Beantwoord

Extra kosten belminuten

  • 28 mei 2017
  • 3 reacties
  • 566 Bekeken

Hallo,

Ik heb al een aantal keren extra kosten gehad buiten mijn abonnement. Ik heb er zelf al naar gekeken maar kan er niet achter komen waar de extra kosten vandaan komen. Ik heb namelijk een abonnement met 50 belminuten, en ik krijg extra kosten omdat ik een 29 minuten met een 06-nummer heb gebeld? Zou er iemand zijn die dit even na kan kijken of uit kan leggen waar de extra kosten vandaan komen?

Groetjes
icon

Beste antwoord door David 29 mei 2017, 15:28

Hoi Lizew11,

Goed dat je even aan de bel trekt, hopelijk kan ik dit goed voor je uitleggen! 🙂

Ik heb de facturen van de afgelopen maanden bekeken en zie dat je twee keer kosten voor bellen buiten de bundel hebt moeten betalen. De ene factuur is van 27 februari en de ander van 27 april. Bij de factuur van februari zijn er kosten gemaakt, omdat je meer hebt gebeld dan de 50 minuten die in jouw belbundel zitten. Daardoor heb je extra kosten voor de gesprekken die je buiten de belbundel hebt gevoerd.

In april heb je hogere kosten gemaakt, omdat je eind maart de bundel hebt gewijzigd. Hierdoor ontving je een bundel naar verhouding van de maand en daardoor had je minder belminuten dan je wellicht verwachtte. Op deze pagina vind je hier een uitgebreide uitleg over. Leer het niet al te goed uit je hoofd, want sinds 4 mei is dit aangepast en werkt het nu anders. Je ontvangt zowel van de oude als de nieuwe bundel het volledige aantal minuten/sms/MB ontvangt. Over de maandkosten en kortingen wordt nog wél een pro-rata berekening gemaakt. Dit is dus voordeliger voor de klant. 🙂

Hopelijk heb ik het je zo helder uit kunnen leggen, anders hoor ik het graag van je!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Lizew11,

Goed dat je even aan de bel trekt, hopelijk kan ik dit goed voor je uitleggen! 🙂

Ik heb de facturen van de afgelopen maanden bekeken en zie dat je twee keer kosten voor bellen buiten de bundel hebt moeten betalen. De ene factuur is van 27 februari en de ander van 27 april. Bij de factuur van februari zijn er kosten gemaakt, omdat je meer hebt gebeld dan de 50 minuten die in jouw belbundel zitten. Daardoor heb je extra kosten voor de gesprekken die je buiten de belbundel hebt gevoerd.

In april heb je hogere kosten gemaakt, omdat je eind maart de bundel hebt gewijzigd. Hierdoor ontving je een bundel naar verhouding van de maand en daardoor had je minder belminuten dan je wellicht verwachtte. Op deze pagina vind je hier een uitgebreide uitleg over. Leer het niet al te goed uit je hoofd, want sinds 4 mei is dit aangepast en werkt het nu anders. Je ontvangt zowel van de oude als de nieuwe bundel het volledige aantal minuten/sms/MB ontvangt. Over de maandkosten en kortingen wordt nog wél een pro-rata berekening gemaakt. Dit is dus voordeliger voor de klant. 🙂

Hopelijk heb ik het je zo helder uit kunnen leggen, anders hoor ik het graag van je!
Hallo,

Bij die van 27 februari heb ik inderdaad meer dan 50 minuten gebeld. Maar bij de factuur van 27 april, als ik alle minuten die ik heb gebeld bij elkaar optel, kom ik niet boven de 50 minuten uit. Dus ook al had ik gedacht 150 minuten te hebben, heb ik er niet meer dan 50 gebruikt (wat gewoon in mijn abonnement zit). Ik zou dus eigenlijk geen extra kosten moeten hebben bij deze factuur zoals ik het nu bekijk. Waar ligt het dan aan dat ik de extra kosten (die op de factuur geteld worden bij een half uur bellen naar een 06-nummer) heb als dit binnen mijn bundel van 50 minuten valt?

Groetjes
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Lizew11,

Ik sta binnen het team bekend als de factuur specialist dus ik kijk met je mee! 🙂 Je ontvangt altijd op de 22ste van de maand jouw nieuwe tegoed. Op 27/03 heb je jouw belbundel aangepast van 50 minuten naar 150 minuten. In de periode van 22/03 tot en met 27/03 krijg je daarom tegoed naar verhouding van de 50 belminuten: 50 minuten / 30 dagen * 6 dagen = ongeveer 10 belminuten. Je krijgt dus met terugwerkende kracht voor de periode van 22/03 tot en met 27/03 10 belminuten. In deze periode heb je meer dan 10 minuten gebeld waardoor je dus overige kosten hebt gemaakt. Vervolgens heb je voor de periode van 27/03 tot en met 21/04 ook tegoed naar verhouding ontvangen van de 150 belminuten. Dat komt neer op ongeveer 120 minuten. Ik zie dat je deze belminuten niet hebt overschreden. Je ziet op jouw factuur van 27/04 dat je na het wijzigen van jouw belbundel geen overige kosten meer hebt gemaakt voor bellen. Geeft deze uitleg meer duidelijkheid? 🙂 Ik hoop van wel!

Zoals mijn collega David al uitlegde is er sinds 4 mei het een en ander veranderd in het voordeel van onze klanten. Als je nu jouw bundel wijzigt, krijg je zowel van de oude als de nieuwe bundel het volledig aantal minuten/MB's. Dus daardoor kun je geen overige kosten meer maken door het wijzigen van jouw bundel. Dat is fijn om te weten voor de toekomst in ieder geval!

Ik hoop dat mijn antwoord jouw vraag heeft beantwoord. Als er nog iets niet duidelijk is, laat het gerust weten. Ik help graag!

Reageer