Vraag

[Info] Omzetting Flex- en Relax-prijsplannen

Reputatie 7
Badge +15
  • Oud-Moderator
  • 10053 reacties
In de aankomende weken informeren we klanten die gebruik maken van Flex en Relax’10, Relax’11 en Relax Online over de uitfasering van deze prijsplannen. We begrijpen natuurlijk dat dit vragen oproept. In dit topic geven we hier uitleg over.

Wat gaat er gebeuren?
Flex- en Relax gebruikers ontvangen via e-mail of via een brief een superscherp aanbod voor 24 maanden. In de meeste gevallen ga je maandelijks minder betalen en krijg je er maandelijks meer voor terug. We zetten Flex- en Relax gebruikers over naar het Stel Samen & Stel Bij-prijsplan. Zij mogen gebruik maken van onbeperkt bellen en sms'en in Nederland voor een laag tarief. Ook kun je met dit prijsplan de bundels maandelijks aanpassen naar jouw eigen wensen.

Wanneer word ik omgezet?
31 dagen na de ontvangst van de mailing zetten we het prijsplan om. Hier hoef je zelf niets voor te doen. Twee weken na het versturen van de mailing ontvang je een herinnerings-sms waarin we de exacte omzettingsdatum doorgeven. Ook ontvang je een sms op de dag dat het abonnement is omgezet. We passen het abonnement aan, maar vernieuwen het niet. Je blijft dus contract vrij.

Waarom stopt T-Mobile met deze prijsplannen?
Wij gaan het aanbod van onze abonnementen vereenvoudigen. Hierdoor gaan we afscheid nemen van een aantal verouderde prijsplannen. Onze Flex en Relax’10, Relax’11 en Relax Online abonnementen zijn namelijk verbonden aan verouderde systemen. Dit kan er toe leiden dat wij de klanten in de toekomst niet meer de service kunnen bieden die ze van ons mag verwachten. Ook is er veel veranderd sinds de start van deze abonnementen en zijn de wensen van onze klanten nu anders. Daarom zetten we deze abonnementen over naar ons nieuwste prijsplan: Stel Samen & Stel Bij. Hiermee is de klant niet alleen van het oude systeem af, maar kan hij ook gebruik maken van alle voordelen die Stel Samen & Stel Bij te bieden heeft.

Wat zijn mijn voordelen?
• Superscherp geprijsd (korting) voor 24 maanden
• Onbeperkt bellen in Nederland
• Onbeperkt SMS’en in de hele EU
• Tot 120 minuten bellen en gratis gebeld worden binnen de EU
• Toegang tot ons snelle en stabiele 4G-netwerk
• Je kunt jouw bel- en internetbundel omhoog en omlaag bijstellen, of uitzetten

Wat gebeurt er met mijn beltegoed?
Met het Flex en Relax- abonnement kan de klant bellen en sms'en vanuit het beltegoed. Zodra het abonnement om wordt gezet bestaat het beltegoed niet meer. Het opgespaarde beltegoed wordt omgezet naar onbeperkt bellen en sms' en in Nederland voor een laag tarief.

Ik ben het er niet mee eens, wat nu? Mag T-Mobile dit wel doen?
Wanneer je het niet eens bent met de omzetting vinden we dat natuurlijk erg jammer. Wanneer je bezwaar wilt maken tegen de omzetting naar Stel Samen & Stel bij heb je het recht om het abonnement op te zeggen. De Flex- en Relax abonnementen komen te vervallen en je bent niet verplicht om gebruik te maken van de aanbieding.

We begrijpen dat er vraagtekens zijn of deze uitfasering wettelijk gezien wel mag. Abonnementen mogen uitgefaseerd worden als er aan 2 voorwaarden wordt voldaan:
1. Klanten die door de uitfasering geraakt worden, mogen hun abonnement opzeggen.
2. Klanten die door de uitfasering geraakt worden, moeten ten minste 1 maand van tevoren geïnformeerd worden.

Aangezien we aan allebei de voorwaarden voldoen is het dus toegestaan om deze abonnementen uit te faseren, ook al snappen we dat je het jammer vindt dat jouw Flex/Relax abonnement nu komt te vervallen.

Is het niet misleidend dat T-Mobile adverteerde met beltegoed dat nooit zou vervallen?
Er is hier geen sprake van misleiding, omdat jouw Flex/Relax abonnement in het verleden in het aanbod zat, maar op dit moment bieden wij dit prijsplan niet meer aan. De contractsperiode van het contract is ondertussen al verlopen en gedurende (en zelfs na) de contractsperiode is jouw beltegoed houdbaar geweest.

Op een gegeven moment mogen we producten uit ons assortiment nemen, zoals nu ook met de Flex/Relax abonnementen gebeurt. We snappen dat dit je hier in eerste instantie niet blij mee bent, daarom doen we je ook een ongekend goed aanbod, inclusief onbeperkt sms'en en bellen.

Ik betaal dan de komende 2 jaar misschien een voordelig tarief, maar hoe zit het daarna met de prijs van mijn Stel Samen & Stel Bij abonnement?
Gedurende de komende 2 jaar maak je inderdaad gebruik van een heel scherp aanbod, inclusief mooie kortingen. Deze kortingen komen na 2 jaar (en bij het wijzigen van je bundels) te vervallen, maar je mag dan wel weer verlengen. Bij verlengingen kun je weer aanspraak maken op nieuwe kortingen, zodat je tegen die tijd ook weer een goed abonnement af kunt sluiten.

This topic has been closed for comments