Vraag

Internet manager geeft aan verbonden (roaming)

• 2 december 2013
  • 17 reacties
  • 2900 Bekeken

Goedendag....
Mijn internet stick geeft aan....T-mobile en dan Verbonden (roaming).
Ook als ik in Nederland ben???

17 reacties

Ik heb precies hetzelfde. 4G internet stick op mac os x, voordat ik verbind krijg ik altijd een waarschuwing dat ik met een roaming netwerk verbinding maak. Terwijl het op my t-mobile gewoon van m'n mb's af gaat, en er geen extra kosten bij komen. Kan dit worden opgelost? Ik vind het verwarrend, want ik wil wel weten wanneer ik écht via roaming inlog.
Hoi Bloopster en 020Vincent, 

Allebei welkom op het T-Mobile forum :D

Ervaren jullie deze probleem altijd met verbinding maken of krijg je ook nog wel eens iets anders te zien?
Wat zou voor jullie een goede oplossing zijn in deze kwestie?

Groetjes Tribaltim
wat ik had begerepen komt het door die nieuwe 097 nummers.
Die schijnen gekoppeld te zijn aan het Orange netwerk ??(wat jullie hebben overgenomen)
En daardoor denkt dat stickje dat we aan het roamen zijn.
Oplossing zou zijn dat die melding er niet meer is...nu moet ik elke keer op akkoord klikken voor ik verbinding kan maken.
Erg is het niet maar wel uiterst vervelend
Reputatie 6
Badge +16
@bloopster & @020vincent

Het probleem met betrekking tot de roaming melding is inmiddels bekend bij ons. Onze collega's zijn druk bezig om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen! Onze excuses voor het ongemak.
Reputatie 6
Badge +16
@iedereen

Ik heb zojuist bericht gekregen van de afdeling die hierover gaat. Zij geven aan dat het probleem met betrekking tot de roaming melding opgelost kan worden. Dit kan je doen door via onze toestelhulp de stappen te volgen om je internet handmatig in te stellen. Op deze pagina vind je de stappen om dit te doen.

Ik ben benieuwd of dit tot een oplossing leidt. 😉
probleem blijft gewoon hoor....
Reputatie 6
@Bloopster

Maak je gebruik van een 097-nummer in combinatie met deze stick? Wanneer dit het geval is, is een handmatige wijziging van de instellingen nodig. Op deze pagina kun je terugvinden welke aanpassingen noodzakelijk zijn.
Heb de E3131 vAN hUAWEI GEHAD...., dus ook nog de verkeerde mad zou een 4g krijgen...ben echt teleurgesteld in jullie momenteel
@ bloopster

Je hebt dus een andere internetstick gekregen dan die er in je contractbevestiging staat? Heb je al contact opgenomen met de T-Shop waar je deze internetstick hebt verkregen? Ik hoor graag van je!
Hier, hetzelfde probleem. Het potdorie een 2-jarig mobiel breedband abonement bij jullir afgesloten en de USB stick werkt niet. Zit er nu al een dag mee te kloojen, jullie klantenservice weet niets, een oplossing wordt niet gegeven behalve, ga ermee naar een winkel mevrouw. Wel, als mevrouw dit kon doen dan had zij geen gebruik gemaakt van de als COMPLEET ONLINE ALLES ONLINE TE REGELEN vermelde diensten van T-Mobile in deze. Bah, ben ik jaren en jaren vaste klant bij jullie en nu dit gezeik, excuses le mot maar ik ben echt boos.
@ MarW

Je gaf aan dat het je niet lukte om de simkaart in de Internet Stick te plaatsen. Dit zou normaal gesproken gewoon moeten werken. Omdat het niet inzichtelijk is hoe je dit precies doet, is het handig om dit door een van onze medewerkers in de T-Shop te laten doen. Zij zien dat meteen wat het probleem is. Vanachter een beeldscherm is dit namelijk erg lastig te beoordelen. Ik adviseer je dus echt om even langs een van onze verkooppunten te gaan, zodat we je hier zo snel mogelijk mee kunnen helpen!
Handmatig instellen maakt niks uit. @Razza dit probleem is dus al 3 maanden bekend, wanneer komt er een oplossing?
Reputatie 5
@020vincent ik begrijp je punt. Er zal hier in de nabije toekomst geen oplossing voor komen. Je kunt de Roaming melding negeren. Excuses voor de eventuele verwarring.
Ik heb precies hetzelfde. 4G internet stick op mac os x, voordat ik verbind krijg ik altijd een waarschuwing dat ik met een roaming netwerk verbinding maak. Terwijl het op my t-mobile gewoon van m'n mb's af gaat, en er geen extra kosten bij komen. Kan dit worden opgelost? Ik vind het verwarrend, want ik wil wel weten wanneer ik écht via roaming inlog.

ja vind ik ook erg verwarrend ,ben al sind gisteren op zoek hoe dat kan ,ben natuurlijk ook bang voor extra kosten   ,ik hoop dat ik iets hoor hier over het is nu toch alweer 12-04-2014
en ik zie nog steeds berichten van de vorige keer 

gr els
Reputatie 5
Hoi @elsdebeer

Ik begrijp dat dit erg verwarrend is. Ik kan je geruststellen, je maakt hier geen extra kosten door. No worries! Helaas zal er op de korte termijn geen oplossing voor komen. Mocht je hier nog vragen over hebben stel deze dan gerust!
Ik heb hetzelfde probleem van de roaming waarschuwing. Begrijp ik goed dat er dus niet daadwerkelijk extra kosten zijn (behalve de abonnementskosten)? Inderdaad verwarrend.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Marinka,

Zoals Tom al aangaf kan dit erg verwarrend zijn! Het is een bekend probleem waar meer mensen met een 097 nummer last van hebben. We hebben hier vooralsnog geen oplossing voor maar het zijn in ieder geval geen extra kosten! Je kunt op je My T-Mobile account zien dat je data inderdaad van je bundel af gaat! Je kunt de roaming melding negeren. 🙂

Reageer