Beantwoord

Internet basissnelheid bij Basis Sim

• 8 augustus 2017
  • 13 reacties
  • 1898 Bekeken

Ik heb momenteel een stel samen en stel bij abonnement welke in oktober afloopt. Nu wil ik deze gaan verlengen. Ik kom nu uit bij een basis sim only abonnement. Echter heb ik op dit moment geen internet in mijn bundel, maar kan wel whatsappen e.d. middels internet met basissnelheid wat mij geen extra geld kost. Nu is mijn vraag of dit ook geldt bij een basis sim only abonnement of dien ik nu toch een databundel aan te schaffen?
icon

Beste antwoord door HarryMe 9 augustus 2017, 05:40

Goedemorgen lynngijs, welkom hier.

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only

Hier heb ik in het kort de verschillen gevonden tussen Go Sim Only en Basis Sim.

Altijd online (met 64 kb/s) als je door je bundel heen bent krijg je bij Go Sim Only (net als andere voordelen).

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Goedemorgen lynngijs, welkom hier.

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only

Hier heb ik in het kort de verschillen gevonden tussen Go Sim Only en Basis Sim.

Altijd online (met 64 kb/s) als je door je bundel heen bent krijg je bij Go Sim Only (net als andere voordelen).

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.
Mijn vraag is eveneens : kun je kiezen voor helemaal geen internetbundel bij basis sim only? Zo ja, krijg je dan toch internet? Zoja, met welke snelheid ? En heb je dan ook internet in de EU?
Ik kan deze informatie niet halen uit de pagina van de link. met andere woorden: ik vind het erg onduidelijk.
Pas als ik doorklik naar " afsluiten" kan ik zien dat er ook een internetbundel van 0 MB wordt aangeboden. Eronder staat dat de bundels in NL en de EU gebruikt kunnen worden. Maar of je ook internet met basissnelheid krijgt als je kiest voor "GEEN" , is niet duidelijk.

PS ik ben trouwens meerdere topics tegengekomen, waarin werd gevraagd naar de EU in geval van basissnelheid. in de EU had je dan geen internet. Maar of je dan ( zoals bij prepaid) internet per MB kan nemen, weet ik niet.

PS lynngijs: je kunt ook prepaid nemen! Dan hoef je alleen per MB te betalen. Dat kost maar €0,05 cent. En je hebt het bijna nooit nodig.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Matti,

Bij een Basis Sim Only dien je minimaal een belbundel van 150 min af te nemen. Je kan dus een abonnement afsluiten zonder databundel. Je kan dan geen gebruik maken van internet, daarvoor moet je echt een databundel aanschaffen. Dat betekent dus dat je zonder databundel ook in de EU geen gebruik kan maken van internet. Deze pagina is een tarievenoverzicht van het Basis sim abonnement en daar kun je meer informatie vinden.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 🙂
In het tarievenoverzicht zie ik een prijsverschil van de 500MB internetbundel. Zie schermafbeeldingen. Hoe kan dit? Heeft dit te maken met het verschil tussen een verlenging en een nieuw abonnement? Het verschil is erg groot. Namelijk resp. €9 en €4. Als dit klopt moet je dus eigenlijk nooit voor een verlenging kiezen.

En zit er bij geen enkel Basis Sim abonnement een " verbinding op basissnelheid" als het maandverbruik overschreden wordt?

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Matti,

De prijzen in de tarievenlijst zijn, natuurlijk, zonder kortingen. Deze wisselen regelmatig, dus dat zou nog wat tarievenlijsten opleveren! De prijzen op de tarievenlijst zijn de standaard kosten van de bundels van Basis Sim. In de Shop zie je de prijs van de bundel mét korting, dus het is logisch dat deze verschilt van de tarievenlijst!

De enige Sim Only-variant waar je een lagere snelheid krijgt na het verbruik van de bundel is Go Sim Only. Bij Basis Sim is er geen variant waar je die basissnelheid krijgt.

Hopelijk is het zo duidelijk, anders lezen we het graag!
Voor mij is het niet vanzelfsprekend, dat de prijzen in de Shop mèt korting zijn. Er staat niet bij dat die prijzen " kortingsprijzen " zijn.
Even wat verder doorscrollen dan..

Hoi lynngijs.

Laat ik ook nog even behulpzaam zijn hier. ;)

Je kunt (hopelijk) nog uitwijken naar miky.nl. Zij schijnen namelijk wèl onbeperkt traag internet aan te bieden bij een Basis Sim abonnement! 😃
Reputatie 3
Badge +4
Inderdaad, goede optie Kaassausje, had m zelf niet gezien!
Zeg het voort :D

Neem mee in de berekening:
T-Mobile Basis Sim Only met T-Mobile Samen € 2,50 extra korting per maand
T-Mobile Go Sim Only met T-Mobile Samen tot € 5,-
extra korting per maand

Voor slechts een of twee euro meer kun je vaak voor Go kiezen.
Dankjewel Kaassausje voor de tip!
Graag gedaan lynngijs. :)
Afhankelijk van welke opties je wilt/wat je nodig hebt, is zo'n deal nog wel een mooie om te overwegen.
Zeker weten Kaassausje...ik kom nu uit op een maandbedrag bij Miky van 4.50 (7.00 euro - 2.50 T-Mobile samen korting) voor 200 belminuten, 50 sms en 100mb (en als deze verbruikt zijn, 64kbps). Ben helemaal blij dankzij jouw goede tip!
Da's geen gekke prijs, mooi dat de tip heeft kunnen bijdragen. 😃

Reageer