Beantwoord

Hoe moet je Datavrije Muziek Streamen

• 12 januari 2017
  • 16 reacties
  • 3646 Bekeken

Ik heb een abbo met gratis muziek streamen, maar hoe werkt dit? Met wat kan ik dit doen? En wat zijn mijn inloggegevens? Etc.
icon

Beste antwoord door KoenM 12 januari 2017, 10:59

Hoi JEReurink,

Welkom op het forum!

Wanneer je gebruik wilt maken van datavrije muziek, dien je te beschikken over minimaal een 6Gb data abonnement en een abonnement op bv Deezer.

Alle partijen die meedoen met Datavrije Muziek en de werkwijze vind je op DEZE pagina.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 6
Hoi JEReurink,

Welkom op het forum!

Wanneer je gebruik wilt maken van datavrije muziek, dien je te beschikken over minimaal een 6Gb data abonnement en een abonnement op bv Deezer.

Alle partijen die meedoen met Datavrije Muziek en de werkwijze vind je op DEZE pagina.

Wanneer je nog andere vragen hebt, let us know!
Ik heb geen vraag maar een opmerking...
Wanneer ik muziek via Tidal luister gaat het regelmatig mis met het registreren van muziek als data vrij.
Zie onderstaande screenshots.

Ik hoop dat T-Mobile hier iets aan kan doen. Bij de telefonische klantenservice word er niet serieus geluisterd, en ik word daar simpelweg een beetje afgewimpeld. Als de hoorn er al niet op word gegooid...
Reputatie 7
Badge +20
Hi Danny,

Goed dat je dit aangeeft. Wij helpen je natuurlijk graag verder! Ik zie dat je gister mijn collega hebt gesproken en dat zij dit heeft doorgezet naar de technische afdeling. Zij zullen onderzoeken waar dit probleem aan ligt en contact met je opnemen zodra zij meer weten. Excuses voor het ongemak!
Hallo,

Ik heb mijn data verhoogd naar 6GB. Ik heb Deezer gedownload (tijdelijk gratis) Als ik de CODE invoer die ik via tmobile krijg, om deezer te activeren, krijg ik een foutmelding en dat ik het later opnieuw moet proberen.

Wat gaat er fout? Ik wil na de proefperiode Deezer wel blijven gebruiken.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Dezoes,

Leuk om je hier op het forum te zien. Van harte welkom!

Hmm vreemd. Activeren van Deezer zou in één keer goed moeten gaan. Om dit zo snel voor je op te lossen heb ik de benodigde systemen tevoorschijn gehaald. Ik zie dat de Deezer bundel nog niet actief was bij jou. Ik heb deze gelijk voor je geactiveerd met de eerste 2 maanden 50% korting! Het gaat hier om de flexibele variant, deze kan je dus na de eerste maand maandelijks opzeggen.

Mocht je via de link eerder in dit bericht Deezer niet geactiveerd krijgen, dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in dit topic.

Ik ben benieuwd naar je reactie Dezoes. 🙂
Hallo Issam,
Bedankt voor je (re)actie. Het lijkt nu goed. Ik zie nu ook de T Mobile logo in Deezer.
Ik hoef nu geen code meer in te voeren toch?
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Dezoes,

Ah goed nieuws. Bedankt voor je berichtje.

Als je een T-Mobile logo ziet dan is je account inderdaad gekoppeld en hoef je verder niets meer te doen. Aangezien je nu ook de bundel actief hebt staan, kan je na de 15 dagen gratis versie gewoon door blijven streamen. ;)

Heel veel luisterplezier Dezoes!
Hoi!
Ik heb een stel bij en samen abonnement met 6gb data. Het lujt me echter niet de daarbij behorende datavroje muziek te activeren. Na invoeren nr krijg ik een melding dat dot niet in mijn abonnement zit. Hoe kan ik dit oplossen? Ben overigens net vandaag overgegaan naar t mobile. Misschien wil ik te snel 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hi Carola,

Je zat zelf al aan het goede antwoord te denken! 😉

Het was inderdaad een:

Als je nu naar je My T-Mobile gaat, dan zie je dat je Datavrije Muziek hebt bij jouw abonnement! Houd er goed rekening mee dat je wel diensten gebruikt die aangesloten zijn bij Datavrije Muziek. We hebben ook een hele lijst met muziekdiensten met wie we in overleg zijn en waar jij ook jouw suggestie achter kunt laten. Je vindt dit allemaal in dit topic.

Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan weten!
Op windows phone zijn van een groot aantal "muziekaanbieders" geen apps beschikbaar! Kan ik dan via de webpagina of via een onofficiele app (die ook gebruik maakt van de webpagina) gebruik maken van datavrije muziek?!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Popmart.

