Beantwoord

Data bijkopen in het buitenland

• 10 november 2016
  • 20 reacties
  • 347 Bekeken

Aangezien ik chauffeur op het buitenland ben, gebruik ik meer data in het buitenland ,dan in Nederland.
Nu is mij vraag, kan ik gedurende de maand, bv een GB bijkopen, zodat ik dus 2GB te gebruiken heb.
Het mooiste zou zijn, als ik gewoon mijn 3GB binnenland bundel ook in de Eu zou kunnen gebruiken.
icon

Beste antwoord door rlsikosek12 10 november 2016, 17:30

Hoi delta1206,

Mocht je een Stel Samen en Stel Bij abonnement hebben dan kun je 100MB data meenemen naar het buitenland (in het geval van een 3GB databundel) Deze 100MB gaat dan gewoon uit je gewone internetbundel. Mocht je dit te weinig vinden dan kun je in het buitenland een Travel & Surf pas kopen. Meer informatie over Data Mee op Reis vind je hier: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/data-mee-op-reis. Meer informatie over Travel & Surf vind je hier: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/travel-en-surf?gclid=CJr-76TOntACFcwV0wodZHgDgw&gclsrc=aw.ds&dclid=CNCc_aTOntACFcyhUQodWgYFcA.

Ik hoop dat dit je heeft geholpen,

Ralph
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 3
Hoi delta1206,

Mocht je een Stel Samen en Stel Bij abonnement hebben dan kun je 100MB data meenemen naar het buitenland (in het geval van een 3GB databundel) Deze 100MB gaat dan gewoon uit je gewone internetbundel. Mocht je dit te weinig vinden dan kun je in het buitenland een Travel & Surf pas kopen. Meer informatie over Data Mee op Reis vind je hier: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/data-mee-op-reis. Meer informatie over Travel & Surf vind je hier: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/travel-en-surf?gclid=CJr-76TOntACFcwV0wodZHgDgw&gclsrc=aw.ds&dclid=CNCc_aTOntACFcyhUQodWgYFcA.

Ik hoop dat dit je heeft geholpen,

Ralph
Reputatie 3
Mocht je je trouwens echt heel vaak in het buitenland bevinden dan is het misschien verstandig om de Altijd Internet EU bundel aan te zetten voor 15 euro per maand. Je krijgt dan elke maand 1GB data verstoken in de gehele EU.
Dank je wel, voor je reactie!
Ja, ik ben echt heel veel in het buitenland.
Als ik mijn binnen- en buitenland bundel kon omdraaien, zou het probleem voorbij zijn! ;-)
Heb inderdaad al Altijd Internet EU, maar 1 gigabite is natuurlijk niet zoveel, om dagelijks te gebruiken.
Om kort te gaan, in het binnenland heb meer dan genoeg data (3gb), het probleem zit hem puur in de buitenland bundel.
Groet, Peter.
Reputatie 3
Hoi Peter,

Is het dan misschien een idee om ook een buitenlandse provider te nemen? Sommige providers in het buitenland bieden heel veel data aan voor slechts 15 euro per week. Een buitenlandse provider is altijd goedkoper dan gebruikmaken van roaming via een buitenlands netwerk (hoewel de roaming kosten wel flink omlaag zijn gegaan) Je kunt T-Mobile gewoon houden als provider voor Nederland.

Ik hoop dat dit je kan helpen!

Ralph
Ralph, bedankt voor je reactie.
Ik heb onbeperkt bellen in binnen- en buitenland, daarbij zit 3 gb binnenland en 1 gb buitenland.
Ik zou al blij zijn, als ik af en toe, wat data kon bijkopen.
Binnenlandse data kan ik zo bij kopen, maar buitenlands data is blijkbaar een ander verhaal.
Iedere bijdrage in deze is positief, Ralph!
Daarom is deze community zo positief.
Reputatie 3
Je kunt toch altijd data bijkopen dmv Travel & Surf mocht je het echt nodig hebben? Hef is wel prijzig, maar beter dan niets! 😃
Ik vraag mij af, kan ik die data dan ook in het buitenland gebruiken?
Reputatie 3
Ja, dat is juist de bedoeling van Travel en Surf! Travel en Surf is een datapas/bundel die je kan aanschaffen voor data in het buitenland! Je kunt deze bundel via de My T-Mobile app aanschaffen zodra je in het buitenland bent via het kopje Buitenland. Zie de link in mijn eerste post voor meer informatie over Travel en Surf!
Reputatie 3
Deze pas koop je voor een bepaald bedrag en geeft je eenmalig MB's tot GB's afhankelijk vd pas die je koopt. Het is hetzelfde als een MB aanvuller die je kan kopen in het binnenland, alleen dan speciaal voor het buitenland.
Oké ,ga ik uitproberen!
Ik zit pas bij T-Mobile, dus ik moet nog veel leren. ;-)
Bedankt voor de medewerking.
Gr. Peter .
Reputatie 3
Haha, nog van harte welkom bij het beste netwerk van Nederland! 😃

