Vraag

Inzien data-verbruik vorige maanden? / Keuze nieuw Abo?

Hallo,
Waar kan ik zien hoeveel data ik per maand gebruikt heb?
Ik weet dat ik bij "MyT-mobile" de belstatus kan inzien en dan kijken hoeveel er gebruikt is van mijn bundel, maar de vraag is of het ook voor vorige maanden te zien is.
Ik heb een iSmart300 Sim Only Abo, waar ik 41,32 per maand voor betaal (voor 300 min/sms en 1500 Mb data). Ik had er nog een bundel bij voor 5,03 euro "onbeperkt internet", maar snapte dat nu pas, dat ik die eigenlijk helemaal niet nodig heb, want ik maar die data nooit op. Dat is me dus destijds - bij aangaan van het contract - niet goed uitgelegd, dat is zonde. Gelukkig heb ik nu over gebeld en heb ik het meteen stop kunnen zetten.

Voor deze maand b.v. heb ik nog 1405 Mb data staan van de 1500 Mb, en het is nog maar enkele dagen dat ik weer een nieuwe bundel krijg.
Belminuten maak ik ook nooit op, dus ik zit eigenlijk te ruim wat betreft mijn abonnement.

Ik wil nu een nieuw toestel via contractsverlenging, en moet een keuze maken welke samenstelling het wordt wat betreft data en bel-min. 

Iemand een tip, hoe ik achter mijn data-verbruik kan komen? Aan de telefoon kon men mij dat niet vertellen ... De bijdrage die ik moet betalen voor het toestel is ook weer afhankelijk van wat je aan data en bel-bundel afneemt, dus ik wil deze keer een slimmere keuze maken dan vorige keer.

Alvast bedankt voor advies. Ik ga trouwens voor een iPhone 5s met 32 GB opslag.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +13
In een t shop kunnen ze volgens mij je gebruik inzien dit kan denk ik ook over de telefoon.

Het toestel wat je wilt is vrij prijzig en enkel met een hoog abo betaal je minder bij.
Ik zou als ik jouw was gaan uitrekenen wat het toestel en abo je kost na twee jaar.
Ook kan je kijken om bundel en/of data lager in te zetten zodat je wel makkelijk omhoog kan bij meer gebruik en toch weer kan zakken als gebruik omlaag gaat.
Zet je gelijk hoog in kan je niet meer naar beneden toe.
Reputatie 6
Badge +13
Want soms is een abo van bv 1gb data met 150 bel minuten en een hogere bijbetaling voordeliger dan een duurder ab met lagere bijbetaling.
Dit bekijk je dan door alles bij elkaar op te tellen en op die manier jouw keuze onder elkaar te zetten.

(Ik berekende even snel drie abo s en kwam toen op 1gb en 150 belminuten uit deze was dan net wat minder duur over twee jaar als de duurdere abo s en minder bij betaling)
Voordeel is als je meer data gaat gebruiken je je bundel gewoon omhoog kan zetten dus.
Harstikke bedankt voor de tips!
Ik had ook al de verschillende opties naast elkaar gezet en het voor 2 jaar uitgerekend, plus de toestelprijs erbij. Dan zie je dat er maar kleine verschillen zijn tussen de 'smaken' van 150/200/300 min en databundel van 1 GB en 2 GB. Ik heb mijn keuze gemaakt, het wordt 300 min en 2 GB data.
Had op wat meer korting gehoopt omdat ik al jaren klant ben. Maar kennelijk zat er niets meer in: 2 euro minder per maand vergeleken met de tarieven die gewoon op de website staan voor nieuwe klanten. De prijs voor het toestel was exact dezelfde prijs, dat vond ik jammer.
Moet natuurlijk ook nog 70 euro boete betalen omdat ik vervroegd een nieuw contact aanvraag. Maar mijn super oude iPhone begeeft het steeds meer, en ik heb geen zin om nog maanden te wachten tot ik officieel een nieuw contract mag aanvragen.
Reputatie 6
Badge +13
Iedere bestaande klant word hetzelfde behandeld of je nou pas klant bent of al jaren!
Wanneer loopt je contract af?

Reageer