Beantwoord

Databundel

• 2 juli 2015
  • 8 reacties
  • 354 Bekeken

Waarom krijgt je als trouwe klant vooraf geen melding als je abonnement is/bijna is verlopen? Het blijkt dat mijn 2 jarig sim only eind mei is verlopen en stilzwijgend is verlengd met een hoger bedrag. Mijn databundel is blijkbaar dus niet toereikend in de nieuwe stilzwijgende verlenging en ik krijg dus ook geen bericht dat mijn databundel is verstreken. Ik heb nu tot 2 keer toe databundels aangeschaft voor €2.50 per keer. Is de bundel op, wordt er ook geen bericht gestuurd maar doodleuk geind. Ik ben nu in drie dagen meer dan €30 excl btw kwijt aan t-mobile aan databundel zonder dat ik ervan bewust ben? Voor elk verstuurde sms €0.29. Mijn extra kosten zijn voor deze maand al €50.20 excl btw.

Ik vind dit enorm schandalig om zo geld van klanten te innen. Ik mag toch echt hopen op een passende oplossing.
icon

Beste antwoord door iamPuk 3 juli 2015, 01:51

Abonnementen worden niet stilzwijgend verlengd.
T-Mobile houd je via de belstatus en de app op de hoogte van je bundelverbuik. Verder heb je zelf ook de plicht om dit in de gaten te houden.

bij T-Mobile kun je 4 maanden voor einddatum al een verlenging aanvragen. Zodra dit mogelijk is dan lees je dit terug via My T-Mobile of de T-Mobile app. Daarmee vervult T-Mobile de plicht je op de hoogte te houden van de status van het contract. Je dient dit zelf ook bij te houden.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Abonnementen worden niet stilzwijgend verlengd.
T-Mobile houd je via de belstatus en de app op de hoogte van je bundelverbuik. Verder heb je zelf ook de plicht om dit in de gaten te houden.

bij T-Mobile kun je 4 maanden voor einddatum al een verlenging aanvragen. Zodra dit mogelijk is dan lees je dit terug via My T-Mobile of de T-Mobile app. Daarmee vervult T-Mobile de plicht je op de hoogte te houden van de status van het contract. Je dient dit zelf ook bij te houden.
Goh @Iampuk,
Met je algemene antwoorden kan je zo alle vragen idd beantwoorden.
Ik ben ook niet van gisteren, want heb wel degelijk ervaringen met het sluiten van abonnementen.

Abonnementen worden niet stilzwijgend verlengd:
Nee, dat zou niet het geval moeten zijn want je krijgt ruim van te voren een brief/e-mail welke aangeeft dat binnen een bepaalde tijd je abonnement afloopt. Als er commercieel gescoord kan worden zijn ze er als de kippen bij.
Je wordt telefonisch gestalkt om je een nieuw aanbod te doen.

In dit geval is dit niet gebeurd.

Wel lekker makkelijk om aan te geven dat T-mobile via je belstatus je op de hoogte houdt. Als je 100mb aanschaft vandaag ga je niet elk uur je status bekijken. Of je moet in je leven niets beters te doen hebben.

Elke telefoonaanbieder biedt 3 maanden van te voren de mogelijkheid om een abonnement te verlengen, dus dat is ook niet nieuw.

Ik zou het dus erg op prijs stellen niet de algemene t-mobile voorwaarden op te sommen in je antwoorden want daar help je een ander niet mee. Je antwoorden verwijzen op naar verantwoordelijkheden van een klant. Zo betaamd een goede pleiter die de verantwoordelijkheden naar de klant toeschuift ipv te werken aan een goede service verbetering en/of dienstverlening.
Reputatie 5
Badge +13
Als je wist dat je kon verlengen dan had je daar zelf ook op in kunnen springen. Als je dit niet gedaan hebt dan is het je eigen nalatigheid.

Bedrijven zijn niet verplicht om je te bellen of een e-mail te sturen.
Je wordt op de hoogte gehouden via My T-Mobile over de status van je contract. Kun je verlengen dan staat het daar duidelijk vermeld.

