Beantwoord

Internet in de EU

• 28 februari 2017
  • 3 reacties
  • 408 Bekeken

Hallo T-Mobile,

Ik werk in het buitenland en heb mijn abonnement nu bij jullie lopen
Iedere maand zet ik mijn bundel voor de EU aan en heb zo 6 GB om te verbruiken,
maar ik vind dit naast mijn vaste kosten van 42,25 en nog eens 60,- voor die 6 GB best wel duur .
De laatste paar maanden heb ik rekeningen van 126,-

Is er geen mogelijkheid dat ik mijn abonnement goedkoper kan krijgen , net zoals ze bij vodafone een RED abonnement hebben waar je een bundel hebt die voor de gehele EU geldt?
icon

Beste antwoord door Anonymous 1 maart 2017, 08:28

Hoi VitaraZukah,

Welkom op de forum van T-Mobile.

Er zijn zeker wel andere abonnementen die je zou kunnen nemen, kijk bv eens naar Go Unlimited. Dat is een abonnement waar je mee unlimited kunt bellen en internetten in Nederland en de EU. Veel meer informatie over dit abonnement kan je vinden op deze topic.

Weet niet hoe lang je huidige abonnement nog loopt of al loopt? Je kon tot gisteren nog overstappen van je oude abonnement naar deze nieuwe. Misschien dat iemand van T-Mobile klantenservice je nog kan helpen, mocht je eventueel de overstap nog willen doen. Zeg niet dat het kan, maar misschien kunnen ze er naar kijken.

Mocht je huidige contract nu bijna aflopen (binnen 4 maanden voor eind contract), dan kan je deze natuurlijk laten vernieuwen/verlengen zodra je huidige contract afloopt. Bekijk even wat het beste is. Heb je nog vragen, stel ze gerust.

Fijne dag!
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi VitaraZukah,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Er zijn zeker wel andere abonnementen die je zou kunnen nemen, kijk bv eens naar Go Unlimited. Dat is een abonnement waar je mee unlimited kunt bellen en internetten in Nederland en de EU. Veel meer informatie over dit abonnement kan je vinden op deze topic.

Weet niet hoe lang je huidige abonnement nog loopt of al loopt? Je kon tot gisteren nog overstappen van je oude abonnement naar deze nieuwe. Misschien dat iemand van T-Mobile klantenservice je nog kan helpen, mocht je eventueel de overstap nog willen doen. Zeg niet dat het kan, maar misschien kunnen ze er naar kijken.

Mocht je huidige contract nu bijna aflopen (binnen 4 maanden voor eind contract), dan kan je deze natuurlijk laten vernieuwen/verlengen zodra je huidige contract afloopt. Bekijk even wat het beste is. Heb je nog vragen, stel ze gerust.

Fijne dag!
Reputatie 3
Badge +2
Hoewel het afhangt van het dataverbruik (verhouding NL/buitenland) vraag ik me af of een Go abonnement in deze situatie wel een oplossing is. Met het oog op de voorwaarden die gelden voor de Go abonnementen.

In aanvulling op de Algemene Voorwaarden wordt in ieder geval, doch niet uitsluitend, verstaan onder “Oneigenlijk gebruik” danwel “misbruik”

Gebruik dat voortkomt uit de omstandigheid dat de Klant geen woon- of verblijfplaats in Nederland heeft en/of geen stabiele link heeft met Nederland (dit kan zich bijvoorbeeld uiten in het feit dat over een periode van minimaal 4 maanden de aanwezigheid en/of het gebruik van (data) diensten in het buitenland groter is dan in Nederland, de SIM kaart langere periodes inactief is en/of enkel wordt gebruikt om te roamen of enkel wordt gebruikt voor telefoongesprekken in of vanuit de EU of USA

Gezien dat je aangeeft dat je in het buitenland werkt en daar kennelijk best wel wat data verbruikt kan ik me voorstellen dat dit meer is dan wat er in Nederland verbruikt wordt. Dit zou dan dus als oneigenlijk gebruik/misbruik aangemerkt kunnen worden.
Overigens sluit deze voorwaarde van T-Mobile aan bij het systeem dat voor roaming in de EU per 15 juni 2017 gaat gelden : Factsheet. Voor andere abonnementen/providers zul je waarschijnlijk dus ook tegen deze regels aan gaan lopen. Is een lokale sim (werkland) geen optie ?
Overigens geldt 'Roaming like at home' dus per 15 juni iets om rekening mee te houden voor je nu verlenging/overstap naar Go zou gaan regelen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey VitaraZukah,

Zo te zien ben je al goed op weg geholpen door Serviceweb over het nieuwe aanbod T-Mobile Go Unlimited! Ik denk dat dit inderdaad best een goede optie voor je kan zijn! Dit zouden we dan ook voor jou kunnen verwerken, als je zou willen.

Eric zet er overigens wel terecht al vraagtekens bij, want het is niet bedoeld als vervanging voor een buitenlands abonnement. Je geeft aan dat je jouw bundel bijstelt om de data in de EU te kunnen gebruiken, betekent dit dat je niet altijd in het buitenland werkt? Zou je misschien een indicatie kunnen geven van het aantal dagen die je in het buitenland verblijft en waar je dan zit? Je kunt anders ook denken aan Altijd EU Internet bij jouw huidige abonnement te nemen als aanvullende bundel. Je betaalt dan maandelijks €14,99, maar krijgt dan wel 1 GB aan data in de EU. Deze bundel is overigens niet maandelijks te wijzigen, maar loopt tot einde contract.

Lees alles even op je gemak door en als je dan nog vragen hebt, laat het dan weten! 🙂

Reageer