Beantwoord

Geen 3GB internet mogelijk

• 22 januari 2017
  • 6 reacties
  • 1271 Bekeken

Goedendag,

Over 1.5 maand is het weer zo ver. Ik mag dan mijn abonnement verlengen bij T-mobile. Nu ben ik mij alvast een beetje aan het inlezen en tot mijn verbazing zie ik dat ik nij T-mobile geen 3 gig internet meer kan afsluiten. Ik vind dit persoonlijk erg vervelend, omdat ik aan 1 gig te weinig heb en aan 5 gig te veel. Ook vind ik de prijzen belachelijk hoog. Het sterke van T-mobile vond ik altijd dat jullie je wisten te onderscheiden van bijvoorbeeld een vodafone of KPN, maar met deze verandering gaan jullie dezelfde kant op. Is dit een tijdelijke actie, dat dit niet meer kan, of gaan jullie dit teleurstellende echt beleid echt volop doorvoeren?

Gegroet,

Een trouwe, maar verontruste klant
icon

Beste antwoord door Amy 23 januari 2017, 15:02

Hi Jorisss,

De abonnementen zijn inderdaad veranderd! Serviceweb heeft je al een stuk verder op weg geholpen maar ik kijk natuurlijk ook graag even mee. Ik heb zojuist naar je verbruik gekeken en ik zag dat je inderdaad maandelijks tussen de 2 GB en 3 GB verbruikt. Omdat wij zien dat onze klanten steeds meer behoefte hebben aan meer internet bieden wij grote (en zelfs Unlimited!) databundels aan. We hebben inderdaad een 2GB bundel bij Basis Sim en een 1GB, 5GB of nog grotere databundels met het Go prijsplan.

Gezien het bedrag dat je nu maandelijks betaald (zonder toestelkosten) ben je nog goedkoper uit per maand voor je bundels wanneer je gaat voor Go met 5GB en onbeperkt bellen in NL en 120 min in EU. Wellicht toch de overweging waard? Vind je het anders een goed idee als een van mijn collega's van de verkoopafdeling contact met je opneemt om de opties door te spreken? Dan doen ze graag! Ik hoop dat we dan het stukje 'verontruste klant' weg kunnen halen zodat er voortaan alleen nog 'trouwe klant' staat! 😉

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Jorisss,

Welkom op de forum van T-Mobile.
T-Mobile heeft verschillende abonnementen, zo kun je kiezen bij Go Unlimited voor: 1GB, 5GB, 10Gb en Unlimited. Maar er is ook een Basis Sim Only abonnement en daar kan je kiezen voor 1GB & 2GB. Eventueel kan je elke maand een GB-aanvuller kopen, dit kost je dan 7,50 per keer voor 1GB (bij Basis Sim Only). Dan zou ik toch kiezen voor Go Next met 5GB, is goedkoper. Maar mocht je nu niet meer dan 2GB hebben elke maand en soms erover heen gaat, dan is die andere weer goedkoper.

Het is best vervelend en zeker niet een tijdelijke actie van T-Mobile. Zelf gebruik ik soms net iets meer dan 2GB en soms ook helemaal niet. Daarom heb ik zelf ook voor een 5GB gekozen, dan weet ik dat ik altijd goed zit en geen zorgen hoef te maken. Uiteraard, daar heb jij niets aan, dat is mijn keuze :$

Misschien dat iemand anders nog een oplossing heeft voor je, dan lees ik het hier graag. Wie weet iemand van de klantenservice.
Reputatie 6
Badge +15
Hi Jorisss,

De abonnementen zijn inderdaad veranderd! Serviceweb heeft je al een stuk verder op weg geholpen maar ik kijk natuurlijk ook graag even mee. Ik heb zojuist naar je verbruik gekeken en ik zag dat je inderdaad maandelijks tussen de 2 GB en 3 GB verbruikt. Omdat wij zien dat onze klanten steeds meer behoefte hebben aan meer internet bieden wij grote (en zelfs Unlimited!) databundels aan. We hebben inderdaad een 2GB bundel bij Basis Sim en een 1GB, 5GB of nog grotere databundels met het Go prijsplan.

