Geen 3G maar wel GPRS

• 27 december 2010
  • 6 reacties
  • 973 Bekeken

Reputatie 2
Ik zit hier met een iphone abbonement (i-150) en heb sinds een aantal weken al geen 3G meer in een gebied waar het volgens de dekkingskaart goed zou moeten zijn...ook binnen.

Als ik mijn 3G dus uitzet en alleen mobiel dataverkeer aan laat staan in de instellingen kun ik wel internetten...maar is het uiteraard erg traag.
Waarom is het dus zo dat ik niet kan internetten als mijn 3G aanstaat? Ik heb wel gewoon 4 of 5 streepjes als ik 3G aan heb staan, dus ik zou denken dat het goed zit. Al is het niet goed, dan zou ik me kunnen bedenken dat de telefoon automatisch GPRS gebruikt als er geen 3G beschikbaar is. Integendeel lukt het me alleen door 3G uit te zetten.
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Dit is hoog frustrerend!

bvd

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 5
@KaPadesign

Heb je de verbinding al een keer opnieuw ingesteld? dit doe je via: instellingen - algemeen - stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen. Als je dit nog niet hebt gedaan, zou dit het probleem kunnen verhelpen.
Reputatie 2
Dat heb ik al inderdaad eerder geprobeerd na wat eerdere forumposts te hebben gelezen.
Het gekke is dat het ergens anders het wel doet. Bv bergen op zoom of den haag.
Reputatie 2
heey,

het ligt aan de combinatie van het T-mobile netwerk samen met de iphone 4, want ik had het ook en ik heb me telefoon teruggestuurd wegens dekkingsproblemen. In den haag heb zelf ook prima bereik maar in me woonplaats minder en selfde verhaal als jij gehad dat ik gewoon 4 streepjes met 3g had maar niet kon surfen op web met safari en apps zoals msn en ebuddy tonen ook vertragingen in data ontvangst. Mijn tip is neem een andere mobiel of neem een andere provider. Ik heb self gekozen voor vodafone en ik heb nu geen last meer van de probleem ( ik heb weer de iphone 4 genomen). En ikheb altijd goed 3g bereik gehad met andere telefoons i.c.m. tmobile netwerk ,maar IPhone 4 en Tmobile gaat op plekken waar weinig of geen goede dekking is gewoon NIET samen.

Mvg,

😉
Reputatie 2
Dit is toch wel heel frappant aangezien er op het kaartje van netwerkdekking 3G BINNENSHUIS zou moeten zijn.
En het leukste is dat het dus een paar maanden geleden dus wel gewoon supersnel 3G was op deze locatie. Misschien was dat inderdaad nog met mijn iphone3G maar dat zou toch niet moeten uitmaken?
Reputatie 2
@KaPadesign
Wanneer je het idee hebt dat jouw gebrek aan 3G netwerk ligt aan de dekking van T-Mobile, adviseer ik je je klacht kenbaar maken via de dekkingskaart op onze website.

Je dient op het formulier 7 korte vragen te beantwoorden via een dropdownmenu. Verder ontvangen we graag 1 voorbeeld van een mislukt gesprek, sms'je of dataverbinding.

Naar aanleiding van het formulier nemen we binnen maximaal 4 dagen telefonisch contact met je op. Mogelijk heb je het formulier al een keer ingevuld. Indat geval verzoek ik je het formulier nogmaals in te vullen omdat we nu direct telefonisch contact met je opnemen om de mogelijkheden te bespreken en je verder te informeren.
Reputatie 2
T mobile is een goede netwerk alleen als je de iphone 4 hebt dan is de netwerk slecht aangezien de antenne probleem van de iphone 4. met mijn iphone 3gs heb ik met deselfde simkaart perfecte bereik gehad maar kort daarna inme iphone 4 gestopt en het was weer rampzalig.

ik adviseer je neem een HTC bij tmobile en je zult perfecte data verkeer hebben. of neem ander provider want vodafone en kpn werken met 2 uitzend masten en hebben dus sterkere dekking dus dan valt de schade met de iphone 4 antenn probleem wel reuze mee

mvg