Beantwoord

Extra kosten na jullie verandering, en geen beltegoed meer over.

• 15 februari 2016
  • 2 reacties
  • 284 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb vanaf 2009 een abonnementje gehad van 7,50 per maand. Ik had hier zat aan.
Ik hield altijd veel beltegoed over, want ik bel heel zelden en af en toe een smsje.
Soms had ik wel 70 of 80 euro beltegoed over . Maar nu hebben jullie het dus veranderd in 'stel samen en stel bij ' . En nu moest ik dan ineens extra kosten gaan betalen voor sms diensten?????
Ik heb een doodgewoon ordinair telefoontje, ik kan er alleen maar mee bellen en smsen.

Zit geen camera of internet op, helemaal niets.
Maar nu moet ik dus gaan bijbetalen? vraag mij af waarom.
Want waar is eigenlijk mijn beltegoed? Die pikken jullie gewoon in als er een nieuwe maand begint.
Ik wil dit echt niet, voel me echt belazerd door jullie, voelt aan als diefstal van mijn beltegoed.
Ik overweeg dus om het abonnement te stoppen, want jullie verdienen er alleen maar aan, en ik krijg er heel weinig voor terug.
icon

Beste antwoord door Mitch 16 februari 2016, 13:50

Hoi greadstone,

Welkom terug op ons forum. Ik kan me voorstellen dat je voldoende hebt aan een wat eenvoudiger abonnement als je alleen maar gebruik maakt van je toestel om te bellen en sms'en. Je zult vast begrijpen dat ik wil dat je een positief gevoel hebt. Ik zie dat je in november een brief of e-mail hebt ontvangen met daarin de informatie over de migratie en een aanbod in de vorm van een Stel Samen en Stel Bij abonnement. Wat bedoel je precies met bijbetalen? Ik zie namelijk dat je €7,50 betaalt voor je abonnement. Je kunt daarmee onbeperkt bellen binnen Nederland en je hebt 120 minuten in de resterende EU landen. Daarnaast kun je onbeperkt sms'en binnen de EU. Je neemt inderdaad geen minuten mee naar de volgende maand zoals je eerder deed, maar dat is ook niet nodig wanneer je onbeperkt kunt bellen. 🙂

Ik heb even op je factuur gekeken om te zien waarom je meer moest betalen dan normaal. De extra kosten die in rekening zijn gebracht komen voort uit een betaalde sms-dienst. In dit topic kun je lezen hoe je je kunt afmelden hiervoor. Via de website van Payinfo kun je eenvoudig inzien voor welke sms-diensten jouw nummer is aangemeld en verwijderen uiteraard. Ook kun je in jouw My T-Mobile een blokkade instellen. Dit doe je door in te loggen, vervolgens ga je naar 'Gegevens & Instellingen, klik op 'Blokkades'. Dan vink je bij 'Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' het bolletje aan bij blokkeren. Wij melden nooit iemand zelf aan voor zo'n betaaldienst. Wellicht heb je je onbewust aangemeld voor zo'n dienst. Ik zie vaak op tv dat dit op een vrij slinkse manier gebeurt.

Terugkomend op de migratie naar Stel Samen en Stel Bij. Via deze pagina op de website van T-Mobile kun je lezen waarom er is gekozen om het aanbod aan te passen. Uiteraard heb je een keuze als wij zo'n wijziging doorvoeren. Als je het aanbod niet passend genoeg vond mocht je tot een maand na ontvangst van de brief of e-mail opzeggen zonder opzegtermijn.

Verder wil ik je graag verwijzen naar het forumtopic hierover. Hier kun je meer lezen over de overstap. Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof je iets kwijtraakt omdat je de waarde niet meer kunt zien.

Het aanbod dat jou is gedaan is echt superscherp en er is gekeken om een aanbod te doen dat zoveel mogelijk aansluit op je situatie. Ik hoop dat we je vertrouwen kunnen herstellen en dat we je mogen blijven verwelkomen als klant van T-Mobile.

