Beantwoord

Betalen voor bellen terwijl ik belminuten over heb

  • 15 februari 2017
  • 2 reacties
  • 261 Bekeken

Hoe kan het dat ik 17,90 moet betalen voor bellen terwijl ik 120 minuten beltegoed heb en daar nog 39 minuten over heb? Dit is binnen mijn bundel
icon

Beste antwoord door David 16 februari 2017, 12:52

Hey Gefr,

Een terechte vraag! Hopelijk is het na mijn antwoord duidelijk waar deze kosten vandaan komen.

Het gaat in dit geval om de factuur van januari, hier staan extra kosten van €17,90 op voor bellen. Deze kosten hebben 2 oorzaken. De eerste zijn de kosten van €11,76, deze zijn gemaakt door het bellen naar servicenummers. Hier zijn kosten aan verbonden en deze vallen dan ook niet onder jouw abonnement. Het tarief hiervan wordt bepaald door de aanbieder van het servicenummer. Daar is dus het merendeel van de kosten van afkomstig.

De andere oorzaak is het bellen buiten je bundel. Je hebt de volledige 120 belminuten verbruikt en bent daardoor kosten gaan maken voor het bellen buiten jouw bundel. Houd er ook rekening mee dat gesprekken afgerond worden naar een minimum van 1 minuut bij jouw prijsplan. Gesprekken van 52 seconden worden dus ook volledig geteld en niet als 52 seconden.

Voor de kosten van het bellen heb ik misschien nog wel 2 tips die kunnen helpen: Als je regelmatig belt met andere T-Mobile-klanten, dan is het handig om een gratis groep aan te maken voor T-Mobile Samen. Hierbij bel je onderling gratis en als je dan nog een tweede abonnee toevoegt, kun je ook nog een maandelijks cadeau kiezen! Wellicht helpt dit de kosten wat te drukken! Mocht je regelmatig verwachten buiten je bundel te komen (wat nu niet het geval is), kun je er aan denken om jouw belbundel op te schroeven. Dit kost €5,99 per maand meer, maar dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken over kosten voor bellen buiten de bundel.

Hopelijk heb ik je zo van een volledig duidelijk antwoord voorzien, maar als je nog meer vragen hebt, laat het dan gerust weten!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hey Gefr,

Een terechte vraag! Hopelijk is het na mijn antwoord duidelijk waar deze kosten vandaan komen.

Het gaat in dit geval om de factuur van januari, hier staan extra kosten van €17,90 op voor bellen. Deze kosten hebben 2 oorzaken. De eerste zijn de kosten van €11,76, deze zijn gemaakt door het bellen naar servicenummers. Hier zijn kosten aan verbonden en deze vallen dan ook niet onder jouw abonnement. Het tarief hiervan wordt bepaald door de aanbieder van het servicenummer. Daar is dus het merendeel van de kosten van afkomstig.

De andere oorzaak is het bellen buiten je bundel. Je hebt de volledige 120 belminuten verbruikt en bent daardoor kosten gaan maken voor het bellen buiten jouw bundel. Houd er ook rekening mee dat gesprekken afgerond worden naar een minimum van 1 minuut bij jouw prijsplan. Gesprekken van 52 seconden worden dus ook volledig geteld en niet als 52 seconden.

Voor de kosten van het bellen heb ik misschien nog wel 2 tips die kunnen helpen: Als je regelmatig belt met andere T-Mobile-klanten, dan is het handig om een gratis groep aan te maken voor T-Mobile Samen. Hierbij bel je onderling gratis en als je dan nog een tweede abonnee toevoegt, kun je ook nog een maandelijks cadeau kiezen! Wellicht helpt dit de kosten wat te drukken! Mocht je regelmatig verwachten buiten je bundel te komen (wat nu niet het geval is), kun je er aan denken om jouw belbundel op te schroeven. Dit kost €5,99 per maand meer, maar dan hoef je je ook geen zorgen meer te maken over kosten voor bellen buiten de bundel.

Hopelijk heb ik je zo van een volledig duidelijk antwoord voorzien, maar als je nog meer vragen hebt, laat het dan gerust weten!
Bedankt voor je uitleg. Het is me duidelijk

Reageer