Beantwoord

Internet Europa activeren

Ik had vorig jaar het internet euroopa abonnement afgesloten. Daarbij kreeg ik als ik het me niet vergis 1500 mb en daarna dataverlaging.
De 1500 weet ik niet zeker. De dataverlaging weet ik 100% zeker dat dat in de bundel zat. Nu heb ik een contractverlenging gedaan en kijk in my tmobile om het weer aan te zetten en dan lees ik niks over de onbeperkdheid en dataverlaging maar er staat dat het abonnement stopt na 1000 mb.
Ik neem aan dat dit niet voor mij geld aangezien ik daar niet voor getekend heb.
icon

Beste antwoord door Thalina 13 mei 2016, 10:32

Hoi Ragbambi,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum!

Goed dat je dit even navraagt, want ik begrijp dat je hier duidelijkheid over wilt. Onze Internet Europa bundel is sinds vorig jaar december veranderd. Je kon eerst inderdaad 500MB internetten en als je dit verbruikt had kon je verder internetten met een basissnelheid (64kb/sec.). Deze bundel is vervangen door onze Altijd Internet EU bundel. Daarbij krijg je voor €14,99 een bundel van 1GB. Dat is dezelfde prijs als de 500MB-bundel, dus je kunt voor dezelfde prijs langer snel internetten in de EU. Als deze bundel op is, stopt het internet automatisch. Als je verder wilt internetten kun je een eenmalige MB-aanvuller Zone 1 aanschaffen voor de rest van de kalendermaand. Op deze pagina vind je meer informatie.

Deze oude Internet Europa bundel kunnen alleen nog klanten gebruiken die deze op dit moment nog in hun abonnement hebben zitten. In het systeem zie ik dat jij momenteel geen Internet Europa bundel hebt, dus je kunt hier geen gebruik meer van maken. Je kan er natuurlijk wel voor kiezen om Altijd EU Internet te activeren. Of als je een kortere periode in het buitenland bent kun je ook kiezen voor een Travel & Surf pas.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ragbambi,

Leuk dat je weer eens langskomt op het forum!

Goed dat je dit even navraagt, want ik begrijp dat je hier duidelijkheid over wilt. Onze Internet Europa bundel is sinds vorig jaar december veranderd. Je kon eerst inderdaad 500MB internetten en als je dit verbruikt had kon je verder internetten met een basissnelheid (64kb/sec.). Deze bundel is vervangen door onze Altijd Internet EU bundel. Daarbij krijg je voor €14,99 een bundel van 1GB. Dat is dezelfde prijs als de 500MB-bundel, dus je kunt voor dezelfde prijs langer snel internetten in de EU. Als deze bundel op is, stopt het internet automatisch. Als je verder wilt internetten kun je een eenmalige MB-aanvuller Zone 1 aanschaffen voor de rest van de kalendermaand. Op deze pagina vind je meer informatie.

Deze oude Internet Europa bundel kunnen alleen nog klanten gebruiken die deze op dit moment nog in hun abonnement hebben zitten. In het systeem zie ik dat jij momenteel geen Internet Europa bundel hebt, dus je kunt hier geen gebruik meer van maken. Je kan er natuurlijk wel voor kiezen om Altijd EU Internet te activeren. Of als je een kortere periode in het buitenland bent kun je ook kiezen voor een Travel & Surf pas.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Als je nog aanvullende vragen hebt, stel ze gerust!
Kijk dat vind ik dus niet eerlijk!
Ik kan helemaal niet meer internetten.
Ik had ook wel de europa bundel erbij genomen bij de verlenging alleen niet geactiveerd nog.
Die europa bundel is de reden dat ik een abonnement heb bij t mobile.
Ik ga een paar maanden per jaar op reis in europa. Mijn hond heeft een gps tracker dat ik kan zien waar ze is als ze weer eens op pad ga. Het is dan heel belangrijk dat ik ten alle tijden internet heb.
Bij het verlengen van mijn abonnement is mij niet gezegd dat dit pakket zou veranderen anders had ik wel voor een andere provider gekozen.
Ik heb t abonnement afgesloten met andere voorwaarden.
Kan hier nog iets aan gedaan worden?
ik vind dit weer eens een grove fout van t-mobile
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ragbambi,

Ik vind het natuurlijk jammer om te horen dat je dit niet eerlijk zou vinden. Ik begrijp dat als je een paar maanden per jaar op reis bent in Europa het fijn is als je dan ook kunt internetten. Ik ben even in het systeem gedoken om alles goed op een rijtje te zetten. Op 10/12/2015 heb je je abonnement verlengd met de voordeelbundel Internet Europa (500MB, nadat deze MB's op zijn kun je blijven internetten tegen een lagere snelheid). Je maakte dus nog net gebruik van de oude bundel. Deze bundel zit gekoppeld aan het abonnement en kun je tussentijds niet uitzetten.