Het verbruik van de bundels Valt ook onder je eigen verantwoordelijkheid.
@iamPuk, nogmaals dank maar geen dank voor je advies. Als 'klantexpert' geef je des te meer nu weer aan welk belang jij behartigd. Mij verbaasd enorm de onderstaande tekst 'Ik ben geen medewerker van T-Mobile. Ik help je graag verder als mede klant'. Gezien je (voor mij) niets zeggende/toevoegende opmerkingen, lijkt het inderdaad verstandig de tekst erbij te vermelden. Men zal wel degelijk naief moeten zijn om het geen je aangeeft en je onderstaande vermelde tekst te zien als een objectief/onafhankelijk persoon (zogenaamde klant).
Je weet in ieder geval voor jezelf, mocht je ergens een carriere ambieren waar je zeker terecht kan.
Reputatie 7
Badge +20
Hey CIAOSS,

Onze Klantexperts hebben geen belangen om te behartigen, behalve hun bereidheid medeklanten te helpen waar mogelijk.

Wat betreft je vraag over het abonnement heeft iamPuk je wel ingelicht, dit wordt aangegeven op je My T-Mobile en hier kun je dan ook direct verlengen. Ik vraag me wel af over welke bundel het nu gaat waar je niet over bent ingelicht? In ons systeem zie ik namelijk dat je notificaties hebt ontvangen wanneer je databundel op was en je per MB moest betalen, plus wanneer je 80 en 100% van je aanvuller hebt gebruikt.

Ik hoor graag van je hoe we je voor nu nog verder zouden kunnen helpen! 🙂
Hallo T-mobile Moderator,

Dank voor je reactie. Ik wil het graag over het daadwerkelijke probleem hebben ipv wel/niet behartigen van wiens belangen. Daar zijn onze meningen over verdeeld.

Ik heb het nog steeds over een en dezelfde abonnement welke in bij T-mobile heb afgesloten. Ik heb pas vanaf 29 juni jongstleden een sms ontvangen. De sms betreft het verbruik nadat ik zelf heb opgewaardeerd buiten de normale bundel. Hoe zit het met 80%-100% verbruik binnen je normale bundel? Krijgt je als klant daar geen bericht over?

Mijn 24 mnd contract is geeindigd op 31mei2013 en ik heb geen bericht van T-mobile ontvangen dat die stilzwijgend is verlengd met daarbij een hoger maandelijks bedrag dan in de afgelopen 2 jaren omdat de Smart Start 220 SO korting is weggevallen.

Ik heb nog eens mijn email/post doorgespit en ik heb niets terug gevonden. Een verwijziging naar My T-mobile is niet de gebruikelijke weg. Dat is mijns inzien een tool voor de klant ter eigen inzage en geen rechtmatig middel. Bovendien is de verbruikstatus niet 1 op 1 met het moment van opvragen en is op dat moment een inschatting.

Graag verneem ik van je of mijn bevindingen kloppen.
Badge +13
Je krijgt ook geen bericht van T mobile dit omdat je als klant zelf elk moment van de dag kan inzien wanneer jouw abonnement nog afloopt.
En 4 maanden van te voren staat daar ook gemeld dat je vanaf nu kan verlengen.
Tevens kan de klant zelf deze datum in een agenda schijven zodat je het in de gaten kan houden.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi CIAOSS,

Agree to disagree, zullen we maar zeggen! ;)

De reguliere verbruiksms'jes zijn op 11 april 2013 uitgeschakeld. Dit is dus al 2 jaar geleden gebeurd, vandaar dat je deze niet meer ontvangen hebt in de tussenliggende jaren.

Je ontvangt ook geen bericht wanneer je contract is afgelopen, maar dit wordt vanaf 4 maanden al aangegeven en je einddatum staat ook al vanaf het begin op je My T-Mobile. Jij geeft aan dat dit niet de gebruikelijke manier is, maar in ons geval gebruiken we dit hier voor, omdat het de klant 4 maanden lang een reminder geeft dat het contract afloopt.

De kortingen vervallen aan het eind van je contract, dit staat ook in de voorwaarden van je contract vermeld. Ik begrijp dan alleen je opmerking over de vebruikstatus nog niet?

Ik hoor het graag weer van je!

Reageer