Beantwoord

Contract overname

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Ik en mijn man hebben beide een abonnement van T-mobile. Mijn abonnement loopt over 4 maanden af. Van mijn man is 4 maanden geleden verlengd. Nu heeft mijn man een telefoon van zijn werk gekregen, waardoor hij zijn T-mobile abonnement niet meer gebruikt. Kan ik het abonnement van mijn man overnemen met behoud van mijn huidige telefoonnummer, zodra mijn contract over 4 maanden afloopt? Zo ja, wat moet ik hiervoor doen? Zitten hier kosten aan verbonden?
icon

Beste antwoord door CrisTien 15 december 2018, 11:25

Goedemorgen @Josebos Alles over contract overnamen is hier te lezen.
Er zijn wel wat kosten aan verbonden.

Om het contract over te zetten rekenen we € 25,42 verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder.
Veel succes en een fijn weekend!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen @Josebos Alles over contract overnamen is hier te lezen.
Er zijn wel wat kosten aan verbonden.

Om het contract over te zetten rekenen we € 25,42 verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder.
Veel succes en een fijn weekend!
Hoi Christien, bedankt voor je bericht.

Klopt het dat je dan het toestelkrediet van het over te nemen abonnement in 1 keer betaald moet worden?

Of behoort dit bij de overname van het contract en wordt dit maandelijks afgeschreven?
Reputatie 4
Badge +1
@Josebos

Een toestelkrediet staat op de naam van je partner en is niet overdraagbaar. Dit is ook waarom je bij een dergelijke overname verplicht bent om een toestelkrediet af te betalen. T-Mobile zal daarom ook geen contractovername kunnen uitvoeren zolang een toestelkrediet nog openstaande bedragen heeft.
In een andere topic lees ik iets over het volgende: Is het mogelijk om het abonnement van me vrouw te eindigen (niet meer te verlengen) zodoende dat ik haar nummer kan gebruiken voor mijn abonnement? Mijn huidig nummer komt dan te vervallen. De rest blijft verder ongewijzigd.

Het lijkt erop dat dit op hetzelfde neer komt. Hier lees ik alleen niks over bijkomende kosten. Klopt dat?
Reputatie 4
Badge +1
Mmm,

Je kan inderdaad een nummer behouden door dit over te zetten op een ander contract. Dit wordt ook wel nummerbehoud genoemd. Waar moet je op letten bij het aanvragen van nummerbehoud?

1. Je kan tot 120 dagen vooraf het einde van je abonnement een nummerbehoud aanvragen.
  2. Je hebt altijd een opzegtermijn van 1 maand, ook met het behouden van je nummer.
  3. Wanneer je nummerbehoud aanvraagt wordt het oude abonnement automatisch beëindigd nadat je nummer is omgeschakeld.
  4. Het nummer op het "ontvangende" account zal komen te vervallen.
Een voorbeeld:
Als jij het telefoon nummer hebt met 1234 als laatste cijfers, en je wilt dit behouden, dan vraag je de procedure aan voor nummerbehoud als er minder dan 120 dagen zijn tot het einde van je abonnement.

Je partner heeft het nummer 0987 en op dat abonnement wil jij jouw 1234 nummer plaatsen. Na de procedure voor nummerbehoud zal het 1234 nummer op het account van je partner staan, maar dit verwijderd automatisch het nummer 0987 van je partner zijn abonnement. 0987 is vanaf dat moment niet meer bereikbaar.

Als het oude nummer van jouw partner (de 0987 uit het voorbeeld) niet bewaard hoeft te blijven, dan is het zeker een goede mogelijkheid. Mocht je partner zijn oude nummer willen behouden, dan is dit echter geen optie.

Reageer