Beantwoord

Internet per MB in het buitenland

• 19 juli 2017
  • 6 reacties
  • 495 Bekeken

Hoi,

Ik wil graag mijn internet per MB aanzetten in het buitenland. Alleen geeft Tmobile alleen opties aan voor het kopen van een pas. Terwijl ik hiervoor wel gewoon per MB kon betalen. Weet iemand hier het antwoord op? Dank
icon

Beste antwoord door David 20 juli 2017, 13:05

Hoi MV21,

Goed dat je even aan de bel trekt bij ons! Het verhaal van Matti100 gaat in jouw geval niet op, aangezien jij geen PrePaid hebt. Ik geef je er graag uitleg over!

Er zijn in juni, zoals je waarschijnlijk wel vernomen hebt, nogal wat veranderingen geweest wat betreft internetten in Europa. Je zou in Zwitserland inderdaad gewoon moeten kunnen kiezen voor betalen per MB, maar ik denk dat er een tijdelijke storing is met het kiezen van betalen per MB. Ik heb nu, als compensatie, een Travel & Surf pas voor je geactiveerd en deze wordt vergoed op jouw factuur. Deze kun je gewoon gebruiken en dan is het probleem erna hopelijk opgelost. De passen zijn overigens al snel voordeliger dan het betalen per MB, dus houd ook dat goed in het oog. Zou je kunnen aangeven of je in Zwitserland blijft of dat je ook nog ergens anders heen gaat? Dan weten we ook gelijk wat we eventueel nog voor je kunnen betekenen! 🙂

Geniet van je tijd over de grens en we horen graag of we je nog ergens anders bij kunnen helpen!

@Matti100, houd je er rekening mee dat niet iedereen PrePaid heeft en dat er ook klanten met abonnement tegen dergelijke zaken op kunnen lopen? Het is niet alleen zonde van jouw lange bericht, maar kan ook voor verwarring zorgen bij de vraagsteller. Bedankt!
Bekijk origineel

6 reacties

Ja, ik heb dit al vaker bij een hand gehad. Ik kreeg alleen steeds onduidelijke antwoorden maar het is wel gelukt.
De laatste keer dat ik dit bij de hand had ben ik naar de pagina https://www.t-mobile.nl/roamingstatus gegaan.
Ik kreeg daar inderdaad geen mogelijkheden aangeboden of hij zei dat ik niets kon doen. Ik meen me te herinneren dat ik toen wel een aantal keren op de bundels heb geklikt, en uiteindelijk had ik toch internet (3G) : zonder bevestiging op het scherm en zonder sms.
Toen ik daarover klaagde , werd mij gezegd dat de procedure inmiddels veranderd was: als ik als prepay klant " betalen per MB" nog geldig aan had staan, zou ik eigenlijk niets hoeven doen.
Als je onder dat andere onderwerp kijkt https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-prepaid-353/sms-en-roaming-in-belgie-280889 zie je misschien ook een paar screenshots die ik toen heb bijgevoegd. Een screenshot is oa. " u bent nu in Belgie, schaf een Travel en surf pas aan". ( dat klopt niet!)

Dus ik was net zo in verwarring als u, het is wel gelukt, maar hoe? Dat weet ik eigenlijk niet. Gewoon flink vaak op die bewuste roamingpagina op,de website van Tmobile op allerlei plaatsen klikken en geregeld
checken of je inmiddels al internet hebt. Doordat ik geen bevestiging kreeg ( hetgeen ik wel verwachtte), wist ik niet dat ik het toch al had.
PS je moet sinds 30 april 2017 voor datagebruik als prepay klant wel de " bundel" 'betalen per MB' AANzetten op de pagina https://www.t-mobile.nl/prepaid-data-pass! ( wist je dat?)
Laat alsjeblieft weten of het gelukt is en op welke manier dan. Want ik ga binnenkort zelf ook weer naar het buitenland als prepay klant en wil geen problemen met het internet.

Reputatie 7
Badge +20
Hoi MV21,

Goed dat je even aan de bel trekt bij ons! Het verhaal van Matti100 gaat in jouw geval niet op, aangezien jij geen PrePaid hebt. Ik geef je er graag uitleg over!

Er zijn in juni, zoals je waarschijnlijk wel vernomen hebt, nogal wat veranderingen geweest wat betreft internetten in Europa. Je zou in Zwitserland inderdaad gewoon moeten kunnen kiezen voor betalen per MB, maar ik denk dat er een tijdelijke storing is met het kiezen van betalen per MB. Ik heb nu, als compensatie, een Travel & Surf pas voor je geactiveerd en deze wordt vergoed op jouw factuur. Deze kun je gewoon gebruiken en dan is het probleem erna hopelijk opgelost. De passen zijn overigens al snel voordeliger dan het betalen per MB, dus houd ook dat goed in het oog. Zou je kunnen aangeven of je in Zwitserland blijft of dat je ook nog ergens anders heen gaat? Dan weten we ook gelijk wat we eventueel nog voor je kunnen betekenen! 🙂

Geniet van je tijd over de grens en we horen graag of we je nog ergens anders bij kunnen helpen!

@Matti100, houd je er rekening mee dat niet iedereen PrePaid heeft en dat er ook klanten met abonnement tegen dergelijke zaken op kunnen lopen? Het is niet alleen zonde van jouw lange bericht, maar kan ook voor verwarring zorgen bij de vraagsteller. Bedankt!
Beste David,

Bedankt voor je bericht en de goede service! Ik ben vanaf zaterdag in Italie, en kan daar (volgens mij) gewoon gebruik maken van het EU-internet!

Heel erg bedankt!

😃
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan! 🙂 Het klopt inderdaad dat je daar gewoon jouw bundel kunt gebruiken, dus dat is top! Mocht er nog iets zijn, trek dan gelijk even aan de bel, dan helpen we je verder.

Ciao!
Tmobile, ik was in de, kennelijk foute, veronderstelling dat " betalen per MB" een op een vertaald kon worden met " prepay".
Kan ik nu concluderen dat een abonnementhouder buiten de EU kan kiezen voor " betalen per MB" en een abonnementhouder zonder internetbundel binnen de EU ook?
Reputatie 5
Badge +17
Hallo Matti100,

Dat klopt helemaal!

Reageer