Beantwoord

Duurder op T-mobile site dan andere aanbieder van T-mobile

Reputatie 2
Heb ik toch laatst een abbonement afgesloten bij t-mobile via de telefoon, met exact de zelfde voorwaarden als op de site van t-mobile....zie ik dat er een aardig verschil zit in prijzen op het moment dat ik op een andere site ga kijken zoals studentmobiel.

Belaat ik via t-mobile zelf 43 euro per maand (gemiddelde met toestelprijs, korting en alles meegerekend)
Betaal ik via studentmobiel 38 euro per maand incusief alles

Dat is toch echt 120 euro die ik extra kwijt ben omdat? Ik zit nu zeker een jaar of 8 bij t-mobile en nog steeds loop ik tegen dit soort dingen aan. Hoe komt dit toch?

https://www.studentmobiel.nl/htc-one/met/t-mobile-smart-plus-2-jaar?bb=&gsm_bundle_id=1334&internet=&product_version_id=1224&sms=&voice=
http://gsm.t-mobile.nl/tmobile/RAPRD/HTC-One-zwart/mhtm7zbl.html?ab_agid=102&xart_id=at24pr3s5
icon

Beste antwoord door WillemE 18 april 2013, 10:29

@ matseflats

Hmm dat is erg vreemd! 😞 Ik ga dit met spoed doorzetten naar de desbetreffende afdeling, excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
@ matseflats

Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Ik begrijp dat dit wellicht vreemd overkomt en ik vind het dan ook begrijpelijk dat je hier informatie over opvraagt! Het kan zo zijn dat er via een externe dealer (in dit geval dus Studentmobiel) of juist via T-Mobile op een bepaald moment een actietarief is, waardoor er een verschil zit in de maandkosten of in de toestelprijs. Dit geldt voor mobiele abonnementen net zo als voor bijvoorbeeld elektronica: zo zal een Samsung TV soms bij Mediamarkt goedkoper worden aangeboden dan wanneer je het via Samsung zelf besteld. Acties en dergelijke gelden vaak voor bepaalde kanalen of juist voor een bepaalde periode, dat kan ervoor zorgen dat bepaalde klanten teleurgesteld of juist erg blij zijn omdat ze net wel of net niet in aanmerking komen voor een bepaalde actie. Ik hoop dat mijn antwoord voor wat meer duidelijkheid heeft gezorgd 🙂
Reputatie 2
Blijf het iets wat vreemd vinden.

1- De verkopers van T-Mobile mogen mij geen aanbieding meer doen, ook al zit ik lang bij T-Mobile. Maar iemand die via derden bij jullie terecht komt kan zo een korting krijgen die zonder veel problemen kan oplopen tot 120 euro.

2- Blijkbaar wordt er zelfs bij jullie eigen aanbiedingen van T-Mobile nog zoveel winst gemaakt dat die 120 euro er makkelijk van af kan, alleen daarvoor moet ik wel het internet afstruinen.

Het zou T-Mobile sieren om zelf de beste aanbieding in eigen handen te houden gezien dat voor extra binding zou zorgen van de klant (i.p.v. studentmobiel). Verder zou de klant zich ook niet opgelicht voelen, want laten we helder zijn, 120 piek is veel geld.
Die €120 korting bied T-Mobile jou niet aan, maar de tussendealer, in dit geval studentmobiel, voor dat tientje per maand betaald studentmobiel misschien €15 aan T-Mobile, om klanten te winnen moet je aanbiedingen doen, en dat T-Mobile hiermee akkoord is gegaan is begrijpelijk, maar daar vragen ze dan wel meer voor
Groet, RoyWink
Reputatie 5
@matseflats, vergeet ook niet dat winkels als studentmobiel groter in kunnen kopen omdat ze meerdere abonnementen van verschillende providers verkopen. Als je groter in kunt kopen drukt dat de totaalprijs en dat kunnen ze dan doorberekenen in de prijs per toestel of verwerken als korting op het abonnement.

Met alles wat je koopt is het verstandig om eerst goed rond te kijken wat er te koop is en tegen welke prijzen. Ga je akkoord met een bepaalde aanbieding dan vind je het blijkbaar het geld waard. Natuurlijk is het zuur als je later ziet dat het goedkoper kan maar je hebt zelf bewust ergens voor gekozen. Om dan te spreken over opgelicht voelen vind ik te makkelijk, waar blijft dan je eigen verantwoordelijkheid?
Ik deel de mening van matseflats...

