Vraag

Klacht, goed bezig T-mobile

• 10 oktober 2019
  • 8 reacties
  • 976 Bekeken

13 september heb ik de nieuwe iPhone besteld. Tmobile biedt de optie aan om een eSim te gebruiken, fijn hoef ik niet met twee telefoon rond te lopen. Contact opgenomen met de klantenservice van tmobile, simkaart is aangevraagd en deze mocht ik pas activeren wanneer mijn nieuwe toestel er is.

26 september nieuwe toestel ontvangen. In de avond uitgepakt, esim QR scannen en het zou geactiveerd moeten zijn. Na 10 minuten wachten werkte mijn oude telefoon nog steeds en mijn esim had nog steeds geen netwerk. Ik moest weg dus ik dacht mijn oude simkaart werkt nog stop ik deze in mijn nieuwe toestel en ik kan verder. Zoek ik later wel uit hoe ik verder kan met mijn esim.

Oude simkaart in mijn nieuwe toestel en weer geen netwerk. Esim profiel is verwijderd (waarschijnlijk omdat ik twee de zelfde nummers heb). Ik dacht laat ik contact opnemen met de klantenservice. 45 minuten! in de wacht, vervolgens krijg ik een medewerker aan de telefoon die mij niet verder kan helpen. Ik moest de volgende ochtend terug bellen.

Dus ik bel vrijdag ochtend terug. 30 minuten in de wacht. Een medewerker aan de telefoon probeert het en en ander en geeft aan dat ik maar geen esim had moeten bestellen en dat de enige die mij kunnen helpen de tmobile shop is. Ik neem de middag vrij en ga naar de tmobile shop in Arnhem. Omdat de medewerker aan de telefoon teveel pogingen heeft gedaan kon mijn simkaart niet meer geswapt worden. De enige die dit kan regelen is de it afdeling binnen tmobile. Helaas was het al 5 uur en deze afdeling was niet meer bereikbaar. Ik heb een esim en een visiek simkaart meegekregen van de shop. En ik zou de volgende dag (zaterdag) teruggebeld worden om te kijken of we het alsnog konden regelen.

Het is zaterdag en nog steeds geen telefoon. Ik bel maar zelf, ik krijg een medewerker aan de telefoon die aangeeft dat ze niets voor me kan betekenen en dat ik maandag ochtend teruggebeld word.

Maandag ochtend geen belletje, middag zelf maar weer gebeld. Medewerker geeft aan me niet te kunnen doorverbinden met de it afdeling. Mijn verhaal daar voor de 5e keer gedaan en ze geeft aan dat er geen terugbelverzoek gemaakt is. Ze zal deze gelijk aanmaken en ik zou binnen 3 dagen! Teruggebeld worden. Hierop heb ik uiteraard aangeven dat ze het iets mogen versnellen.

Uiteindelijk maandag avond alsnog zelf de klantenservice aan de telefoon. Verhaal voor de 6de keer gedaan en ze zou me echt helpen. Geprobeerd contact opgenomen met de it afdeling, daarna heeft ze me netjes teruggebeld. Doorverbinden met de it afdeling was niet mogelijk maar ze zou me helpen.

Nodige gegevens doorgegeven en ik had een werkende netwerk op mijn simkaart die ik bij de tmobile shop had meegekregen. Op de vraag, hadden de medewerkers die ik hiervoor aan de telefoon had dit ook kunnen doen was het antwoord ja! Hierop heb ik aangeven dat ik mag hopen dat tmobile een fatsoenlijke compensatie heeft en dit zou ze voor me regelen.

Nou komt de factuur binnen. €5,08 voor een nieuwe simkaart waarvoor geen kosten zouden zijn want he ik verleng en ben al klant bij tmobile. En een compensatie van €3,47!

5 dagen geen netwerk/bereik.
Uren aan de telefoon.
Beloften die niet worden waargemaakt.
Middag vrij nemen omdat het volgens tmobile niet anders kan.
Onwetende medewerkers die me eerder hadden kunnen helpen.

Goed bezig tmobile, ik ben zo blij dat ik mijn abonnement heb verlengd.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hallo @serhatkepez

Vervelend voor alle moeite die je heb moeten doen, Ik begrijp dat je simkaart nu werkt?

Op de site van T-Mobile staat een instructievideo met uitleg over hoe de esim te activeren en het is eigenlijk vrij makkelijk. Zorg eerst dat je verbinding hebt met het internet en dat je de laatste software hebt. Was dat allemaal goed?

Over de problemen met T-mobile zelf kan ik helaas niks aan doen, ik hoop dat de moderators je hiermee helpen.
@Waqqas dankjewel voor je antwoord. Ik heb nu uiteindelijk nog steeds een simkaart en gebruik geen eSim. Dit komt later wel een keer.

Ik ben redelijk technisch ingesteld en het is niet de eerste keer dat ik een esim heb geïnstalleerd en gebruikt. Alsnog bedankt voor de tip.

Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de reactie van tmobile.
Reputatie 7
Badge +17
@serhatkepez Ik ben ook net klant ik heb een unlimited sim only die prima werkt en internet en vast bellen maar dat is nog even afwachten op de opleverdatum.

Het is gewoon hopen dat het meteen goed gaat en dat je niet in zulke problemen beland...
@Waqqas wij hebben twee mobile abonnement en en tmobile thuis abonnement.

Dat het in een keer niet goed gaat begrijp ik, het gaat mij meer om hoe je een probleem afhandelt.
Reputatie 7
Badge +17
En dat mag de klantenservice wel verbeteren 👍
Reputatie 7
Badge +20
Hi @serhatkepez

Bedankt voor de feedback. Ik begrijp dat je het zo snel mogelijk opgelost wilde hebben. Ik zie dat je inmiddels mijn collega op Facebook hebt gesproken en die helpt je graag verder. Hopelijk is dan weer alles naar wens!

Het lijkt een financieel probleem.

@Waqqasdankjewel voor je antwoord. Ik heb nu uiteindelijk nog steeds een simkaart en gebruik geen eSim. Dit komt later wel een keer.

Ik ben redelijk technisch ingesteld en het is niet de eerste keer dat ik een esim heb geïnstalleerd en gebruikt. Alsnog bedankt voor de tip.

Ik ben ook heel nieuwsgierig naar de reactie van tmobile.

Maar wel de eerste keer bij T-Mobile? Bij mijn weten is die de enige in Nederland.

Reageer