Beantwoord

Hoe kan je een Huawei internet stick E3372 gebruiken met Apple OSX 10.12 Sierra?

• 3 november 2016
  • 9 reacties
  • 2833 Bekeken

Mijn Huawei internet stick E3372 werkt niet onder Apple OSX 10.12 Sierra.
Ik heb al uitgebreid gezocht en de software voor OS 10.11 gedownload, maar de Internet Manager blijft maar aangeven dat het apparaat niet kan worden gevonden. De stick zelf wordt door mijn Mac wel gelezen.

Weet T-Mobile een oplossing?
icon

Beste antwoord door rlsikosek12 7 november 2016, 14:49

Hi Dongeluser,

Wat vervelend dat de Internet Stick niet werkt. Ik heb even voor je op internet gezocht en het blijkt dat onze vrienden uit Amerika er ook last van hebben. Ik ga je helpen zodat we er samen uit komen!

Het eerste wat je moet doen is System Integrity Protection uit zetten op je MacBook. Dit kan je doen door je MacBook op te starten en CMD + R ingedrukt te houden. Je komt nu in het Recovery Menu. Vanuit het Recovery Menu klik je boven op Hulpprogramma's en kies je voor Terminal. Typ in het terminal venster het volgende: csruitil disable en druk op enter. Je ziet een melding dat alles goed is gegaan. Nu kun je je MacBook opnieuw opstarten en is System Integrity Protection uitgezet (dit kun je na de installatie van de stick weer aanzetten met csrutil enable commando in de Terminal)

Het tweede wat je moet doen is de Huawei Mobile Connect Driver downloaden (versie 4.25.45.00)
Deze software moet je installeren. Na de installatie ga je naar Systeeminstellingen en dan naar Netwerk. Hier klik je onderin op het plusje (+) en voeg je HuaweiMOBILE toe (dus niet Huawei MOBILEmodem!). Configuratie moet zijn: Default, *99# als telefoonnummer en accountnaam en wachtwoord kun je leeg laten. Klik nu op verbind. Als alles goed is gegaan staat er nu verbonden en werkt de stick naar behoren! Als het goed is heb je de T-Mobile software niet nodig als er om wordt gevraagd.

Handleiding uitzetten System Intergrity Protection:
https://miapple.me/macos-sierra-disable-system-integrity-protection/

Handleiding software installatie Huawei Mobile Connect driver:
https://miapple.me/installing-huawei-e3372-macos-10-12-sierra/

(Helaas moet je ze eerst volgen op Twitter of Facebook om de handleidingen te zien, daarom heb ik ze hier even in het Nederlands voor je neergezet).

Wat vind je van de rest van het nieuwe macOS Sierra?
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Dongeluser,

Wat onhandig dat dit niet helemaal naar behoren werkt met de nieuwe MacOS. :(

Heb je toevallig ook al in de toestelhulp gekeken? Zou je deze stappen eens willen volgen? Ik ben benieuwd of het dan lukt en waar je anders op vastloopt.

Ik zie ook al dat je hier telefonisch contact over hebt gehad vanmorgen. Wil je ons laten weten of het gelukt is?
Hoi Amy,

Ik heb inderdaad geprobeerd om die stappen te volgen. Helaas blijft het probleem hetzelfde. Het is vrij vervelend, want ik maak normaal gesproken veel gebruik van de Internet Stick.

Hebben jullie enig idee wat de oplossing zou kunnen zijn?

Per ongeluk heb ik je reactie als 'antwoord' gemarkeerd, maar dat is dus niet het geval. ;)

Alvast bedankt,
Reputatie 3
Hi Dongeluser,

Wat vervelend dat de Internet Stick niet werkt. Ik heb even voor je op internet gezocht en het blijkt dat onze vrienden uit Amerika er ook last van hebben. Ik ga je helpen zodat we er samen uit komen!