Twee dagen later, op 12/12/2015, heb je contact met ons opgenomen via het forum hierover. Er bleek verwarring te zijn ontstaan over het tussentijds uitzetten van de bundel. Dat kon niet, daarom heeft mijn collega Hajar toen de bundel uit coulance stopgezet. Vanaf toen heb je dus geen bundel gehad waarmee je in Europa kon internetten tot en met vandaag.

Nu begrijp ik dat je alsnog graag internet in Europa wilt hebben. Zoals al eerder aangegeven is de Internet Europa bundel gekoppeld aan je abonnement en kan dus niet tussentijds uitgezet worden. Momenteel heb je geen speciale bundel voor internetten in Europa, die kan ik uit coulance wel weer toevoegen. Dan zitten we alleen wel weer met hetzelfde probleem als eerst, dat deze bundel vast zit aan je abonnement en dat wilde je niet.

Ik heb misschien nog wel een andere oplossing: vanaf 4 april kun je met jouw Stel Samen & Stel Bij abonnement data mee op reis te nemen in de EU. Je hebt een internetbundel met 6GB, daarvan kun je nu per maand 250MB in de EU gebruiken. In dit topic vind je meer informatie. Dit zit nu standaard bij je abonnement en hier betaal je verder niets extra's voor. Heb je denk je voldoende aan 250MB in de EU voor de keren dat je in het buitenland bent? Dan kun je gewoon hiervan gebruik gaan maken. Mocht dit niet voldoende zijn, dan kun je nog een Travel & Surf pas kopen. In verhouding is deze oplossing denk ik goedkoper dan dat je kiest voor een vaste internetbundel voor in Europa.

Ik hoor graag van je of dit laatste een goede oplossing voor jouw situatie is!
Ja dat is geen geboden optie maar dat was al standaard.
In augustus wil ik mijn internet europa weer aanzetten tot december maar dan wel met de afgesproken onbeperktheid.
Die bundel daar heb ik het over gehad en daar zijn al zo vaak fouten mee gemaakt.
Eerst werd mij namelijk beloofd let wel plechtig beloofd dat ik mijn abonnement aan en uit kon zetten. Jouw collega is dus niet coulant geweest maar heeft nog een beetje weten te redden wat er te redden viel. Anders had ik het abonnement helemaal stop gezet. Maar omdat jullie de enige zijn die dit onbeperkt europa aanboden ben ik er toch mee door gegaan. Er werd mij gezegd dat ik wel hetzelfde pakket behou maar dat de bundel nu in de wacht stond om weer aan te zetten.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Ragbambi,

Zoals onze collega Thalina aangaf is ze bereid om een uitzondering te maken en de oude Internet Europa bundel voor je te activeren. Als je ons in augustus een seintje geeft dat de bundel geactiveerd mag worden dan maken wij dit voor je in orde. Jouw contract loopt tot december 2016, dus na de einddatum van je contract is de Internet Europa bundel maandelijks opzegbaar.

Is dit voor jou de oplossing? Laat ons weten als je nog aanvullende vragen of onduidelijkheden hebt!
O dat zou geweldig zijn! Ik ben hier heel erg blij mee. Ik schrijf dit nu vanaf een mcdonald in frankrijk en heb slecht weer omdat ik het weer niet kan bekijken. Zou je het per direct aan kunnen zetten?
Hartelijk bedankt.
P.s het gaat hier dan wel om de onbeperkt bundel hè?
Reputatie 6
Badge +16
Hi ragbambi,

Ik ben blij dat je dit een passende oplossing vindt.

Ik heb de Internet Europa bundel gelijk voor je geactiveerd. Het gaat hier om de 500MB versie waarbij je na het verbruiken kan blijven internetten tegen een lagere snelheid. De bundel is nu wel gekoppeld aan je contract en kan pas gedeactiveerd worden aan het eind van je contractperiode.

Nog heel veel plezier in Frankrijk, eetsmakelijk bij de Mcdonalds en hopelijk gaat het zonnetje snel weer schijnen. 😉
Hartelijk bedankt. You just made my summer!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ragbambi,

Fijn om te horen dat je blij bent met deze oplossing! Ik heb je complimenten doorgegeven aan Issam! 🙂 Ook namens mij fijne vakantie verder!

Reageer