Gezien het bedrag dat je nu maandelijks betaald (zonder toestelkosten) ben je nog goedkoper uit per maand voor je bundels wanneer je gaat voor Go met 5GB en onbeperkt bellen in NL en 120 min in EU. Wellicht toch de overweging waard? Vind je het anders een goed idee als een van mijn collega's van de verkoopafdeling contact met je opneemt om de opties door te spreken? Dan doen ze graag! Ik hoop dat we dan het stukje 'verontruste klant' weg kunnen halen zodat er voortaan alleen nog 'trouwe klant' staat! 😉

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Dag Amy,

Hartstikke bedankt voor de reactie, maar ik wil mijn abonnement graag met een toestel, het liefst met de Iphone 7. Mijn maandlasten worden hierdoor een stuk hoger (logisch, mede door mijn toestel), maar ook door mijn abonnement. Als ik bij Tele-2 bijvoorbeeld een Iphone 7 128 gig koop, kan ik daar 100 belminuten bij krijgen en 4 gig internet voor 17 euro. Als ik dan 312 euro bijbetaal, kom ik uit op 33 euro per maand. Bij T-mobile betaal ik voor hetzelfde toestel 326 euro bij en ben ik verplicht om 5 gig met onbeperkte minuten te nemen (omdat 1 gig echt te weinig is). Dit kost mij 21 euro per maand en brengt mijn maandlasten op 41 euro per maand. Dit scheelt dus 8 euro per maand voor 24 maanden = 192 euro! Dit vind ik best een hoop geld en daarom ben ik ook verontrust, omdat ik graag bij T-mobile blijf.

Groetjes
Hi Jorisss,

Gebruik je T-Mobile Samen al? Met T-Mobile samen kun je een groep vormen met familie/vrienden die ook T-Mobile hebben, en dan gebruik maken van diverse voordelen w.o. €2,50 korting per maand (moet je wel zelf even selecteren); dan wordt het verschil alweer 60 euro lager.

Tele2 is natuurlijk wel iets goedkoper, maar T-Mobile biedt jou ook wel iets meer: nagenoeg volledige 4G-dekking (Tele2 is nog in ontwikkeling en heeft nog veel gaten), onbeperkt bellen (echt, het is zo'n vrijheid!) en een heel fijn forum!
Reputatie 6
Badge +15
Hi Jorisss,

Zo te zien ben je al goed aan het rekenen geslagen! 🙂

Je hebt nu inderdaad heel weinig toestelkosten, wanneer je gaat voor een iPhone 7 zullen deze inderdaad stijgen. Wel hebben de kosten van de bundels geen invloed op je toestelkosten, je kosten zullen dus vooral hoger worden door het toestel. Maar ik snap heel goed dat dit voor jou wel invloed heeft op welke bundels je wilt afnemen om de kosten voor jou in de hand te houden. Da Vinci zijn reactie over het netwerk is wellicht wel iets om even goed na te kijken. Je maakt bij ons gebruik van het 2G, 3G én 4G netwerk, bij Tele2 is dat sinds kort niet meer het geval. Dat is wellicht nog wel iets om even naar te kijken wanneer je over gaat stappen (wat ik overigens heel jammer zou vinden!). Vind je het trouwens nog een goed idee om even te bellen met een verkoopadviseur? Als je dat wilt hoor ik graag wanneer het goed uitkomt, dan plan ik een belafspraak voor je in! 🙂
Er is natuurlijk al voldoende geschreven en eigenlijk niets meer aan toe hoef te voegen. Maar toch wil ik aangeven dat Da Vinci wel gelijk heeft. Zelf ook veel goede ervaringen met T-Mobile, terwijl mijn partner al van verschillende providers is veranderd en nu toch maar heeft besloten om naar T-Mobile te gaan omdat ik daar super goede ervaringen mee heb.

Tele2 wil straks alles alleen nog maar op 4G aanbieden, wat mij niet echt slim lijkt. Daarom ook wat Amy zegt, bij T-Mobile blijf je 2G, 3G en 4G gebruiken op het beste netwerk van Nederland en de wereld. Heb misschien zelf al een magenta gekleurde hart, maar als ik je mag adviseren, zou ik toch kiezen voor T-Mobile met T-Mobile Samen, dat is weer een korting extra.

Welke keuze je ook maakt, succes!

Reageer