Beantwoord

contractovername

• 22 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 967 Bekeken

Hoi!

Ik kan vanaf nu mijn abonnement verlengen. Het contract loopt tot 20 februari 2020. Het staat nog op mijn moeders naam en ik zit erover na te denken eerst het toestelkrediet af te kopen, en het op mijn eigen naam te zetten.

3 vragen waar ik niet uit kom:

-Als ik nu contract overname doe, loopt mijn contract dan nog door tot februari 2020 en kan ik dan ná mijn overname het contract nog verlengen met een andere telefoon?

-Betaal ik dan opnieuw aansluitkosten? 

-Als ik mijn toestel afkoop, en vervolgens het contract verleng met afsluiting van een nieuw abonnement met nieuw toestel, betaal ik dan tot februari 2020 alleen de abonnementskosten voor mijn contract tot februari 2020?

Groetjes, Renate

icon

Beste antwoord door TAVL 22 oktober 2019, 08:58

Goedemorgen @renatetimmermans ,

-Als ik nu contract overname doe, loopt mijn contract dan nog door tot februari 2020 en kan ik dan ná mijn overname het contract nog verlengen met een andere telefoon?

Je neemt een contract 1 op 1 over. Dat betekent met alle rechten en plichten. Ook dat je dan 4 maanden voor het aflopen van het contract actief kan verlengen. Met of zonder toestel.

Bedoel je hier bij de contractovername of bij het verlengen. Ik verwacht dat je bedoelt bij het verlengen betaal je geen aansluitkosten.

-Als ik mijn toestel afkoop, en vervolgens het contract verleng met afsluiting van een nieuw abonnement met nieuw toestel, betaal ik dan tot februari 2020 alleen de abonnementskosten voor mijn contract tot februari 2020?

Ja, je betaalt het huidige plan, totdat je nieuwe abonnement in gaat. Dan betaal je ook de afbetaling van jouw telefoon.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedemorgen @renatetimmermans ,

Je neemt een contract 1 op 1 over. Dat betekent met alle rechten en plichten. Ook dat je dan 4 maanden voor het aflopen van het contract actief kan verlengen. Met of zonder toestel.

Bedoel je hier bij de contractovername of bij het verlengen. Ik verwacht dat je bedoelt bij het verlengen betaal je geen aansluitkosten.

Ja, je betaalt het huidige plan, totdat je nieuwe abonnement in gaat. Dan betaal je ook de afbetaling van jouw telefoon.

Hoi!

dankjewel, ik bedoelde inderdaad bij het verlengen van het abonnement. 
bij de laatste vraag;

Bij contract overname moet je het toestelcrediet eerst voldoen. Kortom ik betaal het toestel tot februari 2020 af. 

De kosten voor mijn toestel is 24€ per maand, daar komen mijn abbo kosten bovenop van ongeveer 20€.

als ik nu contract overname doe betaal ik 96€ (het toestelkrediet voor 4 maanden)

mijn vraag was dus, of je dus na het betalen van het toestelcrediet, dan tot februari 2020 alleen de abbo kosten betaald twv in mijn geval ongeveer 20€ per maand. 
Anders betaal je in mijn ogen het toestel dubbel af in de komende 4 maanden. 
Zie ik dit juist of gaat dit anders?

Reputatie 7
Badge +20

Hi@renatetimmermans 

Ik zie dat@TAVL  jou van het juiste antwoord heeft voorzien. Bij een contractovername neem je alleen een abonnement over. De maandelijkse betaling voor het toestel valt buiten de contractovername. Voordat we contractovername uitvoeren, moet het resterende bedrag van het toestelcontract afbetaald worden en daarna wordt een contractovername uitgevoerd. Je betaalt dan alleen nog de maandelijkse abonnement kosten. Heb je nu meer duidelijkheid?

Ja! Hartstikke bedankt 

Reageer