Internet & Sms

• 9 juli 2019
  • 9 reacties
  • 716 Bekeken

Goedemiddag,

ik heb al vanaf de nieuwe maand geen goed internet. Soms doet het ‘t helemaal niet of 3G. Ook kan ik geen smsjes meer verzenden? Zijn er eventueel problemen of iets anders?

Met vriendelijke groeten,

Raquel Houterman

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Raquel,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en zie dat er de afgelopen dagen wel data is verbruikt. Ervaar je overal een minder stabiele internetverbinding of op een specifieke locatie? Je geeft ook aan je geen sms kan verzenden. Kan je alle nummers niet sms'en of een specifiek nummer? Kun je wel sms ontvangen? Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te testen en een ander simkaart in jouw toestel? Zo kunnen we controleren of het aan je simkaart of toestel ligt.

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!
Goedemiddag,
het is niet op een specifieke locatie. Ik heb alleen nog maar 3G. Sms versturen gaat is naar 1 persoon een probleem. Ik zou straks even kunnen kijken met de sim.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @raquelh1,

Is het nog gelukt met de kruistest? Ik denk dat het zeker waardevolle info oplevert, als ik jouw bericht zo lees!

Het probleem met het SMS'en is wel opmerkelijk, want bij iedereen gaat het dus goed, behalve bij die ene persoon? Heeft diegene er ook bij anderen last van of alleen bij jou? Heb je al eens geprobeerd om het nummer op een andere manier in te voeren, dus bijvoorbeeld in plaats van 06... maak je er dan +316 van. Soms wil dat nog wel eens effect hebben!

We zijn benieuwd naar jouw reactie!
Het smsen is inmiddels opgelost.
alleen heb ik jammer genoeg nog steeds 3G ipv 4G het duurt enorm lang voordat er iets verzonden wordt. U snapt wel dat ik hier niet voor betaal. Hopelijk wordt het opgelost

Groetjes!
Reputatie 7
Badge +18
Beste Raquel,

Het is niet duidelijk of je je simkaart al in een andere telefoon hebt geprobeerd. Zo kun je snel bepalen of het probleem in je simkaart of in je telefoon zit.
Kijk ook even bij Instellingen, Mobiele netwerken of de voorkeuze mobiele netwerken op 4G staat.

Groet, Folkert
Ik heb het geprobeerd bij de telefoon van mijn vriend. Hier gaf hij wel aan dat ik 4G heb. Eenmaal terug in mijn telefoon gaf hij alleen weer 3G aan.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Raquelh1,

Top dat je het hebt getest! Het lijkt er in dat geval op dat het probleem in jouw toestel zit en niet in de simkaart of het netwerk. Zeker omdat je aangeeft dat de simkaart het wel goed doet in een ander toestel.

Wat je zou kunnen proberen is het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Zorg er dan wel voor dat je een back-up maakt van je gegevens! Mocht het daarmee niet opgelost zijn, dan kan het een hardwarematig issue zijn en zou je kunnen denken aan een reparatie.

Laat je ons weten hoe het gaat?
Helaas heeft het niet gewerkt..
dus het ligt ook niet aan jullie service?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Raquel,

Een fabrieksreset heeft dus niet geholpen? Dan wil ik je adviseren om je toestel ter reparatie aan te bieden. Op deze pagina kun je alle informatie erover vinden. Kom je zo verder? Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!

Reageer