Je zult geen spijt hebben van de keuze naar T-Mobile. Mocht je nog vragen hebben, laat het me dan weten!
Dank je dank je ,voel me ook meteen welkom!
Vind dit wel leuk, dat je via dit forum je vragen kan stellen.
Afs ik weer ergens mee zit ,zal ik me zeker hier weer melden.
Nogmaals dank en fijne avond verder.
Peter
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Peter,

Wat leuk om te zien dat je zo goed bent geholpen door rlsikosek12 (dankje!)! 🙂 En natuurlijk ook namens mij nog welkom bij T-Mobile en hier op het forum! Op deze pagina kun je alles over internet in het buitenland nog even rustig doorlezen. Heb je de My T-Mobile app al gedownload? Daarmee kun je onderweg ook makkelijk een Travel & Surf pas aanschaffen als jouw internet voor het buitenland van je abonnement op is.

Als je het trouwens leuk vindt kun je je in dit topic voorstellen. We vinden het altijd leuk om klanten beter te leren kennen!

Ben je komende week nog in het buitenland te vinden op de weg? Werkze en laat het gerust weten als we je ergens bij kunnen helpen!
Hallo Thalina,
Ja, ik was ook wel gelukkig met het feit, dat Ralph me verder geholpen heeft!
Erg fijn, dit forum.
Ik ben echt dagelijks in het buitenland, heb nu bv "weekend" en ga vanmiddag weer richting Noorwegen.
Verbruik dus ook veel MB's in het buitenland, meer dan in NL.
1GB buitenland is dan ook (té) snel weg!
Ik ga kijken wat daar het beste aan kan doen.

Als ik verder nog vragen heb, weet ik jullie te vinden.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Peter,

Leuk om te horen! Wat gaaf dat je zoveel landen bezoekt! Begrijpelijk dat je dan ook goed bereikbaar wilt zijn en internet wilt kunnen gebruiken. Laat je weten of het is gelukt met de Travel & Surf pas? Leuk ook om te zien dat je je hebt voorgesteld in het voorstel topic! Succes vandaag met lossen 🙂
Hallo Thalina,
Heb gekeken bij Travel & Surf maar er zijn nog geen items beschikbaar voor me!
Er staat nog 45 mb beschikbaar van m'n bundel, misschien is dat de reden?
Ik hoor het wel, alvast bedankt en een fijne dag.
Gr. Peter.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Peter,

Dat kan inderdaad kloppen, je maakt nu gebruik van jouw 100MB van data mee op reis die bij je normale internetbundel zit. Zodra deze MB's op zijn (op dit moment heb je nog 4MB over), dan kun je een Travel & Surf pas aanschaffen. Vandaar dat de optie op dit moment nog niet zichtbaar is. Mocht het niet lukken, trek dan aan de bel!
Ha Thalina
Ik was er al bang voor!
Maak ik die 4mb snel even op.;-)
Je bent wel erg actueel, zag zelf ook net,dat ik op 4mb zat.
Ik wacht het af.
Dank je wel, voor de wederom vlotte reactie.
Gr. Peter.
Nou, het is gelukt!
Kan er weer even tegenaan.
Nogmaals dank.
Peter.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Peter,

Kijk aan, goed om te horen dat het gelukt is! Werkze nog deze week en laat het gerust weten als we ergens bij kunnen helpen! Als je het trouwens leuk vindt, we hebben op het forum nog allerlei topics waar we gezellig kletsen over dingen zoals films, muziek en spelletjes. Hier vind je al die topics. Wie weet leuk om eens een kijkje te nemen! 🙂

Reageer