei. In de specificatie van jouw dochters kun je gelijk zien of dit ook bij hen de oorzaak is!

Mocht je nog verdere hulp van ons nodig hebben, dan horen we dat graag!
Maar waarom dan geen melding dat de minuten op zijn? Geen onverwachte kosten zeggen jullie toch bij de reclame? Jammer ... 😩
Bedankt voor je reactie...

Hoe kan ik m'n bundel naar onbeperkt upgraden? Dit gaat niet via de tmoble app?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Bommeltje,

Bij belminuten is het niet mogelijk om realtime te zien hoeveel belminuten je nog hebt, waardoor we dus ook geen melding kunnen geven hierover. Het is dus verstandig om regelmatig de My T-Mobile app te bekijken hoeveel belminuten je nog hebt.

Wat betreft jouw tweede vraag: ik zie dat je een Basis Sim Only abonnement hebt. Bij een Basis Sim Only kun je kiezen voor maximaal 500 belminuten. Onbeperkt is niet mogelijk. Het aanpassen van jouw belbundel kan 1x per maand en je hebt je bundel deze maand al een keer aangepast. Vanaf 4 juni 2017 kun je jouw belbundel weer wijzigen. Dit kan via My T-Mobile > Bundels aanpassen.

Laat je weten of het is gelukt? Als ik nog ergens bij kan helpen, hoor ik het graag!
Maar ik wil wijzigen naar onbeperkt mb.. kan dit wel? En voor nu kan ik geen mb's bij kopen.. is er storing? 🙁
Reputatie 7
Badge +20
Hi bommeltje,

Met jouw Basis sim abonnement kun je maximaal een databundel van 2GB nemen. Ik zie dat je al gebruik maakt van deze bundel en je kan dus geen grotere bundel nemen. Heb jij een iPhone? We ervaren momenteel een storing met de MB-aanvuller in de My T-Mobie iOS versie. Er komt vandaag een nieuwe versie uit van de app en dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Ik hoor graag of het straks wel weer lukt.

Reageer