Beantwoord

Kosten 088-nummers

• 14 november 2017
  • 7 reacties
  • 8836 Bekeken

een vraag 088101.... bellen vanaf mobiel naar mijn werk valt dit binnen mijn bundel of krijg ik daar extra kosten van op mijn abonnee van t-mobile
icon

Beste antwoord door Jaimy 15 november 2017, 14:12

Hoi Acpeet,

088- en 085-nummers zijn geen echte servicenummers. Vroeger werden er extra kosten voor berekend, maar ze worden al jaren als gewone vaste telefoonnummers gezien. Je zult dus geen extra kosten maken buiten je normale belminuten!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Ik heb vanmorgen een 08800.... nummer moeten bellen. Geen extra kosten gekregen.
De man zei mij ook nog dat ze bij extra kosten verplicht zijn dat te vermelden.
Vraag je werk dus of het een gratis nummer is.
Ps. Ik heb onbeperkt bellen met een GO abonnement en anders gaat het gewoon van je belminuten af.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Acpeet,

088- en 085-nummers zijn geen echte servicenummers. Vroeger werden er extra kosten voor berekend, maar ze worden al jaren als gewone vaste telefoonnummers gezien. Je zult dus geen extra kosten maken buiten je normale belminuten!
Afgelopen maandag heb ik naar CZ gebeld. Dit is een 088 nummer.
Tot mijn verbazing / ergernis zijn de gebelde minuten niet via mijn bundel gegaan mijn zijn de minuten uit mijn tegoed gehaald. Waarom is dit? Volgens CZ klopt dit niet en is dit ook zeker niet de bedoeling.

Medewerker TMobile gaf maandag via de chat aan dat dit wel gebruikelijk is en dat de 088 nummers altijd worden gezien als informatienummers.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Marjan67,

Ik heb even met je meegekeken, maar zie geen gesprek terug op maandag naar het telefoonnummer van CZ (088 555 77 77). Ik zie alleen een ander gesprek terug op dinsdag, maar dit is ook niet in rekening gebracht van jouw beltegoed, maar van de belbundel. Dat lijkt dus aan deze kant goed te gaan, waar zag jij terug dat het van je beltegoed is gegaan?

We zien jouw reactie vanzelf verschijnen, dan pakken we het verder op!
Afgelopen maandag 18 februari 11:35 uur heb ik met CZ 088 555 77 77 gebeld.
Afgelopen maandag 18 februari 11:35 uur heb ik met CZ 088 555 77 77 gebeld.
Dit gesprek is wel uit mijn beltegoed gehaald en niet uit de belbundel.

Het gesprek van dinsdag naar 078 676 8666 is wel uit de bundel gehaald.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Marjan,

Ik heb het nogmaals en driedubbel gecontroleerd, maar ik zie het gesprek echt niet terug in onze gegevens. Het is me niet helder waarom het gesprek wel in de oproepenlijst staat en niet in onze administratie, maar we hebben dit gesprek aan onze zijde ook niet in rekening gebracht, aangezien het niet is geregistreerd.

Het zou erg toevallig zijn, maar heb je screenshots van het verbruik voor en na het gesprek? Dan kunnen we daar nog even naar kijken en wellicht het mysterie ontrafelen!
Ha David,

Nee, ik heb geen screenshots van het verbruik voor en na het gesprek.
Ik ben ervan uitgegaan dat e.e.a uit de belbundel zou gaan.
Na het gesprek constateerde ik dat de minuten in mijn belbundel niet waren verminderd maar mijn beltegoed omlaag was gegaan.

Inmiddels heb ik mailcontact gehad met de klantenservice. Die kijkt nu of ze het tegoed terug kan zetten.

Reageer