Beantwoord

E-mail adres klantenservice?

• 21 januari 2021
  • 20 reacties
  • 493 Bekeken

Wat is het e-mail adres klantenservice van T-Mobile afdeling Mobiel? Anders opties werken niet voor mij. Schijnt dat ik mijn abonnement moet beëindigen volgens gekregen e-mail.

icon

Beste antwoord door Riri2020 26 januari 2021, 21:39

Op de website van Tmobile staan de toestellen die niet meer zullen werken op het netwerk. Er staat ook nergens dat je abonnement automatisch wordt beëindigd. Als jouw toestel er tussen staat, dan zul je dus alleen merken dat je geen verbinding meer kan maken. 
https://www.t-mobile.nl/2g-uitzetten

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond @Ralph F Je kan bellen maar ik besef dat bellen moeilijk is tegenwoordig.

Je mag het probleem hier posten (zonder privé gegevens) de moderators gaan je dan verder helpen..

Weet je wel zeker dat de mail van TM komt? Of verblijf je in het buitenland?

MVG. 

@CrisTien, hoe is dat te controleren? Het e-mail adres eindigt op .t-mobile.nl en links erin hebben dit ook. Bezoek de website niet voor niets.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ralph F,

Heb je misschien een screenshot (zonder privégegevens) van de e-mail? We sturen verschillende berichten, maar ik heb nog niet eerder gehoord van een bericht waarin we aangeven dat je moét opzeggen, want dat is natuurlijk je eigen keus. 

Aan de hand van het screenshot kunnen we hopelijk wat meer zeggen over het bericht en wat we voor je kunnen doen.

Zo staat het niet vermeld in deze e-mail, @David, maar komt er wel op neer.

Beste

Heb je nog een mobiele telefoon die alleen werkt via 2G? We stoppen binnenkort met het ondersteunen van dit netwerk, zodat we ons 4G- en 5G-netwerk verder kunnen verbeteren. Hiermee kunnen we onze klanten een nog betere ervaring bieden.
Let op: dit betekent dat je met een 2G-only telefoon binnenkort niet meer kunt bellen en sms’en. Ook ben je via deze telefoon niet meer bereikbaar, en kun je geen gebruik maken van het T-Mobile netwerk.

Controleer je telefoon
Een mobiele telefoon die alleen werkt via een 2G-netwerk kun je vanaf 1 juni 2021 niet meer gebruiken in combinatie met je huidige abonnement bij T-Mobile. Controleer hier of je je telefoon ook na 1 juni 2021 nog kunt gebruiken via ons netwerk.

Ik wil meer weten over 2G

Vriendelijke groeten,
T-Mobile

Wat vind je van deze e-mail?

Ben eigenlijk bezorgd hierover. Wat betekent dat voor mij?

Waarschijnlijk helemaal niks, tenzij je nog gebruik maakt van een antieke GSM van meer dan 15 jaar oud die alleen op de 2G frequentie werken die gaan het niet meer doen, alle huidige toestellen en smartphone's hebben minimaal 4G en blijven gewoon werken.

Zou graag willen weten of deze e-mail echt is en mijn abonnement vanzelf daardoor wordt beëindigd.
Kan iemand mij dat duidelijk maken?

Reputatie 1

Op de website van Tmobile staan de toestellen die niet meer zullen werken op het netwerk. Er staat ook nergens dat je abonnement automatisch wordt beëindigd. Als jouw toestel er tussen staat, dan zul je dus alleen merken dat je geen verbinding meer kan maken. 
https://www.t-mobile.nl/2g-uitzetten

2G is toch voor internetten. Nou dat gebruik ik niet. Slechts beetje telefoneren en wat Sms'en voor mij.  Weet niet waar ik dat kan uitzetten of aanpassen. Poging fabrikant toestel leverde niets op, wordt steeds doorverwezen naar website dit niet meer bestaat. Lekker duidelijk allemaal. Graag heb ik contact met echte medewerker van T-Mobile om dit te bespreken.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ralph F,

2G is eigenlijk juist vooral voor het gebruik van telefonische gesprekken en SMS, niet voor internet, dit gebeurde eigenlijk pas echt vanaf 3G.

