Beantwoord

extra kosten in rekening gebracht

• 14 oktober 2019
  • 17 reacties
  • 755 Bekeken

in de factuur van 9 mei 2019 worden kosten naar een mobiel nummer in italië rekening gebracht (euro 32,80) die binnen de bundel horen dacht ik.
met dank voor uw aandacht
icon

Beste antwoord door Waqqas 14 oktober 2019, 14:47

Hallo @ConstanceD

Dat betekent niet dat je vanuit Nederland naar andere EU nummers kunt bellen het zit zo:

Naar een lokaal nummer bellen in het land waar je je bevindt in de EU is gratis.
Bellen vanuit de EU naar Nederland is ook uit je bundel.
Bellen naar een Nederlandse nummer is altijd uit je bundel maakt niet uit waar jullie zijn in de EU.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hallo @ConstanceD

Nnormaal heb je 120 gratis belminuten voor de EU, was je daar al niet doorheen?
dus die 120 minuten gelden én voor bellen naar het buitenland en voor gebeld worden in het buitenland? dan begrijp ik het.

heb ik nog een vraag, de 60:14 min op 13.04.2019 zijn vreemd, ik was die avond samen met die persoon, ik heb haar even gebeld, heel kort 1:57 min omdat ik haar niet kon vinden en daarna is er 60 minuten in rekening gebracht? wat kan er gebeurd zijn?
Reputatie 6
Badge +4
Hallo @ConstanceD

120 belminuten krijg je inderdaad gratis om naar een ander EU nummer te bellen vanuit Nederland bijvoorbeeld, zelf gebeld worden in de EU is gewoon gratis dus geen kosten.

Het kan misschien zijn dat je na het bellen niet correct heb opgehangen. De max. Gesprekstijd is 2 uur daarna wordt de verbinding vanzelf verbroken.

Ik hoop dat de belminuten uit je bundel waren want T-MOBILE kan hier helaas zelf niks aan doen.
dank u wel voor het antwoord. indien zelf gebeld worden in het buitenland gratis is (er staat bij deze post idd kosten 0,00) dan heb ik de 120 belminuten voor bellen naar het buitenland niet overschreden, want ik 63:50 minuten gebeld en die zouden dus in mijn bundel moeten vallen.
Reputatie 6
Badge +4
Graag gedaan! Mocht je nog vragen hebben kun je ze kwijt ip de community 👍

PS fijn om te horen dat het uit je bundel was!
sorry, is nog niet opgelost. voor de 63:50 min uit mijn bundel is dus 32,80 € in rekening gebracht
Reputatie 6
Badge +4
Hallo @ConstanceD

Ala je de specificatie van die factuur nakijkt kan je daaruit iets opmaken dat je hiervoor bijv. Al meerdere keren gebruik hebt gemaakt van die 120 min. naar het buitenland?
nee, voor zover ik uw vraag begrijp niet. zie bijlage

Reputatie 6
Badge +4
Hallo @ConstanceD

Bij de Go abbonementen zit er bij ieder abbonement 120 minuten in begrepen voor bellen naar het buitenland. Welke abbonement heb je precies?
Basis Sim '15
bellen 500 minuten
Reputatie 6
Badge +4
Hallo @ConstanceD mijn excuses deze abbonement en kosten €0,51 per minuut voor het buitenland. De gratis 120 minuten voor bellen naar het buitenland zitten in de nieuwe GO abbonementen.
zie bijlage er staat NL + EU

Dringend verzoek, kan iemand de gegevens natrekken? Op de factuur staat inderdaad Basis Sim '15 maar op de website bij mijn abonnement en instellingen staat dus echt dat ik een Go abonnement heb, ik heb deze trouwens vandaag verlengt van 500 naar 1000 belminuten.

Dit betekent dat op de factuur een fout abonnement vermeld staat en dat ik over meerdere facturen in 2019 recht heb op teruggave van de belosten naar het buitenland.

met vr groet
Reputatie 6
Badge +4
Hallo @ConstanceD

Dat betekent niet dat je vanuit Nederland naar andere EU nummers kunt bellen het zit zo:

Naar een lokaal nummer bellen in het land waar je je bevindt in de EU is gratis.
Bellen vanuit de EU naar Nederland is ook uit je bundel.
Bellen naar een Nederlandse nummer is altijd uit je bundel maakt niet uit waar jullie zijn in de EU.
Reputatie 6
Badge +4
Je zit toch echt met een basis sim want bij de nieuwe GO abbonementen zijn er maar 2 opties voor belminuten dat is 120 of onbeperkt.
o ik snap het, denk ik... ik zie het nu ook ergens staan op de website. ik heb binnen Europa bellen altijd opgevat als iets wat alle richtingen op mag... dus nog even voor de duidelijkheid:

wat dus niet kan - binnen de bundel GO - is:
vanuit NL bellen naar EU
vanuit het ene EU land naar het andere EU land bellen, bv van Frankrijk naar Italië

wat een deceptie... in ieder geval dank voor uw geduld 😊
Reputatie 6
Badge +4
Precies! En graag gedaan 👍

Reageer