iOS 6 en FaceTime over 3G en Visual Voicemail

Met iOS 6 geeft Apple de mogelijkheid om met een iPhone 4S en een iPhone 5 te FaceTime-en over 3G. Sommige providers in de VS hebben al aangegeven om deze functionaliteit buiten de standaard belbundels te laten vallen en/of er extra geld voor te vragen.

Daarom heb ik de volgende twee vragen:

1. Valt FaceTime over 3G straks gewoon binnen de iPhone abonnementen of moet hier extra voor betaald worden net als voor Visual Voicemail?

2. Mag er, nadat de wijzigingen van de Telecommunicatiewet per 01/01/2013 inwerking treden, wel extra geld gevraagd worden voor het deblokkeren of gebruik van een standaardfunctionaliteit van de iPhone (bv. FaceTime over 3G en Visual Voicemail) of enig andere smartphone?

Ben benieuwd naar de (officiële T-mobile) antwoorden op bovenstaande vragen...

6 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@Berryman

Welkom op het T-Mobile Forum!

FaceTime zal ook bij T-Mobile gewoon mogelijk zijn via het 3G netwerk. Voor FaceTime via het 3G netwerk is een iPhone 4S of iPad (derde generatie) met voorzieningen voor het gebruik van mobiele verbindingen vereist. Let wel op dat wanneer je via 3G gebruik maakt van FaceTime je data verbruikt. Wanneer je geen Onbeperkt Internet Voordeelbundel hebt en je datategoed is op, zullen er wel extra kosten in rekening worden gebracht. FaceTime is overigens niet in alle landen beschikbaar.

Op je tweede vraag kan ik helaas zelf geen antwoord op geven en heb daarom navraag voor je gedaan. Zodra ik een antwoord heb ontvangen zal ik deze met je delen.:)
Bedankt voor je reactie. Ik wacht het antwoord op mijn tweede vraag af!
Is er al meer duidelijkheid over Visual Voicemail? Graag hoor ik van je...
Reputatie 5
Hoi Berryman, vervelend dat de terugkoppeling is vergeten. 😞 Ik weet zelf het antwoord niet op de tweede vraag dus ik attendeer de T-Mobile Moderators op dit topic.
Reputatie 4
Badge +3
@Berryman

Sorry dat het zolang duurt. Ik heb nog geen antwoord ontvangen op je tweede vraag. Ik heb het nogmaals doorgestuurd om toch z.s.m. een antwoord te ontvangen.
Reputatie 4
@Berryman

Het antwoord op je 2e punt:

T-Mobile biedt open toegang tot het internet en blokkeert dan ook geen websites of internettoegangsdiensten. Daarmee houdt T-Mobile zich aan de wetgeving zoals die per 1/1/2013 van kracht is.

T-Mobile biedt wel abonnementen aan met verschillende internetsnelheden. Voor sommige diensten, zoals video's bekijken, is sneller mobiel internet nodig. Hier kun je bekijken welk abonnement het beste bij jouw verbruik past. In combinatie met de Onbeperkt Internet Voordeelbundel kun je na verbruik van je datategoed gebruik blijven maken van mobiel internet, zonder dat T-Mobile extra kosten per MB rekent.

Visual Voicemail is een innovatieve extra functie voor de iPhone (dus niet standaard) waarmee je zonder 1233 te bellen je voicemailberichten kunt afluisteren en beheren. Deze functie staat los van internettoegang en de wetgeving per 1/1/2013. Meer informatie over de voorwaarden van Visual Voicemail is hier te vinden.

Reageer