Van welke telefoon maak je gebruik? Als het een telefoon is die enkel 2G als frequentie aanbiedt dan zal deze vanaf juni geen gebruik meer kunnen maken van ons netwerk, omdat we dan 2G uitschakelen. Dit is niet iets wat je in jouw telefoon zelf kunt aanpassen, dat is iets dat op het hele netwerk van T-Mobile wordt uitgevoerd op dat moment. Op de website die Riri2020 stuurde kun je kijken of jouw telefoon tussen de telefoons staan die niet meer op ons netwerk zullen werken.

Als je nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!

Ik wil helemaal geen nieuwe telefoon kopen, @David. Ik ben niet van plan om honderden Euro's uitgeven aan het toestel zelf, als tientallen Euro's per maand betalen voor een abonnement. Veel te duur.
Jullie hebben mij al een verhoging opgedrongen, dat ik niks vind.
Mijn toestel werkt prima, zeker voor iemand die nauwelijks belt of Sms't. Kunnen jullie dat niet behouden?
Ik ben al jaren abonnee en wordt met deze onzin gewoon aan de kant gezet. Vind dit niet kunnen.
Graag had ik een e-mail adres waarmee ik jullie kan bereiken, want de andere contactopties werken dus niet.

Reputatie 5
Badge +12

Er is geen email van de klantenservice, die is er alleen telefonisch of bijvoorbeeld hier op het forum.

Als je alvast aangeeft welk merk/type toestel je gebruikt, dan kunnen wij je helpen om te checken of deze na 1 juni niet meer werkt. Dit soort oude technology, 2g houdt een keer op. 5g is inmiddels life. Daar kan een email met/naar de klantenservice niets aan veranderen. Dus of een ander toestel, en anders je abonnement opzeggen.

Reputatie 3
Badge +4

Als blijkt dat je toestel alleen 2G aan kan en als je geen nieuw toestel wilt en als je daarom bij T-Moblie weg gaat dan kun je naar Vodafone. Die houden 2G en schakelen juist 3G uit. Maar een nieuw toestel voor alleen bellen en SMS’en hoeft echt geen honderden euros te kosten.

Welk bedrijf heeft er geen e-mail adres? Dat is niet meer van deze tijd.
Dat is onjuist, ze hebben wel e-mail adres, want ze versturen immers deze rare e-mail!
Bij website krijg je een e-mail adres. Beter eens hosting hierom vragen.

Andere contact opties werken niet voor mij.
Via chat geprobeerd, krijg alleen medewerkster Lotte en die weet helemaal niks.
Geprobeerd hier en nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Alleen langs de winkel gaan blijft open, maar lukt niet vanwege de beperkingen.

De e-mail geeft niet aan waar je dit kan vinden of hoe je de instellingen daarvoor kan wijzigen. Maar dwingt je een nieuw toestel te kopen.

Ik hoef helemaal geen dat 4G of 5G.
Ik wil helemaal niet naar een andere provider.  
Ik ben niet van plan om duur smarttoestel te kopen of duurder abonnement aan te schaffen.
Ik wil mijn toestel blijven gebruiken, dat goed werkt voor mij. Gebruik telefoon weinig, 1x telefoon of Sms'je per week. Met name voor die domme websites die toegangscode per SMS versturen in plaats van e-mail.

Ik ben jarenlang abonnee en wordt met dit gewoon aan de kant gezet.  Ben daar niet te spreken over.

Graag wil ik antwoord eens van een T-Mobile medewerker.

Reputatie 5
Badge +12

Je bent nu geïnformeerd dat 2g stopt bij t-mobile. Aan dat feit veranderd een moderator, Lotte of een e-mailadres niets. Dus regel een ander toestel of sluit een abonnement af bij een provider die nog iets langer 2g ondersteund. Maar dat is alleen uitstel van executie.

