Beantwoord

blokkade op simkaart

  • 14 april 2021
  • 12 reacties
  • 73 Bekeken

Hallo 

Ik kan niet meer bellen en niet gebeld worden. Er staan geen bedragen open in mijn T-mobile, maar ik zie wel onderstaande tekst:

Voorkom een blokkade

We hebben het openstaande bedrag nog niet ontvangen. Zorg ervoor dat het totale openstaande bedrag alsnog zo snel mogelijk wordt betaald. Gaat dat niet lukken? Kijk dan hieronder of je een betalingsregeling kunt treffen. Doe dit op tijd en voorkom een blokkade van je simkaart.

 

Zouden jullie die met spoed kunnen oplossen? Daarnaast kijk ik graag naar welk aanbod jullie hebben voor een verlenging. Sim Only, alleen bellen, goedkoopste abonnement omdat ik niet woonachtig ben in NL. Als jullie een abonnement hebben waarbij onbeperkt internet oid mogelijk is, dat ik daar ook vooropen.

icon

Beste antwoord door Hajar 14 april 2021, 11:32

Hi @Rishano2020 

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat de betaling is verwerkt. Ik heb de blokkade verwijderd dus als je je toestel opnieuw start moet je daar weer gebruik van kunnen maken. Voor de tips over verlengen kun je die van Eric en Folkert opvolgen. 

Kom je zo verder?

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +12

T-mobile heeft alleen abonnementen waarbij naast bellen ook een internetbundel onderdeel is.

De abonnementen zijn niet bedoeld voor permanent gebruik in het buitenland. Na 4 maanden meer verbruik in de EU dan in Nederland komt er een toeslag op het verbruik. Je kunt dus beter een abonnement in het land waar je verblijft kopen.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Rishano2020 

Eens met @eric. Als aanvulling: je kunt je abonnement om laten zetten naar prepaid als je je nummer wilt behouden, een prepaid nummer hoef je slechts 1 keer per 6 maanden actief te gebruiken. (SMS versturen of iemand bellen en een actief gesprek voeren).

Groeten, Folkert

Ok. Wat betekend dit nu voor mijn situatie? 

Abonnement gaat dus niet. Hoe regel ik de rest en hoe kan ik weer mijn nummer gebruiken? Kan je kijken naar mijn blokkade/betaling/status.

Reputatie 7
Badge +18

@Rishano2020 Even wachten op een reactie van een Community Moderator, die kan al jouw gegevens inzien en je abonnement omzetten naar prepaid. 

@Rishano2020 Even wachten op een reactie van een Community Moderator, die kan al jouw gegevens inzien en je abonnement omzetten naar prepaid. 

Oké. Omzetten naar prepaid hoeft niet. Ik gebruik de diensten toch niet. Wil gewoon de goedkoopste simonly ivm nummer behoud.

Reputatie 6
Badge +12

De goedkoopste verlenging is €13,50 per maand. Dit kun je in mijn.t-mobile.nl zelf regelen.

 

 

De goedkoopste verlenging is €13,50 per maand. Dit kun je in mijn.t-mobile.nl zelf regelen.

 

 

Dank je wel. Ga ik doen. Ik zie alleen dat ik deze optie nog niet beschikbaar heb en ook hiervoor eerst moet wachten op een reactie van jullie ivm blokkade. Ik wacht nog even op de Community Moderator.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Rishano2020 

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat de betaling is verwerkt. Ik heb de blokkade verwijderd dus als je je toestel opnieuw start moet je daar weer gebruik van kunnen maken. Voor de tips over verlengen kun je die van Eric en Folkert opvolgen. 

Kom je zo verder?

Ik heb mijn toestel een paar keer opnieuw opgestart maar het lukt nog niet. Er staat dat ik niet ben aangemeld bij server als ik probeer te bellen. Als ik naar mijn eigen nummer bel met een ander nummer krijg ik weer de melding dat ik niet bereikbaar ben.

 

Als ik kies voor de optie verlengen krijg ik te zien:Betaal eenvoudig online je nog openstaande rekening. De verwerking hiervan zal tot maximaal 3 werkdagen duren. Daarna kan je verlengen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Rishano2020 

Je hebt geen blokkades meer kun je nogmaals je toestel opnieuw starten? Kun je anders je simkaart in een ander toestel testen en een ander simkaart in jouw toestel? Dan kunnen we controleren of het aan de simkaart of toestel ligt. Je kan in dit geval inderdaad nog even wachten met verlengen totdat je die optie ziet in My T-Mobile. 

Ik hoor graag of het lukt.

Ik heb het toestel nogmaals opnieuw gestart.

De duo sims omgewisseld, de simkaart in een andere tel gedaan.

 

De simkaart wordt herkent. Geeft in de andere telefoon bij een belpoging aan "Geen netwerk beschikbaar".

 

In de app zie ik overigens nog wel een foutmelding staan waardoor het lijkt dat er een blokkade aanwezig is.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi Rishan,

Je hebt geen blokkades meer dus het lijkt erop alsof de simkaart defect is. Je kan via My T-Mobile nieuwe simkaart bestellen die je krijg je binnen 3 werkdagen thuis. Als dat ook niet werkt dan gaan onze technische specialisten dit verder onderzoeken. Ik hoor graag of het lukt!

Reageer