Beantwoord

Erg langzaam internet in buitenland met Internet Europa

• 10 september 2015
  • 10 reacties
  • 516 Bekeken

Hallo,

Recentelijk ben ik gaan werken in de UK. Daarom heb ik een stel samen en stel bij abonnement genomen met een Internet Europa bundel.

Ik heb hiermee internet maar het is extreem langzaam. Ik blijf binnen mijn databundel van 500mb (het is moeilijk om hierboven uit te komen met deze snelheid) dus het zou veel sneller moeten zijn.

Hierover heb ik al een keer telefonisch contact gehad met de klantenservice. Hierbij kreeg ik het advies om een netwerk van een andere provider te kiezen in de UK (o.a. Vodafone UK en EE). Dit heeft helaas niet geholpen en het internet is op alle netwerken hier erg langzaam.

De netwerken die heb ik heb geprobeerd hebben allemaal volledig bereik en snelheden tot 4G zou ik hier probleemloos (zelfs binnenhuis) moeten ontvangen volgens de coverage kaarten van de diverse providers. Dit probleem heb ik niet alleen thuis maar ook in steden of luchthavens.

Bijgesloten heb ik de speedtest data van Vodafone UK, 3 UK en EE UK.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Bedankt,

Stephan

Telefoon gegevens:
Android
OnePlus One (3G + 4G)
icon

Beste antwoord door Hajar 13 september 2015, 16:06

Hi Stephan,

Wat vreemd dat je traag internet hebt in de UK. Vooral als je geprobeerd hebt verbinding te maken met het netwerk van een andere provider.

Ik heb daarom je simkaart gereset. Zou je jouw toestel willen uitschakelen en over 15 minuten weer aan willen zetten en controleren of je dan gebruik kunt maken van een snellere internet verbinding?

Mocht dat niet het geval zijn probeer dan je simkaart in een ander toestel uit. Dan kunnen we kijken of het aan de simkaart of toestel ligt.

Laat het ons weten! 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Daar ben ik het niet helemaal mee eens:

Op de website staat namelijk

* Iedere maand 500 MB voor € 14,99 per maand, zolang je contract loopt.
*Geen onverwachte kosten achteraf. Is de 500 MB op, dan kun je nog altijd onbeperkt internetten tegen een lagere snelheid.

Hieruit maak ik op dat voor 15 euro per maand (het dubbele tov een normaal 500 mb abonnement in NL) je snel internet krijgt in Europa, ná de 500 mb is het 'langzaam'.

Daarnaast staat hieronder nog:

Kan ik in Nederland internetten met Internet Europa?
Mobiel internetgebruik binnen Nederland telt niet mee in je Internet Europa-bundel. Bekijk je prijslijst voor de standaard internettarieven

Dit ondersteund dat het twee bundels niet gekoppeld zijn, en dat Internet Nederland dus een aparte losstaande bundel is.
Badge +5
Dus eerst had je daarom 64 kbit die je in Nederland anders ook gehad zou hebben? Op zich ook wel logisch, volgens mij zegt die europa bundel niks over de snelheid. Het enige is dat je internetbundel ook over de grens bruikbaar is. En als je die dus niet hebt, dan blijf je dezelfde snelheid houden.
Hoi David,

Het internet is nu wel snel. Zie het screenshot bijgesloten.
Dus het lijkt er dus op dat de snelheid gekoppeld is aan een Nederlandse databundel.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Stephan,

Aan het toestel in ieder geval niet, maar heel misschien nog aan het netwerk.. Er is niemand verder van je collega's die je even kunnen helpen met testen?

Het lijkt me stug dat het zou komen door het ontbreken van een Nederlandse databundel, maar ik wil het risico niet lopen dat het dat tóch is! 😉 Ik heb je voor een maand een 500 MB databundel gegeven, zodat we deze optie ook hebben nagekeken.

Laten we duimen dat het nu sneller gaat!
Ik vraag me nu even af... Is de snelheid van de Europa bundel misschien gekoppeld aan de snelheid van de internetbundel in Nederland? Want op dit moment heb ik geen internetbundel in Nederland omdat ik daar bijna niet zit.
Hoi Hajar,

Helaas geen verbetering. Ik heb op dit moment geen ander toestel met 3 of 4G beschikbaar om het op de manier dat jij het beschrijft te kunnen testen.

Ik heb wel een andere simkaart van een UK provider (gebruik ik voor werk, zit normaal in een oude GPRS telefoon) in mijn huidige telefoon gedaan (om op die manier het toestel uit te sluiten).
Hiermee krijg ik 3,25Mbps dl / 4,60Mbps up mee. Dus aan het toestel moet het niet liggen.

Groet
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stephan,

Wat vreemd dat je traag internet hebt in de UK. Vooral als je geprobeerd hebt verbinding te maken met het netwerk van een andere provider.

Ik heb daarom je simkaart gereset. Zou je jouw toestel willen uitschakelen en over 15 minuten weer aan willen zetten en controleren of je dan gebruik kunt maken van een snellere internet verbinding?

Mocht dat niet het geval zijn probeer dan je simkaart in een ander toestel uit. Dan kunnen we kijken of het aan de simkaart of toestel ligt.

Laat het ons weten! 🙂
De snelheid staat niet gespecificeerd omdat het roaming is (R bij de antenne).

In de instellingen staat het voorkeursnetwerk op 4G maar als ik dit op 3G zet maakt dit weinig uit (zelfde snelheid). Engelse collega's die op een van deze netwerken zitten hebben gewoon snel internet.
Reputatie 5
Los van wat de providers bieden, wat zie je in je telefoon staan? Dit is echt extreem langzaam.
Heb je collega's in de buurt zodat je eens een kruistest kunt doen?
Badge +5
Dat is inderdaad wel heel langzaam. Je geeft aan dat je tot 4G zou moeten ontvangen, volgens mij kunnen T-Mobile klanten in de UK nog niet op 4G. Waar ben je daadwerkelijk mee verbonden? Is dat 3G? De snelheden lijken haast wel GPRS snelheden.

Reageer