Net voordat ik mijn order wou plaatsen op de tmobile site, zag ik dat het goedkoper kan:

http://www.belsimpel.nl/sony/sony-xperia-z-black/t-mobile?utm_source=1002&cntd=1#aanb_10134

Nou ga ik wel twijfelen of deze aanbieder wel alles nakomt wat ze beloven, zoals onbeperkt internet....

Maar ook ik vind het vreemd. Zeker omdat ook ik al jarenlang klant ben, en dan toch verwacht dat ik op de goedkoopste opties gewezen wordt....

@Tmobile, graag even telefonisch contact....

EDIT:
@Minty, ik snap wat je zegt. Maar het geeft aan dat tmobile het dus wel degelijk goedkoper kan leveren, zonder verlies te maken...

Ik zelf wacht even het telefoontje van tmobile af, maar ik kan me heel goed voorstellen dat matseflats zich bedonderd voelt... Tmobile was op de hoogte van de aanbiedingen van dealers.. had hem dan op zijn minst daar naartoe verwezen...Nu wordt loyaliteit bestraft...
Reputatie 4
@ matseflats en thijs2l

Zoals al eerder aangegeven: ik begrijp dat dit wellicht wat vreemd overkomt. Dealers hebben de mogelijkheid om op bepaalde momenten te 'stunten' met de prijzen, dit doet T-Mobile op bepaalde momenten net zo goed. Het is naast de bovenstaande redenen die ik heb aangegeven bijvoorbeeld ook zo dat externe dealers vaak hun eigen toestelvoorraden hebben. Deze zijn vaak in het buitenland aangeschaft, waardoor er kosten worden bespaard. Op het moment dat er dan iets mis is met het toestel, dan zal de garantieperiode lopen via de dealer en niet via T-Mobile. In de snelheid en kwaliteit van de afhandeling merk je dan wel een duidelijk verschil: het toestel dient dan namelijk ook naar het buitenland opgestuurd te worden, wat voor weken vertraging zorgt in vergelijking met de reparatieprocedure bij T-Mobile.

Ik ben zelf persoonlijk van mening dat T-Mobile scherpe en concurrerende aanbiedingen heeft en daarbovenop (ook niet onbelangrijk natuurlijk) proberen wij een maximale klantervaring te realiseren door de service die we al onze klanten aanbieden 😉
Reputatie 2
De abonnementsvormen van T-Mobile en studentmobiel zijn sinds enkele dagen gelijk. Het enige verschil is op dit moment de toestelprijs; bij T-Mobile is deze 40 euro duurder.

Je argument betreft dit prijsverschil vind ik wat vreemd.

Externe voorraad? Het toestel is pas vanaf 16 april leverbaar. Een voorraad is er nog niet.

In het buitenland gekocht? Jullie kopen het toestel bij Albert Heijn?

Het lijkt mij dat een bedrijf als T-Mobile met een slordige 150 miljoen klanten een betere korting kan bedingen dan een Studentmobiel.

De service die ik krijg betreft het bellen krijg ik sowieso, het zou hier puur om een reparatieverzoek gaan. En zoals thijs2l vertelde, ik had tenminste van T-Mobile verwacht dat mij de beste optie gewezen werd. Gelukkig kwam ik er op tijd achter en heb ik het abonnement kunnen annuleren.

Ik zou zeggen, doe me een aanbieding van 37,95 euro korting op het toestel en ik ben de komende 2 jaar weer tevreden onder de pannen. 😉
Reputatie 5
@matseflats ik vraag even of mijn collega je opbelt om het 1 en ander door te nemen! 🙂
Reputatie 2
@Tom

Ik zie dat ik gebeld ben, helaas heb ik de oproep gemist omdat ik aan het werk was. Ik ben dagelijks berijkbaar na 17:00 of woendsdag de gehele dag.

En bedankt voor al je antwoorden tot nu toe!
Reputatie 2
oké, dat waren erg veel spelfouten in 3 zinnen.
Reputatie 5
@matseflats oke dank, ik zal je beschikbaarheid doorgeven aan mijn collega.
Reputatie 2
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/matseflats-181193/" oke dank, ik zal je beschikbaarheid doorgeven aan mijn collega.

@Tom, Ik vind het vervelend om op deze manier nog een keer te reageren, maar ik ben in de tussentijd nog steeds niet telefonisch benaderd. 
Reputatie 4
@ matseflats

Hmm dat is erg vreemd! 😞 Ik ga dit met spoed doorzetten naar de desbetreffende afdeling, excuses voor het ongemak!

Reageer