Blijkbaar contact opnemen met T-Mobile blijf niet mogelijk. Ze hebben wel e-mail adres, waar ze mij op te hoogte houden als weer iemand mijn vraag niet beantwoord.
Alleen medewerkster Lotte beantwoordt de chat en daar heb je niets aan, resultaat blijft op e-mail instellingen uitkomen.

Wordt mijn abonnement dan stopgezet?

Ik ben tevreden met mijn GSM. Ik hoef geen andere, want deze werkt perfect voor mij. Ik ga geen toestel van honderden Euro's kopen met abonnement van 50 Euro's per maand voor die ene telefoontje of toegangscode per SMS.
Zo'n smartphone is waardeloos.
Ik wil niet naar een andere provider, ben dan duurder uit of nog beperkter.

Schandalig dat je als jarenlange abonnee aan de kant wordt geduwd!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ralph F,

Via dit topic heb je al contact met T-Mobile, namelijk met mij en daarnaast ook nog de andere communityleden. We hebben geen e-mailadres voor je waar je naartoe kunt mailen, maar als dat er wel was dan zou je dezelfde informatie krijgen als in dit topic. Medewerkster Lotte op de Chat is een chatbot, die kan helpen met de “standaard” vragen, maar niet met alle vragen die gesteld worden.

Het abonnement wordt niet stopgezet als je hier zelf niet voor kiest, maar als je een telefoon hebt die enkel geschikt is voor 2G dan kun je er geen gebruik meer van maken. Zorg er dan ook voor dat je op tijd een keuze maakt, want het 2G-netwerk gaat sowieso op 1 juni 2021 uit de lucht. Ik snap dat dit vervelend voor je is, maar de technologie van 2G is ondertussen alweer behoorlijk gedateerd en we moeten ruimte behouden om het netwerk te blijven verbeteren. 

Het is hierboven al vaker aangegeven, maar ik kan er niets anders van maken dat je een keuze zal moeten maken tussen een nieuwe mobiele telefoon die ook andere frequenties ondersteunt óf een overstap maken naar een provider die nog wel 2G blijft aanbieden. Zoals Eric eerder ook al aangeeft zullen meer en meer providers kiezen om bepaalde frequenties uit te faseren, dus laat je dan goed informeren tot wanneer 2G bij de desbetreffende provider in werking blijft.

Als je nog andere vragen hebt dan horen we het graag.

Hoe weet ik dat in niet weer met zo'n waardeloze chatbot spreek?

Reputatie 5
Badge +12

Hier op het forum zijn geen chatbots. @David is iemand van vlees en bloed. Geeft ook duidelijke antwoorden, inclusief wie zijn collega Lotte is.

Hier op het forum zijn geen chatbots. @David is iemand van vlees en bloed. Geeft ook duidelijke antwoorden, inclusief wie zijn collega Lotte is.

Is makkelijk praten. Hoe kan ik dat weten? Als dit antwoord toch gegeven is door een chatbot.

Waarom wel mensen op forum, maar geen om mee te chatten. Kan beter meer aandacht daarvoor zijn. 

Kan nog steeds niet vinden hoe ik deze instellingen om mijn toestel kan wijzigen. Mijn vraag blijft onbeantwoord.

Reputatie 1

Wat voor toestel heb je? Want als jouw toestel alleen het 2g netwerk ondersteunt zal je hem ook niet kunnen gebruiken vanaf 1 juni. Daar zijn dan ook geen instellingen voor om te kunnen wijzigen. Via het linkje dat ik eerder heb gestuurd kun je kijken of jouw toestel hierbij staat. Als hij er inderdaad bij staat dan zit er niks anders op dan zoals eerder aangegeven of een nieuw toestel aan te schaffen of over te stappen naar een andere provider. Bij een andere provider zal je op korte termijn echter weer tegen hetzelfde probleem aanlopen omdat elke provider zal stoppen met het ondersteunen van het 2g netwerk binnen een aantal jaar.

Reageer