Als je nog vragen hebt, we zitten voor je klaar. Laat je even weten of het is gelukt met afmelden en instellen van de blokkade? Ik help je graag.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi greadstone,

Welkom terug op ons forum. Ik kan me voorstellen dat je voldoende hebt aan een wat eenvoudiger abonnement als je alleen maar gebruik maakt van je toestel om te bellen en sms'en. Je zult vast begrijpen dat ik wil dat je een positief gevoel hebt. Ik zie dat je in november een brief of e-mail hebt ontvangen met daarin de informatie over de migratie en een aanbod in de vorm van een Stel Samen en Stel Bij abonnement. Wat bedoel je precies met bijbetalen? Ik zie namelijk dat je €7,50 betaalt voor je abonnement. Je kunt daarmee onbeperkt bellen binnen Nederland en je hebt 120 minuten in de resterende EU landen. Daarnaast kun je onbeperkt sms'en binnen de EU. Je neemt inderdaad geen minuten mee naar de volgende maand zoals je eerder deed, maar dat is ook niet nodig wanneer je onbeperkt kunt bellen. 🙂

Ik heb even op je factuur gekeken om te zien waarom je meer moest betalen dan normaal. De extra kosten die in rekening zijn gebracht komen voort uit een betaalde sms-dienst. In dit topic kun je lezen hoe je je kunt afmelden hiervoor. Via de website van Payinfo kun je eenvoudig inzien voor welke sms-diensten jouw nummer is aangemeld en verwijderen uiteraard. Ook kun je in jouw My T-Mobile een blokkade instellen. Dit doe je door in te loggen, vervolgens ga je naar 'Gegevens & Instellingen, klik op 'Blokkades'. Dan vink je bij 'Betalen van sms-diensten of mobiele diensten (FTMSC)' het bolletje aan bij blokkeren. Wij melden nooit iemand zelf aan voor zo'n betaaldienst. Wellicht heb je je onbewust aangemeld voor zo'n dienst. Ik zie vaak op tv dat dit op een vrij slinkse manier gebeurt.

Terugkomend op de migratie naar Stel Samen en Stel Bij. Via deze pagina op de website van T-Mobile kun je lezen waarom er is gekozen om het aanbod aan te passen. Uiteraard heb je een keuze als wij zo'n wijziging doorvoeren. Als je het aanbod niet passend genoeg vond mocht je tot een maand na ontvangst van de brief of e-mail opzeggen zonder opzegtermijn.

Verder wil ik je graag verwijzen naar het forumtopic hierover. Hier kun je meer lezen over de overstap. Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof je iets kwijtraakt omdat je de waarde niet meer kunt zien.

Het aanbod dat jou is gedaan is echt superscherp en er is gekeken om een aanbod te doen dat zoveel mogelijk aansluit op je situatie. Ik hoop dat we je vertrouwen kunnen herstellen en dat we je mogen blijven verwelkomen als klant van T-Mobile.

Als je nog vragen hebt, we zitten voor je klaar. Laat je even weten of het is gelukt met afmelden en instellen van de blokkade? Ik help je graag.
Reputatie 2
Verwacht geen echt inlevingsvermogen van t**bile. Je geld hebben ze al achterover gedrukt en jij bent verder niet interessant. Hun 'superscherpe' aanbod is tijdelijk en houdt bovendien op geen enkele manier rekening met de manier waarop jij je abonnement gebruikte. Dus behalve dat je beltegoed gestolen is, is de kans groot dat je daarnaast nog extra kosten buiten de bundel krijgt. Om dat een superscherp aanbod te noemen is de brutaliteit ten top.
Als je het er niet mee eens bent mag je oprotten. Wow! Wat een klantenservice! Zo gaat t**bile met deze groep zeer trouwe klanten om.

Er is een facebook pagina (zie onder mijn bericht) waar je meer info kunt vinden. Maar hoe dan ook geldt hier: eens gestolen blijft gestolen, je eigen geld zal je niet meer terug zien. Er rest je nog een paar dingen:

1. Bedenk of je nog bij t**bile wilt blijven. Wellicht is het handig om de 'aanbieding' de eerste 2 jaar - knarsetandend - te blijven gebruiken, dat is aan jou.
2. Als je vertrekt: zoek een goede prepaid, dat lijkt het meeste op het flex abonnement
3. Let op dat je niet per ongeluk een aanbieder kiest die wel het t**bile netwerk gebruikt (ik neem aan dat je ze - net zoals ik - geen extra cent meer gunt)
4. Meld je op de facebook pagina met de gedupeerden
5. Blijf je ongenoegen hier uiten, ze gaan er vanuit dat het vanzelf wel zal doodbloeden.
6. t**bile heeft een eigen facebook pagina waar ze regelmatig roeptoeteren hoe goed ze zijn. Blijf ook daar je ongenoegen uiten. Zorg dat je daar onder ieder bericht vermeldt hoe ge-wel-dig t**bile de klanten behandelt en hoe vreselijk blij je er mee bent. Vooral om andere potentiële klanten voor dit bedrijf te behoeden.
7. Like de FB posts die de andere gedupeerden op de t**bile FB neerzetten, zodat deze ervaringen goed zichtbaar zijn en blijven voor anderen.

Het is tenslotte een 'superscherp aanbod', we kunnen t**bile dus niet genoeg bedanken.

Reageer