Je kan gewoon via de webpagina gebruik maken van de muziekdienst. Er wordt geen enkel onderscheid gemaakt tussen een app of website. In onze FAQ vind je nog meer informatie over Datavrije muziek. Ik wens je veel muziekplezier! 🙂
@Hajar Thnx voor je reply!! Dan kan ik lekker gaan luisteren!! 👍😉
Ik heb hetzelfde probleem als Danny Versluis: een Stel Samen Stel Bij abonnement met datavrije muziek en een Tidal abonnement. Ook bij mij gaat een groot deel van de verbruikte MB's door Tidal van de gewone bundel af ipv dat het als datavrije muziek gezien wordt.
Ik heb hier contact over gehad met de helpdesk. Via Messenger werd ik vriendelijk te woord gestaan, maar de desbetreffende dame kwam er niet uit. Ik heb haar van cijfers voorzien met betrekking tot het verbruik. Ze heeft het doorgezet (inclusief de cijfers) naar de technische afdeling. Na twee dagen werd ik gebeld door een meneer van de afdeling. Ik kreeg het gevoel geheel niet serieus genomen te worden. Hij leek niet te luisteren naar wat ik aangaf en begon aan zijn eigen riedel. Liet mij niet uitpraten, waardoor ik alleen maar kon zeggen wat ik wilde door door hem heen te gaan praten. Ondanks dat ik met exacte cijfers al een tijd e.e.a. bijgehouden heb. De opmerking van hem was: "ik zie dat u uw bundel helemaal niet opgebruikt, dus wat is het probleem?" Ik heb aangegeven dat als ik op plekken ben waar minder wifi is het wel zou kunnen dat de bundel op gaat. Daarnaast betaal ik voor een abonnement met datavrije muziek en krijg ik dat niet". Waarop Steve antwoordde: "u betaalt hier helemaal niet voor maar krijgt dit erbij". Hierop heb ik hem voorgehouden dat ..."als ik een smart TV koop en het smartgedeelte doet het niet de fabrikant ook niet kan zeggen dat het er gratis bij zit, en dat het product dus niet voldoet". Hij gaf aan dat ik mijn telefoon maar naar de fabrieksinstellingen terug moest zetten. Waarop ik aangaf dat ik daar weinig zin in had, omdat het waarschijnlijk het probleem niet oplost en ik een halve dag bezig ben om alles weer terug te zetten. Hierop gaf hij aan dat ik het kennelijk toch beter wist. Uiteindelijk aangegeven dat ik hem terug zou zetten naar de fabrieksinstellingen en er later weer contact over op zou nemen. Inmiddels heb ik de telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Maar het heeft niets geholpen. Als voorbeeld van een dag Tidal na het terugzetten naar de fabrieksinstellingen:
Datum: 7 april
Start: 4288 MB bundel en 890 datavrije muziek verbuik
13.30 Na 40 minuten Tidal: 4208 bundel en 1034 datavrije muziek gebruikt(wifi uitgeschakeld)
14.30 Wifi ingeschakeld: 376 MB (45 min) wifigebruik, niets van bundel af
17.00 Na 35 minuten muziek Tidal 3959 bundel en 1200 datavrije muziek gebruikt
Dit alles volgens de t-mobile app.
Datateller van de telefoon geeft aan verbruik Tidal mobiel: 626 MB, gebruik overige MB's: 12 MB

Kortom: hier klopt iets serieus niet.

Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden en dat het probleem serieus genomen wordt ipv de standaardoplossing terug naar de fabrieksinstellingen.

Groeten
Peter
Reputatie 4
Hoi Peter,

Goed dat je dit aangeeft!

Wij gaan ermee aan de slag. Ik heb het doorgegeven aan de persoon die hier meer van afweet en we gaan onderzoeken wat er precies aan de hand is. Je hebt natuurlijk een fantastisch abonnement in combinatie met Datavrije muziek, dus daar moet je ook gebruik van kunnen maken.

Het resultaat krijg je volgende week van ons. Zodra ik meer weet zal ik dat meteen aan je doorgeven.

Voor nu wens ik je een fijn Paasweekend toe! 😃
Ik heb het idee dat de data van radioguide.fm van mijn databundel afgaat en niet van mijn datavrije-muziek, kan dit kloppen?
Ik heb vandaag al bijna 1Gb van mijn 6 GB verbruikt terwijl ik nauwelijks internet gebruikt heb, heb alleen een groot deel van de dag gebruik gemaakt van de website van radioguide.fm.
Hoi Beerebeest.

Vervelend als het niet werkt zoals de bedoeling is. Ik heb dit probleem voor je doorgeschoven naar de T-Mobile medewerker die zich bezighoudt met datavrije muziek, hij heeft aangegeven dat hij dit probleem zal laten onderzoeken.

Het is mogelijk dat radioguide.fm iets heeft aangepast, waardoor er nu problemen ontstaan met het daadwerkelijk datavrij streamen, dat is bij o.a. Tidal zo geweest. (Of dit ook voor radioguide.fm geldt, zal nog uitgezocht moeten worden.)

Hopelijk volgt er snel positief nieuws, zodat je weer met plezier naar radioguide.fm kunt luisteren. Tot dan raad ik je voorlopig even een andere radio aan. 😉 In ieder geval bedankt voor de melding, ze gaan er naar kijken. 🙂

Reageer