Het eerste wat je moet doen is System Integrity Protection uit zetten op je MacBook. Dit kan je doen door je MacBook op te starten en CMD + R ingedrukt te houden. Je komt nu in het Recovery Menu. Vanuit het Recovery Menu klik je boven op Hulpprogramma's en kies je voor Terminal. Typ in het terminal venster het volgende: csruitil disable en druk op enter. Je ziet een melding dat alles goed is gegaan. Nu kun je je MacBook opnieuw opstarten en is System Integrity Protection uitgezet (dit kun je na de installatie van de stick weer aanzetten met csrutil enable commando in de Terminal)

Het tweede wat je moet doen is de Huawei Mobile Connect Driver downloaden (versie 4.25.45.00)
Deze software moet je installeren. Na de installatie ga je naar Systeeminstellingen en dan naar Netwerk. Hier klik je onderin op het plusje (+) en voeg je HuaweiMOBILE toe (dus niet Huawei MOBILEmodem!). Configuratie moet zijn: Default, *99# als telefoonnummer en accountnaam en wachtwoord kun je leeg laten. Klik nu op verbind. Als alles goed is gegaan staat er nu verbonden en werkt de stick naar behoren! Als het goed is heb je de T-Mobile software niet nodig als er om wordt gevraagd.

Handleiding uitzetten System Intergrity Protection:
https://miapple.me/macos-sierra-disable-system-integrity-protection/

Handleiding software installatie Huawei Mobile Connect driver:
https://miapple.me/installing-huawei-e3372-macos-10-12-sierra/

(Helaas moet je ze eerst volgen op Twitter of Facebook om de handleidingen te zien, daarom heb ik ze hier even in het Nederlands voor je neergezet).

Wat vind je van de rest van het nieuwe macOS Sierra?
Per ongeluk heb ik je reactie als 'antwoord' gemarkeerd, maar dat is dus niet het geval. ;)
Dit heb ik voor je aangepast. Het topic is nu weer onbeantwoord, dan kun je straks hopelijk het juiste antwoord kiezen. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hey Dongeluser,

Zou je de suggestie van Rlsikosek12 eens kunnen proberen? Hij heeft je nog een zeer uitgebreide reactie gegeven, hopelijk kom je hiermee verder! 🙂

Als het niet lukt, dan schakelen we de hulp in van onze expert op het gebied van dit soort vragen. Dus we horen graag of het nu opgelost is of niet!
Gelukt! Bedankt voor de hulp.

Enige opmerking: het is 'csrutil disable' ipv 'csruitil disable'
Reputatie 3
Fijn dat het gelukt is! Sorry, typfoutje!

Deze software moet je installeren.

Kleine toevoeging; in 10.13.5 liep ik tegen het probleem aan dat De default software op de stick niet geïnstalleerd kon worden. Ik heb de bovengenoemde driver geïnstalleerd, zoals beschreven.

Vervolgens heb ik Mobile Partner for Mac OS X 10.11 El Capitan geïnstalleerd (werkt ook op 10.13.5, krijg alleen een waarschuwing). Pas toen kon ik verder met het toevoegen van de netwerkverbinding.

Als alles eenmaal is ingesteld in de systeemvoorkeuren hoef je de GUI van Huawei zelf niet meer te gebruiken. Kan gewoon via de systeemvoorkeuren > netwerk > HUAWEIMobile verbinden.
Reputatie 6
Badge +11

Deze software moet je installeren.
Kleine toevoeging; in 10.13.5 liep ik tegen het probleem aan dat De default software op de stick niet geïnstalleerd kon worden. Ik heb de bovengenoemde driver geïnstalleerd, zoals beschreven.

Vervolgens heb ik Mobile Partner for Mac OS X 10.11 El Capitan geïnstalleerd (werkt ook op 10.13.5, krijg alleen een waarschuwing). Pas toen kon ik verder met het toevoegen van de netwerkverbinding.

Als alles eenmaal is ingesteld in de systeemvoorkeuren hoef je de GUI van Huawei zelf niet meer te gebruiken. Kan gewoon via de systeemvoorkeuren > netwerk > HUAWEIMobile verbinden.

Een andere optie zou zijn om de firmware in de E3372 te upgraden naar 22.x, want kennelijk gaat het hier om oudere firmware (21.x of ouder) en die gedraagt zich als het ware als een los modem in bridge-mode. Let wel dat je na firmware upgrade niet meer terug kan, dus de mogelijkheid tot eigen NAT/firewall implementatie is er dan niet meer. Met die nieuwere firmware is de stick OS onafhankelijk en is dan te configureren via een interne webinterface.

Reageer